    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agencja Kruk
    Date: Wed, 18 Jun 2003 21:42:23 +0200

    Użytkownik "spock" <s...@o...net> napisał w wiadomości
    news:bcqd6l$1t2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 4. Faktycznie mogą moje dane umieścić na jakiejś "czarnej liście
    > dłużników"? Chyba zdają sobie sprawę że togo im nie popuszczę
    > i sam ich podam do sądu?

    Hmmm... Dopiero 'wgryzam' się (z konieczności niestety) w KK, ale:

    Art.115 KK
    § 12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art. 190, jak i
    groźba spowodowania postępowania karnego lub *ozgłoszenia wiadomości
    uwłaczającej czci zagrożonego* lub jego osoby najbliższej; nie stanowi
    groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona jedynie na
    celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Czy takie umieszczenie na jakiejść czarnej liście nie jest ogłoszeniem
    wiadomości uwłaczającej czci?

    Jeśli tak, to:
    Art.191 KK
    § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu zmuszenia
    innej osoby do określonego działania, zaniechania lub znoszenia, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelności, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Dobrze kombinuję, panie i panowie fachowcy?