  • 81. Data: 2010-09-11 07:39:35
    Temat: Re: Adres IP
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-11 00:48, Użytkownik Jotte napisał:

    > Dziwne twierdzenie.
    > Szczególnie, że ja wiem to od dawna, a ty nie wiesz nawet i teraz.

    W twoim przypadku "od dawna" oznacza że dowiedziałeś się
    przed napisaniem poprzedniego posta.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 82. Data: 2010-09-11 11:51:24
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.09.2010 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:
    > Olgierd napisa?(a):

    > To nie jest takie proste i jednoznaczne :) Bo nie ma jednej centralnej
    > bazy danych adresów IP i nazw a jednocześnie nic nie stoi na
    > przeszkodzie aby sobie taką bazę uruchomić lokalnie i dowolnie sobie ją
    > edytować.

    No jak masz serwer to wystarczy tylko jeszcze na nim identd i już wiesz :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 83. Data: 2010-09-11 17:09:48
    Temat: Odp: Adres IP
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > oczywiscie
    > art. 6
    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli
    > wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
    >
    > a teraz ja ci podam numer, a ty w prosty sposob, nie wymagajacy nadmiernych
    > kosztow, czasu, czy dzialan znajdz mi czlowieka ;)

    ja bym zadzwonil, ale ja to truskawki cukrem... ;)

  • 84. Data: 2010-09-11 20:21:45
    Od: "Jan Fasola" <w...@g...pl>

    Dużo gadania, dużo krzyku, a sprawa jest prosta.
    Sprawa dotyczy Szwajcarii, ale opinia polskiego GIODO jest podobna (i zgodna
    z opinią europejskiej grupy roboczej) i całkiem rozsądna: adres IP MOŻE być
    daną osobową. Co nie oznacza, że zawsze nią jest. No i teraz można sobie
    dyskutować &#8211; czy jest nią adres dynamiczny? Zwykle nie. A jeżeli mam stały
    adres? Czasami tak, a czasami nie...
    Rzecz w tym, że nie ma to żadnego praktycznego znaczenia. Jeżeli z jakiegoś
    powodu przetwarzasz adresy IP, to nie będziesz się zastanawiał, czy dany
    konkretny adres jest daną osobową. Po prostu potraktujesz cały zestaw danych
    jako zbiór danych osobowych, bo część z nich na pewno takimi jest.
    Czy to coś zmienia w praktyce? Niewiele. Jeżeli prowadzisz hobbistyczny
    serwis, to ustawa i tak Cię nie dotyczy. Jeżeli na nim zarabiasz, to prawie
    zawsze i tak przetwarzasz dane osobowe i spoczywają na Tobie ustawowe
    obowiązki.

    Dla mających wątpliwości, moje dwa ulubione przykłady:
    -czy adres zamieszkania jest daną osobową? Czasem tak, a czasem nie.
    Dokładnie tak samo jak z adresem IP.
    -niektóre fora publikują adresy IP uczestników dyskusji. Spróbujcie czasami
    wpisać taki adres w Google, a potem mi powiedzcie &#8211; czy wymagało to użycia
    nadmiernych środków? O kilku osobach sporo się w ten sposób dowiedziałem i
    bywały to informacje, których na pewno nie chcieli ujawniać...

    animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Adres IP jest dan=C4=85 osobow=C4=85 i jako taka nie mo=C5=BCe by=C4=87 z=
    > bierany oraz=20
    > przetwarzany bez zgody osoby, kt=C3=B3rej dotyczy - do takiego wniosku do=
    > szli=20
    > s=C4=99dziowie szwajcarskiego S=C4=85du Federalnego, wydaj=C4=85c wyrok w=
    > sprawie=20
    > Pr=C3=A9pos=C3=A9 f=C3=A9d=C3=A9ral =C3=A0 la protection des donn=C3=A9es=
    > et =C3=A0 la transparence (PFPTD,=20
    > urz=C4=85d zajmuj=C4=85cy si=C4=99 ochron=C4=85 danych osobowych) przeciw=
> [...]
    wa_i_musi_byc_chronio=

  • 85. Data: 2010-09-11 20:53:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6fbnp$17m$1@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > W twoim przypadku "od dawna" oznacza że dowiedziałeś się
    > przed napisaniem poprzedniego posta.
    No intelektem i logiką to teraz nie błysnąłeś.
    Jakbym się dowiedział po napisaniu to jakbym mógł go napisać??

    --
    Jotte

  • 86. Data: 2010-09-11 21:11:12
    Od: Rezydent <r...@g...pl>

    Dnia 10-09-2010 o 15:16:42 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    > jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    czyli każdy hosting, osiedlowy admin internetu, właściciele forum (jest
    ich tysiące!) którzy do rejestracji zbieraja adresy, nazwiska, imiona itd
    i adres IP mogą powiązać z konkretną osobą...

    --
    Rezydent

  • 87. Data: 2010-09-12 06:58:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.09.2010 Krystian Zaczyk <z...@s...etan.pl> napisał/a:

    > Prawda. Nie łamią, bo odnośne przepisy UoDO nie obowiązują w dziennikarstwie,
    > za to prawo prasowe zabrania podawania nazwiska podejrzanego czy oskarżonego
    > w wypadku braku zgody sądu.

    To takie hakowanie wyszukiwarek :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 88. Data: 2010-09-12 07:51:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-11 22:53, Użytkownik Jotte napisał:

    > No intelektem i logiką to teraz nie błysnąłeś.
    > Jakbym się dowiedział po napisaniu to jakbym mógł go napisać??

    Intelektem i logika to właśnie sam teraz błysnąłeś.
    Trzymaj tak dalej. :-)

    Pozdrawiam

  • 89. Data: 2010-09-12 11:56:09
    Od: "Adam" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy, że niewiele ponadto, a już nie "jedynie".
    > A co do praktyki to ta akurat wskazuje, że wiele. Ot, choćby http://tnij.org/h8mm

    > Ale Ty napisałes, że "To złożona kwestia. Nie można opierać się na jednej
    > tylko ustawie." w odpowiedzi na moje "Ustawa nie wspomina o zakresie
    > przypadków uzyskiwania", a ów wąski zakres był Twoim zdaniem powodem do
    > niezaliczenia IP do danych osobowych.
    > Zatem naturalnym, a nie dziwnym jest pytanie: jakie inne ustawy Twoim zdaniem
    > wykluczają dane jako osobowe z powodu wąskiego zakresu możliwości ich uzyskania?

    Jeszcze nie zauważyłes, ze gość trolluje? Sprawdź w archiwum grup, on tak może w
    kółko.
    Troll: Co za debile. Przecież 2x2=5
    Ty: Nie, 2x2=4
    Troll. Dziwne. Jaki to ma związek z tematem?.
    Ty: Taki, że napisałes, że 2x2=5
    Troll: Nic takiego nie pisałem
    Ty: Zacytuje "2x2=5"
    Troll: No i?
    itd, itp....

    A.

  • 90. Data: 2010-09-12 12:50:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6i0qj$d92$2@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Intelektem i logika to właśnie sam teraz błysnąłeś.
    Postaraj się też - może kiedyś ci się uda.

    --
    Jotte