  • 201. Data: 2010-09-19 13:10:37
    Temat: Re: Adres IP
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-19 14:37, Krystian Zaczyk pisze:

    > Ponawiam powyższe pytanie.

    Spytaj się ustawodawcy co miał na myśli.

    > Czy znasz zatem orzeczenie stwierdzające (choćby w uzasadnieniu),
    > że PESEL nie należy do danych osobowych.

    Nie znam. Ale - aby nie obrażać mojej logiki - przyjmując, że sam
    pesel jest daną osobową, taką samą daną powinien być np. numer aukcji na
    allegro zakończonej brakiem ofert kupujących.

    --
    Liwiusz

  • 202. Data: 2010-09-20 07:21:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl>

    > zauwazylem, ale wykupujac serwer czy domene, tez sie godzisz na
    > zamieszczenie czesci swoich danych publicznie

    No i możesz się nie godzić.

  • 203. Data: 2010-09-20 07:23:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl>

    > Króko mówiąc, namierzanie IP metodą "patrzymy od kogo ściągamy" jest li
    > równie skuteczne co wysyłanie mandatów za brak biletu mpk na podstawie
    > tego co *podyktował* jadący na gapę (i pewnie dlatego mówi się o czymś
    > na kształ Internetowego Dowodu Osobistego przypisanego jednoznacznie i
    > przymusowo do każdego użytkownika) ;)

    Na nowym stadionie Cracovii trzeba zrobić zdjęcie biometryczne by bramka
    wpuściła.

  • 204. Data: 2010-09-20 07:34:26
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Wyjaśniałem że działa w przypadku samochodów, płatne jest
    > dziewięćdziesiąt kilka procent fotek.

    Haracze mają lepszą ściągalność

  • 205. Data: 2010-09-20 07:47:59
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Z uwagi na niemożliwość rozpoznania osoby sfotografowanej kara
    > (fakt że nie cała) przechodzi na właściciela pojazdu który
    > nie chce/nie może pokazać sprawcy. Też jest winny chodź czegoś
    > innego.

    Upada, że da się zidentyfikować, o co chodziło.

  • 206. Data: 2010-09-20 07:51:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Jeśli właściciel się uprze że nie wskaże to jest oczywiste że nie
    > ustalę, tyle że procentowo to ułamek wszystkich przypadków.
    > A odpowiedniej wysokości kara za niewskazanie pomoże aby ułamek
    > się nie zwiększył.

    To wskażemy Ciebie. Znowu teoria upada.

  • 207. Data: 2010-09-20 09:37:01
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Spytaj się ustawodawcy co miał na myśli.

    Miał na myśli numery identyfikacyjne, skoro to literalnie napisał.
    Czy numer PESEL nie należy do określonych w przepisie numerów?
    Spytałem, i oto co ustawodawca mimochodem odpowiedział:
    "Art. 32. 3. W razie wniesienia sprzeciwu, o którym mowa ust. 1 pkt 8,
    dalsze przetwarzanie kwestionowanych danych jest niedopuszczalne.
    Administrator danych może jednak pozostawić w zbiorze imię lub
    imiona i nazwisko osoby oraz numer PESEL lub adres wyłącznie w celu
    uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby w celach
    objętych sprzeciwem."

    Krystian

  • 208. Data: 2010-09-20 09:59:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-20 09:51, Użytkownik niusy.pl napisał:

    > To wskażemy Ciebie. Znowu teoria upada.

    Dlaczego upada, wskażecie i winny jest.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 209. Data: 2010-09-20 10:01:19
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-20 09:34, Użytkownik niusy.pl napisał:

    > Haracze mają lepszą ściągalność

    Skoro tak twierdzisz.
    I pochwal się gdzie i dla kogo je ściągasz że masz taką
    wiedzę ?

    Pozdrawiam

  • 210. Data: 2010-09-20 20:44:51
    Od: Jotte <t...@w...pl>

    Dnia Sun, 19 Sep 2010 01:46:29 +0200, Krystian Zaczyk napisał(a):

    > Odpowiedz, jeżeli wiesz
    Pytam ciebie. Jak już usiłujesz się wywijać, to rób to jakoś zgrabniej.
    Dasz radę?

    > Po raz n-ty odpowiadam
    Ja cię o nic nie pytam. Nie masz odpowiadać, tylko zrobić. Dla dowodu.

    > IP stanowi dane osobowe (czyli umożliwiające
    > identyfikację w/g nich osoby-klienta) dla providera klienta, nie dla mnie.
    Ta interpretacja zaczyna mi się podobać.
    Twój provider może łatwo, czyli bez nadmiernych nakładów środków ustalić po
    IP twoje imię, nazwisko, a nawet adres. Bo ma te dane po prostu u siebie.
    Dlatego musi je chronić i nie może ich ujawniać.
    Ale dla mnie ich zdobycie wymagałoby użycia zdecydowanie nadmiernych
    środków, toteż dla mnie te twoje dane osobowymi nie są.
    Załóżmy jednak, że ja te twoje nieosobowe _dla_ _mnie_ dane jednak decyduję
    się nadmiernymi środkami zdobyć. I zdobywam.
    To mogę z nimi zrobić, co mi się podoba, chronić ich nie muszę, w końcu to
    nie są _dla_ _mnie_ dane osobowe.
    Masz ciekawy tok rozumowania.

    --
    Jotte