  • 1. Data: 2006-09-23 17:04:44
    Temat: podejrzany deweloper
    Od: a...@o...pl

    Witam,
    Ostatnio zainteresowałem się kupnem mieszkania w Poznaniu. Trafiłem
    na ofertę firmy Jakś-Bud. Są to dwa budynki przy ulicy Opieńskiego.
    W ciągu zaledwie tygodnia od mojej pierwszej wizyty w biurze, które
    zajmuje się sprzedażą mieszkań budowanych przez Jakś-bud, firma ta
    zdążyła podnieść cenę o 200zł na metrze kwadratowym oraz
    zmienić warunki płatności na 90% przedpłaty!!! (dodam tylko iż
    termi odbioru to około lutego 2008).

    Ciekawy jest fakt, że faktycznie developerem nie jest firma Jakś-Bud,
    ale spółka krzak, zarejestrowana specjalnie pod tą inwestycję
    (potwierdziło to nawet biuri sprzedaży mieszkań) miesiąc temu, na
    jakiegoś faceta, z podaniem siedziby spółki w normalnym mieszkaniu w
    Poznaniu. Kapitał zakładowy tej spółki z o.o. to 50 tys.zł, czyli
    minimalny wymagany. Jakś Bud pełni tutaj jedynie rolę genralnego
    wykonawcy, ale faktycznie za sznurki pociąga właściciel Jakś-Budu.

    Czy tylko mi wydaje się to mocno podejrzane? Czy ktoś z was miał
    już do czynienia z tą firmą?
    Jak dla mnie sprawa śmierdzi i jest to co najmniej zachowanie co
    najmniej podejrzane, gdyż dla porówanania oferta budimexu to 10%
    przedpłaty i 90% przy odbiorze. Fakt, że cena metra w budimexie
    wynosiła ostatnio na osiedlu przy Wilczaku 4900zł, a tutaj 4300,
    jednak mimo wszystko warunki płatności są wg mnie wysoce
    niebezpieczne.

  • 2. Data: 2006-09-23 20:18:20
    Temat: Re: podejrzany deweloper
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Dziwnie to wygląda. Moim zdaniem właściciel firmy budującej budynek chce się w
    ten sposób zabezpieczyć przed roszczeniami. Obawiam się, że może to być tak, że
    Wy wpłacicie developerowi, a ten pieniądze przekaże Jaś-Budowi. Jaś-Bud z umowy
    się nie wywiąże, ale Wy będziecie mieli roszczenie tylko do developera. Jaś-Bud
    musiał by pozwać developer, a on nie będzie miał ochoty. Zalecał bym daleko
    idącą ostrożność.

    nie wiem jaka jest marża na budownictwie mieszkaniowym, ale to 90% przedpłaty
    moim zdaniem świadczy o tym, że developer nie dysponuje żadnymi środkami
    finansowymi i wszystko chce sfinansować z Waszych pieniędzy. W sumie nie było by
    w tym niczego strasznego, gdyby nie to, że wygląda na to, ze nie ma tu żadnego
    zabezpieczenia. Przecież w wypadku plajty w żadnym wypadku nie uda się z
    niedokończonej inwestycji odzyskać 90% wartości rynkowej przyszłego mieszkania.

    Jeśli za mieszkanie masz płacić z góry 90%, to ja bym się szarpnął na 100% i
    kupił je od Ja-Budu po wybudowaniu. :-)

  • 3. Data: 2006-09-24 00:11:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.09.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Jeśli za mieszkanie masz płacić z góry 90%, to ja bym się szarpnął na 100% i
    > kupił je od Ja-Budu po wybudowaniu. :-)

    To spróbuj :)
    ZCW w tej chwili jest taki szał na nowe mieszkania, że gotowych nie ma
    praktycznie na rynku.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-09-24 13:02:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > ZCW w tej chwili jest taki szał na nowe mieszkania, że gotowych nie ma
    > praktycznie na rynku.

    Posiadając 100% jego wartości, to kupię choćby na wtórnym rynku. W tym wypadku
    bezpieczniej.

  • 5. Data: 2006-09-24 22:29:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.09.2006 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Posiadając 100% jego wartości, to kupię choćby na wtórnym rynku. W tym wypadku
    > bezpieczniej.

    Problem w tym, że nie za 100% a pewnie za jakieś 120%. Nikt by nie narażał
    się na na takie cyrki i czekanie parę lat gdyby to było takie proste. Za
    100% kupisz zapewne coś starszego, mniejszego lub w gorszym standardzie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2006-09-25 09:30:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się na na takie cyrki i czekanie parę lat gdyby to było takie proste. Za
    > 100% kupisz zapewne coś starszego, mniejszego lub w gorszym standardzie.

    Być może. Ale będę to na pewno miał. W przeciwieństwie do faktu, ze za 90% mogę
    nabyć roszczenie, którego w żaden sposób nie da się zrealizować.