    From: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Agencja Kruk
    Date: Wed, 18 Jun 2003 19:23:00 +0000 (UTC)

    "spock" <s...@o...net> wrote in
    news:bcqd6l$1t2$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Witam !
    >
    > Ostatnimi czasy agencja Kruk usiluje wyludzic rzekomy dlug za uslugi
    > telewizji kablowej. Pomijając fakt czy mają slusznośc czy nie (akurat
    > w tym przypadku nie, bo wszystkie nalezności juz dawno oplacilem,
    > widocznie jak UPC przejmowala PTK to z calym balaganem jaki mieli w
    > papierach) mam kilka pytan:
    >
    > 1. Czy UPC nie zlamala ustawy o danych osobowych przekazując moje dane
    > obcej firmie?

    Nie zlamala,po prostu Kruk zajmuje sie obslugiwaniem dlugow UPC na podstawie
    odpowiedniej umowy a trudno sciagac wierzytelnosci od nieznanych z adresu
    osob.Tutaj zlamania prawa nie ma na pewno.
    > 2. Firma Kruk mimo ze wysyla przesylki zwyklą pocztą (jak kartki na
    > świeta do skrzynki) chwali sie ze ma potwierdzenie z Poczty ze te ich
    > groLby odebralem - czy mają racje? Mi sie wydaje to dosyc naciągane. W
    > koncu od tego są listy polecone i firmy kurierskie...

    Tez mnie to dziwi.Sam dostaje bez przerwy raz w miesiacy pisma od Kruka i mimo
    moich ciaglych telefonow w tej sprawie panowie z Kruka rzna glupa dalej.A
    przysylania listow niepoleconych jak zwyklych kartek pocztowych do dzisiaj nie
    moge pojac.

> [...]
    > ich podam do sądu?
    >
    > 5. Czy w związku z powyzszym moge te ich groLby wyrzucic do kosza? Po
    > prostu sie mi nie chce dochodzic moich praw przed wymuszaczami, dowody
    > wplat juz dawno mi wcielo (to sprawa sprzed niemal 3 lat, teraz sie im
    > coś przypomnialo...). Przejmowac sie tym czy zignorowac? Nic im nie
    > odpisywalem, bo wtedy mieliby dowód ze te ich świstki (dobrze zresztą
    > skonstruowane pod wzgledem psychologicznym - pierwsza moja reakcja to
    > przyśpieszone bicie serca...) jednak dostalem. A wiec co mam robic?

    Powiem Ci co ja robie.Otoz ja bylem dluzny Canal Plus 320 zl,calkiem slusznie
    zreszta.Zaplacilem te pieniadze 4 miesiace temu i nie jestem juz
    dluznikiem.Poniewaz wiele,naprawde wiele,dowiedzialem sie o upierdliwosci Kruka
    nawet jesli sie juz nic nie jest dluznym wiec skrzetnie w szafce trzymam wszystkie
    potwierdzenia splaty.Ostatnio,2 tygodnie temu dostalem przedsadowe wezwanie do
    zaplaty na jakies 120 zl wymyslonego dlugu.Co ciekawe data tego dlugu to mniej
    wiecej polowa maja he he he wirtualne pieniadze.Zaraz po wplacie na konto Canal
    Plus jakies 4 miesiace temu zaleglych 320 zl+odsetki dowiedzialem sie ze wszystko
    gra.Zadzwonilem pare dni temu do Kruka i dosyc podniesionym glosem powiedzialem im
    ze spotkamy sie w sadzie bez problemu i tym swoim nakazem zaplaty ktorego i tak
    sad nie wyda na ich korzysc beda mogli sobie za przeproszeniem cytuje "dupe
    podetrzec".Nie jestem chamem ale po prostu nie wytrzymalem nerwowo kiedy
    usilowalem wytlumaczyc a facet po drugiej stronie telefonu ciagle jak mantre
    powtarzal ze "prosze pana ale my tu mamy zaleglosc i nie moge nic na to
    poradzic",tak wiec spokojnie czekam na wezwanie do sadu.Szkoda ze nie masz tych
    wplat,to utrudnia sprawe.Moze sprobuj pojsc do UPC i dam uzyskac jakis papier ze
    twoje konto jest czyste i nie ma na nim zadnego dlugu.