  • 61. Data: 2010-09-10 18:48:21
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6dsd8$qs7$1@node1.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > Nie mnie sie wydaje tylko tak jest teraz, mogę nawet routera
    > z WiFi nie zahasłować i to jest legalne ale jak zmienią przepisy
    > to może już nie być. Mogą wprowadzić obowiązek trzymania logów przez
    > rok nawet w przypadku udostępniania tylko we własnym lokalu własnym
    > komputerom. :-)
    Albo obowiązek logowania się do muszli klozetowej z homologowanym zamkiem
    cyfrowym i trzymanie statystyk sralniczych całej rodziny przez 5 lat.
    Mylisz się sądząc, że w dającej się przewidzieć rzeczywistości można
    ustanowić dowolne prawo.

    --
    Jotte

  • 62. Data: 2010-09-10 19:11:10
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Mylisz się sądząc, że w dającej się przewidzieć rzeczywistości można
    > ustanowić dowolne prawo.

    Mysle, ze jednak mozna. Jesli tylko wladza dojdzie do wniosku, ze mogloby to
    przedluzyc egzystencje Zakladu Ubezpieczen Spolecznych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 63. Data: 2010-09-10 19:13:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6ds1s$qrc$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk
    <z...@s...etan.pl> pisze:

    > Oczywiście. Dodam, że nie zawsze zakończone pomyślnie.
    Oczywiście. Dodam, że nie zawsze zakończone niepomyślnie.

    > A mnie o możliwość uzyskania w ogóle (obojętnie, w jakich przypadkach, bo
    > Ustawa nie wspomina o zakresie przypadków uzyskiwania).
    To złożona kwestia. Nie można opierać się na jednej tylko ustawie.

    > A jaka jest podstawa prawna Twojego obstawania?
    No jak to? Ochrona danych osobowych, a w pewnych przypadkach ochrona dóbr
    osobistych.

    > Nie przedstawiłeś argumentów, więc trudno polemizować.
    No to przedstawię choć ze 2, czy 3.
    Tam jest takie słowo "periodyczne". Sematyka tego terminu jest jasna i w
    zasadzie wyklucza traktowanie bloga jako prasy.
    Cóż to zresztą jest blog w rozumieniu ustawy?
    No i blog jako strona internetowa ukazuje się raz i już. Dodawane są tylko
    wpisy, kiedy właścicielowi się spodoba.
    Z czasopismem, audycją tak nie jest.
    Ponadto blogi mogą dopuszczać komentarze zewnętrzne i anonimowe, publikowane
    automatycznie. Kto wówczas jest "dziennikarzem"? Autor-właściciel bloga sam,
    czy "zespół redakcyjny" wraz z komentatorami?
    A tablica ogłoszeń aktualizowana co tydzień (regularnie) to wg ciebie
    podpada pod prawo prasowe?

    > Ale zdanie
    > odmienne od Twojego ma cała masa osób
    Na tym m.in. polega wolność poglądów.

    > piszących petycje w sprawie nowelizacji prawa rasowego
    Niech piszą co chcą, póki co - jest jak jest i tego się trzymajmy.
    Co to jest w ogóle to prawo rasowe? Ku-Klux-Klan w środku Europy czubki chcą
    zalegalizować?

    > tak, by w końcu jednoznacznie definiowało czy
    > ów. blog jest prasą, czy nie (wpisz w googla np. "prawo prasowe blog").
    Już to dawno zrobiłem, bo sam mam prowadzę rodzaj bloga (o dość dolegliwej
    dla pewnych instytucji i osób treści), więc badałem kwestię.
    Nie ma powodu wg mnie w obecnym stanie prawnym się nad tym zastanawiać.
    Ale i tak na wszelki wypadek (z uwagi na jakość naszego prawodawstwa i
    sądownictwa) wywaliłem stronkę za ocean.
    I wszyscy mogą mi skoczyć. ;)

    --
    Jotte

  • 64. Data: 2010-09-10 19:20:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6dvsd$63r$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...pl> pisze:

    > Mysle, ze jednak mozna. Jesli tylko wladza dojdzie do wniosku, ze
    > mogloby to przedluzyc egzystencje Zakladu Ubezpieczen Spolecznych.
    Wówczas powstanie zapewne społeczny komitet, ukonstytuuje się i wystąpi do
    KE o zablokowanie numeru IP tej władzy.
    A poważniej - nie żyjemy na pustyni. Mamy Konstytucję, Trybunał
    Konstytucyjny, ale przede wszystkim ratyfikowane umowy wspólnotowe i płynące
    z nich zobowiązania itp.
    Jeśli stanowione przez jakiś kraj prawo będzie korzystne bądź obojętne z
    punktu widzenia struktur, w których ono uczestniczy to OK. Ale jeśli nie...
    to nie problem wymusić jego zaniechanie na takim kraiku jak nasz.

    --
    Jotte

  • 65. Data: 2010-09-10 19:21:36
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Adres IP jest daną osobową ...do takiego wniosku doszli sędziowie
    > szwajcarskiego Sądu Federalnego...

    Podoba mi się.

  • 66. Data: 2010-09-10 19:35:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-10 21:20, Użytkownik Jotte napisał:

> [...]
    > punktu widzenia struktur, w których ono uczestniczy to OK. Ale jeśli
    > nie... to nie problem wymusić jego zaniechanie na takim kraiku jak nasz.

    To jeszcze napisz dlaczego Trybunał Konstytucyjny nie protestował
    kiedy wprowadzano obowiązek informowania pewnych organów komu
    powierzamy samochód ?
    Bo chyba nie z powodu braku niezgodności tej ustawy z konstytucją.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2010-09-10 19:37:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 15:12:01 +0200, szerszen napisał(a):

    > co nadal nie zapewnia ustalenia osoby np piszacej konkretny tekst

    Ale tu nie chodzi o "dane osoby piszącej tekst". Chodzi o dane osobowe
    jakieś tam osoby (np. właściciela łącza, serwera).

    --
    :) Olgierd ||
    http://legeartis.org.pl

  • 68. Data: 2010-09-10 19:45:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6e1a1$irk$1@node2.news.atman.pl RadoslawF
    <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > napisz dlaczego Trybunał Konstytucyjny nie protestował
    > kiedy wprowadzano obowiązek informowania pewnych organów komu
    > powierzamy samochód ?
    Po co?
    Przecież chyba każdy w miarę kumaty wie jak działa TK, jakie są jego
    prerogatywy i jak uruchomić przypisane mu procedury.

    --
    Jotte

  • 69. Data: 2010-09-10 20:24:09
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6ds1s$qrc$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > Oczywiście. Dodam, że nie zawsze zakończone niepomyślnie.

    Ale jeżeli niepomyślnie, to trza się zastosować. Dlatego GIODO nie jest
    - jak napisałeś - "jedynie instancją opiniotwórczą".

    > To złożona kwestia. Nie można opierać się na jednej tylko ustawie.

    Rozumiem. Jaka zatem inna ustawa definiuje pojęcie danych osobowych
    (konkretne przepisy) w zależności od zakresu możliwości uzyskiwania danych?

    > No jak to? Ochrona danych osobowych

    Konkretny przepis poproszę (masz do wyboru art. 14-19 i art. 36 ust. 1 tej ustawy.
    Reszta nie działa w prasie (przepis podałem wcześniej).

    > a w pewnych przypadkach ochrona dóbr osobistych.

    Tu się zgadzam, ale mówimy o UoDO (a to nie ustawa o Dobrach Osobistych ;)

    > No to przedstawię choć ze 2, czy 3.
    > Tam jest takie słowo "periodyczne". Sematyka tego terminu jest jasna i w zasadzie
    > wyklucza traktowanie bloga jako prasy.
    > Cóż to zresztą jest blog w rozumieniu ustawy?

    O to chodzi, że niczym, nazwa jak każda inna.
    W/g SJP: blog <<dziennik prowadzony przez internautę na stronach WWW>>

    > No i blog jako strona internetowa ukazuje się raz i już. Dodawane są tylko wpisy,
    > kiedy właścicielowi się spodoba.

    Czyli jednak jest periodyczna aktualizacja. Wystarczy raz na rok.

    http://prawo.vagla.pl/node/7132

    > A tablica ogłoszeń aktualizowana co tydzień (regularnie) to wg ciebie podpada pod
    > prawo prasowe?

    Nie, jeżeli to nie publikacja.

    > Na tym m.in. polega wolność poglądów.

    Świadczy to o tym, że prawo nie definiuje tego jednoznacznie.

    > Niech piszą co chcą, póki co - jest jak jest i tego się trzymajmy.

    Piszą własnie dlatego, nie bardzo jest się czego trzymać (j.w.).

    > Co to jest w ogóle to prawo rasowe? Ku-Klux-Klan w środku Europy czubki chcą
    > zalegalizować?

    :-)

> [...]
    > Ale i tak na wszelki wypadek (z uwagi na jakość naszego prawodawstwa i sądownictwa)

    A, czyli "ja tam panie w Boga nie wierze, ale na wszelki wypadek do kościoła
    na Wielkanoc chodzę" ;-)

    Krystian

  • 70. Data: 2010-09-10 20:46:04
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-10 21:37, Olgierd pisze:

    > Ale tu nie chodzi o "dane osoby piszącej tekst". Chodzi o dane osobowe
    > jakieś tam osoby (np. właściciela łącza, serwera).

    Dane osobowe właściciela internetu znajdziesz w RIPE NET.

    --
    animka