    From: "Jan Fasola" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Adres IP
    Date: Sat, 11 Sep 2010 20:21:45 +0000 (UTC)

    Dużo gadania, dużo krzyku, a sprawa jest prosta.
    Sprawa dotyczy Szwajcarii, ale opinia polskiego GIODO jest podobna (i zgodna
    z opinią europejskiej grupy roboczej) i całkiem rozsądna: adres IP MOŻE być
    daną osobową. Co nie oznacza, że zawsze nią jest. No i teraz można sobie
    dyskutować &#8211; czy jest nią adres dynamiczny? Zwykle nie. A jeżeli mam stały
    adres? Czasami tak, a czasami nie...
    Rzecz w tym, że nie ma to żadnego praktycznego znaczenia. Jeżeli z jakiegoś
    powodu przetwarzasz adresy IP, to nie będziesz się zastanawiał, czy dany
    konkretny adres jest daną osobową. Po prostu potraktujesz cały zestaw danych
    jako zbiór danych osobowych, bo część z nich na pewno takimi jest.
    Czy to coś zmienia w praktyce? Niewiele. Jeżeli prowadzisz hobbistyczny
    serwis, to ustawa i tak Cię nie dotyczy. Jeżeli na nim zarabiasz, to prawie
    zawsze i tak przetwarzasz dane osobowe i spoczywają na Tobie ustawowe
    obowiązki.

    Dla mających wątpliwości, moje dwa ulubione przykłady:
    -czy adres zamieszkania jest daną osobową? Czasem tak, a czasem nie.
    Dokładnie tak samo jak z adresem IP.
    -niektóre fora publikują adresy IP uczestników dyskusji. Spróbujcie czasami
    wpisać taki adres w Google, a potem mi powiedzcie &#8211; czy wymagało to użycia
    nadmiernych środków? O kilku osobach sporo się w ten sposób dowiedziałem i
    bywały to informacje, których na pewno nie chcieli ujawniać...

    animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(a):

    > Adres IP jest dan=C4=85 osobow=C4=85 i jako taka nie mo=C5=BCe by=C4=87 z=
    > bierany oraz=20
    > przetwarzany bez zgody osoby, kt=C3=B3rej dotyczy - do takiego wniosku do=
    > szli=20
    > s=C4=99dziowie szwajcarskiego S=C4=85du Federalnego, wydaj=C4=85c wyrok w=
    > sprawie=20
    > Pr=C3=A9pos=C3=A9 f=C3=A9d=C3=A9ral =C3=A0 la protection des donn=C3=A9es=
    > et =C3=A0 la transparence (PFPTD,=20
    > urz=C4=85d zajmuj=C4=85cy si=C4=99 ochron=C4=85 danych osobowych) przeciw=
> [...]
    wa_i_musi_byc_chronio=