  • 71. Data: 2006-09-25 05:16:38
    Temat: Re: 1,4 promila na rowerze
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Idiom <i...@w...pl> napisali:

    > OJ, Jacuś, Jacuś, kłamać trzeba umieć :D

    No dobra, Ty jestes w tym lepsza:)

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 72. Data: 2006-09-25 07:32:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Sep 2006, witek wrote:

    > Ale jadąc rowerem nie musisz mieć żadnych dokumentów.

    Sprzeciw.
    Rowerzysta poruszający się po drodze publicznej musi:
    - mieć kartę rowerową
    ALBO
    - umieć wykazać że ma >18 lat. Nic to że wygląda na 50 :> - w odróżnieniu
    od pieszego żądanie dokumentu od rowerzysty ma dodatkową podstawę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2006-09-25 07:51:12
    Od: "KRZYZAK" <j...@p...pl>

    Idiom napisał(a):

    > Zarówno pijany kierowca jak i pijany rowerzysta stwarza zagrożenie. Nie
    > mierzymy tu rozmiaru tego zagrożenia

    Doprawdy? To czemu sa rozne kary za rozne wykroczenia drogowe?
    Dlaczego sa widelki?

    > (bo gdyby to robić, to sądy musiałyby
    > za każdym razem brać pod uwagę jakim samochodem, o jakiej mocy, jak zużytym,
    > o jakiej wadze, w jakim miejscu itd jechał delikwent i od tego uzależniać
    > wymiar kary), tylko stwierdzamy jego fakt.

    Nie wiem, czy wiesz, ale wspolmiernosc kary do winy, uwzglednienie
    okolicznosci i motywow to zdobycz juz prawa rzymskiego. I wlasciwosc
    kazdego nowoczesnego systemu prawnego.
    A skoro pijany rowerzysta stwarza zagrozenie niewspolmiernie mniejsze
    od pijanego kierowcy samochodu, to taka sama kara dla obu jest
    kretynizmem.

    Teraz pomysl, co takie zerojedynkoe zasady rodem z wspolnot pierwotnych
    prowokuja.
    Jak sie Kowalskiemu skonczy gorzala na imprezie i zdecyduje sie czyms
    pojechac po zapasy, to jaki srodek transportu wybierze - rower, czy
    samochod?
    Pewnie samochod, bo wygodniej, na drodze nie widac, ze jedzie podciety,
    a kara przeciez taka sama...

    A ja wole spotkac podcietego Kowalskiego na rowerze, niz w samochodzie.

    P.S.
    W kilku krajach policji nie przychodzi do glowy badac rowerzystow, a w
    kilku innych dopuszczalna norma dla rowerzystow jest prawie 2x wyzsza
    niz dla samochodziarzy.
    A wypadkow z udzialem rowerzystow jest mniej niz w Polsce.

  • 74. Data: 2006-09-25 08:45:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy strzelający do ludzi na ulicy facet z karabinem maszynowym powoduje
    > takie samo zagrożenie jak facet z dubeltówką?

    powoduja rozne zagrozenia, wynika to ze specyfiki obu tych broni

> [...]
    > mocy, jak zużytym, o jakiej wadze, w jakim miejscu itd jechał delikwent
    > i od tego uzależniać wymiar kary), tylko stwierdzamy jego fakt.

    w takim razie to i pijany pieszy powoduje zagrozenie w ruchu ladowym, czy
    jak policja zlapie pijanego pieszego na ulicy (mowa o jezdni) to tez
    odpowie jak pijany kierowca czy rowerzysta?

    mocno watpie

    ewentualnie czy jak pijany rowerzysta bedzie poruszal sie chodnikiem, to
    edzie traktowany jak pijany pieszy?
    tez nie

    wiec troche licho z konsekwencja

    ja wiem mowa o poruszaniu sie pojazdem mechanicznym, tylko ze do porusznia
    sie rowerem nie trzeba miec uprawnien, a samochodem juz tak i zabieranie
    uprawnien na prowadzenie samochodu, z powodu przejazdzki po pijaku rowerem
    jest powaznym naduzyciem wladzy i niczym wiecej, bo mimo wszystko spora
    czes z tych ktorzy jada po browarze czy dwoch rowerem, nigdy by tego nie
    zrobila samochodem, nie ma tu zadnego elementu wychowaczego czy
    prewencyjnego, jest po prostu tylko pokazanie kto tu ma wladze

  • 75. Data: 2006-09-25 08:52:49
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Skąd niby któreś TU miałoby mieć informacje na temat kilometrów jakie
    > przejechał statystyczny kierowca (świeży czy doświadczony) ? Musieliby
    > znać dokładną ilość przejechanych km i dokładną ilośc kierowców - kto
    > niby dostarcza im dane ?

    hm
    widac nigdy nie ubezpieczalas samochodu, bo inaczej nie zadawalabys tak
    oczywistych pytan, wszystkie potrzebne informacje maja podczas zawierania
    umowy oc, ilosc km dostarcza im umowa ac, reszta to odpowiednie zapytania
    do ich wlasnej bazy i wszystko w temacie

  • 76. Data: 2006-09-25 14:24:08
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:ef76qo$496$1@inews.gazeta.pl witek

    > Idąc także nie trzeba. A jednak można mieć kłopot nie mając dokumentów.

    jakie?

  • 77. Data: 2006-09-25 14:42:40
    Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bizon" <k...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > mam nadzieje ze masz racje bo od 4 lat prawie codziennie korzystam z
    > samochodu i nie wyobrazam sobie zeby mi zabrano prawo jazdy z powodu jazdy
    > po wypiciu na rowerze. Nadmienie ze do auta nie wsiadlem nigdy po
    > chociazby piwie

    zaproponuj dobrowolne poddanie się karze.
    Publicznej chłoście albo czemuś podobnemu ;>

    A swoją drogą wyraże swoją opinię. Powinni zabrać Ci prawo jazdy dożywotnie
    bo jesteś potencjalnym mordercą.

    Pozdrawiam

    PrzemekK

  • 78. Data: 2006-09-25 14:47:35
    Od: "Kasi i Przemek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:slrnehde5o.2h9.j.krzyzanowski@localhost.localdo
    main...

    > To nie oddawaj prawka. Powiedz, ze zgubiles.
    > Mniejsza szansa, ze cie dupan przyrutynowej kontroli.

    jakie zagrożenie karą jest za podzeganie, ktore wasc teraz uczyniles? ;>

    Pozdrawiam

    PrzemekK

  • 79. Data: 2006-09-25 15:01:45
    Od: pop ivan <p...@g...pl>

    > A swoją drogą wyraże swoją opinię. Powinni zabrać Ci prawo jazdy dożywotnie
    > bo jesteś potencjalnym mordercą.

    I gwałcicielem!!!

    Pozdr

  • 80. Data: 2006-09-25 15:04:39
    Od: pop ivan <p...@g...pl>

    > zakaz prowadzenia pojazdow(nie tylko rowerow) na 2 lata-to prawie napewno,

    A taki zakaz rowerowania to obowiązuje tylko na terenie RP czy np w
    Chinach/na Słowacji również?

    pozdr