    From: Monika Głowacka <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agitacja wyborcza
    Date: Wed, 20 Sep 2023 17:42:05 +0200

    W dniu 2023-09-20 o 17:33, Henryk hajdan pisze:
    > Właśnie usłyszałem w radiu mecenasa, który powiedział, że zgodnie z art.
    > 104-106 kodeksu wyborczego, nie było, żadnych podstaw aby usunąć
    > posłankę z miejsca i zabierania jej megafonu. Wręcz przeciwnie, ponieważ
    > i kandydat Mateusz Morawiecki i kandydatka Kinga Gajewska prowadzili
    > agitację wyborczą
    >
    > Art. 106. § 1. Agitację wyborczą może prowadzić każdy komitet wyborczy
    > i każdy wyborca,[...]
    >
    > Art. 104. Kampania wyborcza rozpoczyna się z dniem ogłoszenia aktu
    > właściwego organu o zarządzeniu wyborów i ulega zakończeniu na 24
> [...]
    110210112/U/D20110112Lj.pdf

    Też to słyszałam, ale bez sensu jest agitacja wyborcza w dużych
    miastach, bo tu ludzie już są podzieleni, mają dostęp i do TVP Info,
    Polsatu czy TVN24. Taka agitację trzeba prowadzić w małych miastach i na
    wsiach i wcześniej powiadomić lokalny posterunek policji, że takie coś
    będzie miało miejsce, po to, aby wiedzieli. Przy zgłaszaniu przypomnieć
    te artykuły kodeksu wyborczego.