  • 1. Data: 2016-07-27 21:59:25
    Temat: 500+ wolne od zajęcia...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jak w praktyce jest realizowane zwolnienie z zajęcia kwoty z 500+?
    Jak komornik odróżnia że np. znakezione w szufladzie dluznika 350 zł
    jest niewydaną jeszcze resztą z 500+?
    Albo pozostawione na rwchunku bankowym?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-07-27 23:44:24
    Temat: Re: 500+ wolne od zajęcia...
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Taka szmata jak komornik wie ze nie moze zabrac wiecej niz minimum
    socjalne. A ze komorusy to scierwo najgorsze to juz inna sprawa.

  • 3. Data: 2016-07-27 23:47:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-07-16 o 21:59, Marek pisze:
    > Jak w praktyce jest realizowane zwolnienie z zajęcia kwoty z 500+?
    > Jak komornik odróżnia że np. znakezione w szufladzie dluznika 350 zł
    > jest niewydaną jeszcze resztą z 500+?
    > Albo pozostawione na rwchunku bankowym?

    Wolne od zajęcia oznacza, ze komornik nie może żądać od Urzędu
    wypłacenia mu owych 500 zł.

  • 4. Data: 2016-07-28 00:34:11
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-07-27 o 23:44, LeonKame pisze:
    > Taka szmata jak komornik wie ze nie moze zabrac wiecej niz minimum
    > socjalne. A ze komorusy to scierwo najgorsze to juz inna sprawa.
    To wtedy idzie do mieszkania i sprzęt i ubrania zabiera?

    --
    animka

  • 5. Data: 2016-07-28 01:35:33
    Od: maripoza <m...@d...com>

    Marek wrote:
    > Jak w praktyce jest realizowane zwolnienie z zajęcia kwoty z 500+?
    > Jak komornik odróżnia że np. znakezione w szufladzie dluznika 350 zł
    > jest niewydaną jeszcze resztą z 500+?
    > Albo pozostawione na rwchunku bankowym?

    zaslyszane w TV - sa specjal;ne konta, na ktore wplacana jest kasa z
    500+ i tych kont komor ruszyc nie moze...

    --
    Maripoza

  • 6. Data: 2016-07-28 12:55:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 28 Jul 2016 01:35:33 +0200, maripoza <m...@d...com>
    wrote:
    > zaslyszane w TV - sa specjal;ne konta, na ktore wplacana jest kasa
    > 500+ i tych kont komor ruszyc nie moze...

    Ale większość zaraz ta kasę wypłaca i część z niej wydaje a resztę
    trzyma w portfelu. Komornik ma prawo przejrzeć portfel, znajdzie kasę
    i co wtedy? Interesuje mnie ten aspekt ochrony przechowywanej gotówki
    z 500+.
    Szczerze mówiąc nie rozumiem w czym cała rzecz w tej ochronie 500+.
    Przecież kwota wolna od zajęcia na rachunku to 9000 więc
    statystycznie próg wysoki dla przeciętnego korzystającego z 500+....

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-07-28 13:03:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 12:56:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > Przecież kwota wolna od zajęcia na rachunku to 9000 więc
    > statystycznie próg wysoki dla przeciętnego korzystającego z 500+....
    Ale są świadczenia w całości wolne od zajęć komorniczych- np zasiłki pielęgnacyjne
    itp.

  • 8. Data: 2016-07-28 13:04:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 12:56:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Szczerze mówiąc nie rozumiem w czym cała rzecz w tej ochronie 500+.
    > Przecież kwota wolna od zajęcia na rachunku to 9000
    Teraz już chyba ponad 10tys to jest.
    >więc statystycznie próg wysoki dla przeciętnego korzystającego z 500+....
    A po przekroczeniu progu?

  • 9. Data: 2016-07-29 09:21:43
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "maripoza" <m...@d...com> napisał w wiadomości

    > zaslyszane w TV - sa specjal;ne konta, na ktore wplacana jest kasa z
    > 500+ i tych kont komor ruszyc nie moze...

    A jeśli klient wpłaci na to konto pieniądze z innego źródła to też są
    nietykalne?

  • 10. Data: 2016-07-29 16:08:46
    Od: maripoza <m...@d...com>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "maripoza" <m...@d...com> napisał w wiadomości

    > A jeśli klient wpłaci na to konto pieniądze z innego źródła to też są
    > nietykalne?

    To może być dobre rozwiązanie :D

    --
    Maripoza