    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 1,4 promila na rowerze
    Date: Mon, 25 Sep 2006 10:45:18 +0200
    <ef5f94$p4l$1@news.onet.pl> <1...@n...sakowski.pl>
    <ef5i72$2i9$1@news.onet.pl> <ef6a7d$lg8$6@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ef6gah$87e$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ef6j60$fv6$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ef6jrh$3km$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <ef6nm6$ifm$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ef6nm6$ifm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy strzelający do ludzi na ulicy facet z karabinem maszynowym powoduje
    > takie samo zagrożenie jak facet z dubeltówką?

    powoduja rozne zagrozenia, wynika to ze specyfiki obu tych broni

    > Zarówno pijany kierowca jak i pijany rowerzysta stwarza zagrożenie. Nie
    > mierzymy tu rozmiaru tego zagrożenia (bo gdyby to robić, to sądy
    > musiałyby za każdym razem brać pod uwagę jakim samochodem, o jakiej
    > mocy, jak zużytym, o jakiej wadze, w jakim miejscu itd jechał delikwent
    > i od tego uzależniać wymiar kary), tylko stwierdzamy jego fakt.

    w takim razie to i pijany pieszy powoduje zagrozenie w ruchu ladowym, czy
    jak policja zlapie pijanego pieszego na ulicy (mowa o jezdni) to tez
    odpowie jak pijany kierowca czy rowerzysta?

    mocno watpie

    ewentualnie czy jak pijany rowerzysta bedzie poruszal sie chodnikiem, to
    edzie traktowany jak pijany pieszy?
    tez nie

    wiec troche licho z konsekwencja

    ja wiem mowa o poruszaniu sie pojazdem mechanicznym, tylko ze do porusznia
    sie rowerem nie trzeba miec uprawnien, a samochodem juz tak i zabieranie
    uprawnien na prowadzenie samochodu, z powodu przejazdzki po pijaku rowerem
    jest powaznym naduzyciem wladzy i niczym wiecej, bo mimo wszystko spora
    czes z tych ktorzy jada po browarze czy dwoch rowerem, nigdy by tego nie
    zrobila samochodem, nie ma tu zadnego elementu wychowaczego czy
    prewencyjnego, jest po prostu tylko pokazanie kto tu ma wladze