  • 1. Data: 2003-01-11 14:13:25
    Temat: Alimenty
    Od: Leander <l...@w...pl>

    Witam.
    Mam pytanie do osob zorientowanych, potrafiacych poprzec odpowiedz
    odpowiednimi przepisami.
    Wiem, ze mozna zabrac 60% dochodow na pokrycie alimentow, ale czy
    istnieje t/z minimum socjalne, ktore musi pozostac?

  • 2. Data: 2003-01-11 15:19:32
    Temat: Odp: Alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Leander <l...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:avp8pk$san$...@n...tpi.pl...
    .
    > Wiem, ze mozna zabrac 60% dochodow na pokrycie alimentow, ale czy
    > istnieje t/z minimum socjalne, ktore musi pozostac?

    wiec odpowiem tak...egzekucji na rzecz swiadczen alimentacyjnych dokonuje
    sie do wysokosci 3/5 wynagrodzenia i nie ma tu znaczenia jak ksztaltuja sie
    zarobki zobowiazanego...do wysokosci 3/5 jest dopuszczalne potracenie nawet
    w przypadku najnizszego wynagrodzenia...i powyzsze reguluje kodeks pracy ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-11 17:24:37
    Temat: Re: Alimenty
    Od: Leander <l...@w...pl>

    Sandra napisał:

> [...]
    > w przypadku najnizszego wynagrodzenia...i powyzsze reguluje kodeks pracy ...

    Dzieki.
    Nawiasem mowiac, jest to "bardzo madre", zachecajace wrecz do ukrywania
    dochodow lub zatrudniania sie na czarno. Zakladajac, ze najnizsze
    wynagrodzenie wynosi 800 zl, po oplaceniu podatku, funduszy,
    ubezpieczenia, minus alimenty... zostanie okolo 170 zl i brak mozliwosci
    dorobienia (brak czasu). Kwota, ktora trudno dysponowac, wiec rada
    nasuwa sie sama. Milo jest chciec zyc uczciwie, nie krzywdzic bardziej
    dziecka starajac sie o obnizenie zasadzonej kwoty...

  • 4. Data: 2003-01-11 17:54:48
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Leander <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avpk05$1sv$...@n...tpi.pl...
    > Sandra napisał:

    > Nawiasem mowiac, jest to "bardzo madre", zachecajace wrecz do ukrywania
    > dochodow lub zatrudniania sie na czarno.

    co nie zmienia faktu,że obowiazek alimentacyjny nie wygasnie a bedzie
    realizowany przez powołany do tego fundusz a wobec Ciebie w koncowym efekcie
    postepowanie karne i odsiadka ...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-12 04:19:50
    Od: Leander <l...@w...pl>

    Sandra napisał:

> [...]
    > realizowany przez powołany do tego fundusz a wobec Ciebie w koncowym efekcie

    Odsiadka w tej sytuacji jest alternatywa do przyjecia, lepsza niz zycie
    kloszarda, ktore mnie czeka...
    Nigdy nie probowalem i nie myslalem o unikaniu placenia naleznosci,
    porad jak to robic jest wiele na stronach prawniczych, nie to mnie
    interesuje. Jestem, niestety, w tej sytuacji gdzie moja "Byla" ma
    nieograniczony dostep do moich dochodow (ZUS) i skwapliwie z tego
    korzysta-ciekawe gdzie ochrona danych? Gdy tylko wzrosnie mi zarobek,
    zaczynam splacac dlugi i wychodzic na prosta, dostaje pozew o podwyzke
    alimentow i wszystko zaczyna sie odnowa. Ciekawe, ze jest to zawsze 60%
    tego, co zarobie. Zastanawiam sie, czy aby na pewno pokrywam tylko
    potrzeby dziecka...
    Widocznie tak musi byc, facet to zawsze dran!
    Dzieki za informacje, jestes bardzo mila i potrafisz pocieszyc :)
    Czesc

  • 6. Data: 2003-01-12 09:48:52
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Leander <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avr950$kmr$...@n...tpi.pl...
    > Sandra napisał:

    Jestem, niestety, w tej sytuacji gdzie moja "Byla" ma
    > nieograniczony dostep do moich dochodow (ZUS) i skwapliwie z tego
    > korzysta-ciekawe gdzie ochrona danych?

    hm czyli dług wobec SP...to też można ukrucić no chyba,ze ma bezpośredni
    kontakt w ściąganiu danych ...

    Gdy tylko wzrosnie mi zarobek,
    > zaczynam splacac dlugi i wychodzic na prosta, dostaje pozew o podwyzke
    > alimentow i wszystko zaczyna sie odnowa. Ciekawe, ze jest to zawsze 60%
    > tego, co zarobie.

    dlaczego nie postawisz się sądowi argumentując właściwie odpowiadajac na
    doręczony pozew /przedlożenie dowodów itp/ ,że
    60 % jest kwotą krzywdzącą i nie jest to spowodowne kosztami poniesionymi
    na dziecko tylko jej złośliwość...

    Zastanawiam sie, czy aby na pewno pokrywam tylko
    > potrzeby dziecka...

    a to powinieneś wiedzieć przy następnym podwyższeniu domagaj się przedst.
    wydatków na dziecko ,które by dawału 60% + % /zobowiązanie matki do
    alimentacji/ = 60% + %

    > Widocznie tak musi byc, facet to zawsze dran!

    niekoniecznie...ale z tego co piszesz to jak potulny baranek sie zgadzasz na
    pewne jej złożenia więc postaw sie walcz o to co uważasz za słuszne ...

    > Dzieki za informacje, jestes bardzo mila i potrafisz pocieszyc :)

    myślisz ,ze to kwestia pocieszenia?

    na pozew odpowiada się odp. na pozew...
    przy krzywdzącym orzeczeniu składa sie apelacje w przypadku zaniedbania
    terminu do złozenia apelacji droga jest otwarta
    można złożyć o zmiane orzeczenie czyli /o obniżenie zasądzonych alimentów
    podpierajac swoje racje dowodami /.

    Sandra

  • 7. Data: 2003-01-12 12:18:21
    Od: Leander <l...@w...pl>

    Z Twoich odpowiedzi wnioskuje, ze posiadasz wielka wiedze na ten temat,
    ale tylko teoretyczna. W zyciu mamy do czynienia nie z zimnymi
    paragrafami, ale bezbronnymi i niewinnymi dziecmi skrzywdzonymi przez
    nas doroslych. Jakiego wiec mam uzyc argumentu na slowa " dziecko chcesz
    glodzic, wolisz wydac na..., malo go skrzywdziles itp" wypowiedziane w
    jego obecnosci.? A jak mozna okreslic potrzeby dziecko, a pozniej
    spojrzec w oczy, po wygranej sprawie?
    Udowodnienie, ze kolezanka udostepnia jej moje dane, jest praktycznie
    niemozliwe.
    Zamykam temat, za daleko sie rozwinal.
    Jeszcze tylko zaspokojenie mojej ciekawosci:
    Alimenty mialem placic do15 kazdego miesiaca. Zlecilem to bankowi, ale
    moje wplywy sa nieregularne w miesiacu, wiec przelewy byly nieraz po w/w
    terminie. Przez jakis czas to jej nie przeszkadzalo, az pewnego dnia
    przychodze do pracy i kolezanka pokazuje mi nakaz komorniczy o zajeciu
    wynagrodzenia. Teraz pytanie: czy komornik nie ma obowiazku
    poinformowania mnie o fakcie zlozenia takiego zadania przez moja zone i
    zbadania danej sprawy? Nie ma to wiekszego znaczenie, tylko ten wstyd...
    Wspaniale mamy prawo, nawet o zajeciu swojego wynagrodzenia dowiadujemy
    sie od znajomych. Jak zwykle, maz nawet po rozwodzie dowiaduje sie
    ostatni :)))

  • 8. Data: 2003-01-12 12:30:08
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Leander <l...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:avrmds$bi2$...@n...tpi.pl...
    > Zamykam temat, za daleko sie rozwinal.

    oczywiscie nie mam nic przeciwko

> [...]
    > wynagrodzenia. Teraz pytanie: czy komornik nie ma obowiazku
    > poinformowania mnie o fakcie zlozenia takiego zadania przez moja zone i

    tylko w okreslonych sytuacjach o czym tez przepisy mówia dajac mozliwosc
    odwolania sie od orzeczenia...

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-12 13:32:50
    Od: Leander <l...@w...pl>

    Sandra napisał:

    > tylko w okreslonych sytuacjach o czym tez przepisy mówia dajac mozliwosc
    > odwolania sie od orzeczenia...
    >
    > Sandra

    Nie bardzo rozumiem. Jezeli w pismie do zakladu pracy widnieje
    informacja, ze ja rowniez otrzymalem kopie, to dlaczego nie pokrywa sie
    to z rzeczywistoscia? A gdyby Byla na dowod wziela wydruk z banku do15 i
    stwierdzila, ze nie place, to najpierw obciazenie, a pozniej ja chodze i
    staram sie o zwrot moich pieniedzy. Ciekawe. Czym bardziej sie
    zaglebiam, tym bardziej zaczynam rozumiec wszystkich wypowiadajacych sie
    facetow. Po prostu z gory wiadomo, ze jestesmy oszustami, zlodziejami,
    probujacymi uniknac placenia.
    Reasumujac: ja ukrywam zyski, wysylam zasadzona naleznosc na jej konto,
    co mnie uchroni przed odsiadka, ona nie ma podstaw do podwyzszania
    alimentow, bo ja nie mam dochodow, panstwo traci podatek...
    Szybko mozna sie nauczyc i przyzwyczaic. Myslalem, ze mozna to zlatwic
    uczciwie, no coz, dzieki

  • 10. Data: 2003-01-12 20:28:54
    Od: dziobas <USUŃ@ANTYSPAM.PL>

    > Zastanawiam sie, czy aby na pewno pokrywam tylko
    > potrzeby dziecka...

    A nawet jesli nie to co? Sandra pomocy:-)

    > Widocznie tak musi byc, facet to zawsze dran!

    Kazdy przypadek jest jak dobre kino akcji. Moj tez. Doszedlem do podobnego
    wniosku co Ty i ich troje "facet to swinia". Kobiety juz takie sa...bez
    obrazy drogie panie. szkoda ze nie mozna do nich strzelac;-)