    From: "spock" <s...@o...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Agencja Kruk
    Date: Wed, 18 Jun 2003 20:59:20 +0200

    Witam !

    Ostatnimi czasy agencja Kruk usiłuje wyłudzić rzekomy dług za usługi
    telewizji kablowej. Pomijając fakt czy mają słuszność czy nie (akurat w tym
    przypadku nie, bo wszystkie należności już dawno opłaciłem, widocznie jak
    UPC przejmowała PTK to z całym bałaganem jaki mieli w papierach) mam kilka
    pytań:

    1. Czy UPC nie złamała ustawy o danych osobowych przekazując moje dane obcej
    firmie?

    2. Firma Kruk mimo że wysyła przesyłki zwykłą pocztą (jak kartki na święta
    do skrzynki) chwali się że ma potwierdzenie z Poczty że te ich groźby
    odebrałem - czy mają rację? Mi się wydaje to dosyć naciągane. W końcu od
    tego są listy polecone i firmy kurierskie...

    3. Czy faktycznie będą się ze mną sądzić o 98 zł (chociaż jak do tego
    dojdzie to mój rzekomy dług wzrośnie do złotych 500)

    4. Faktycznie mogą moje dane umieścić na jakiejś "czarnej liście dłużników"?
    Chyba zdają sobie sprawę że togo im nie popuszczę i sam ich podam do sądu?

    5. Czy w związku z powyższym mogę te ich groźby wyrzucić do kosza? Po prostu
    się mi nie chce dochodzić moich praw przed wymuszaczami, dowody wpłat już
    dawno mi wcięło (to sprawa sprzed niemal 3 lat, teraz się im coś
    przypomniało...). Przejmować się tym czy zignorować? Nic im nie odpisywałem,
    bo wtedy mieliby dowód że te ich świstki (dobrze zresztą skonstruowane pod
    względem psychologicznym - pierwsza moja reakcja to przyśpieszone bicie
    serca...) jednak dostałem. A więc co mam robić?

    T.W.