  • 1. Data: 2006-09-24 08:49:26
    Temat: Nieuczciwy wynajmujący
    Od: "Awak" <f...@w...nospam.pl>

    Witam

    Mam taki problem wynajmowałem mieszkanie dla pary sporządziłem z jednym z
    nich umowe o wynajem mieszkania z okresem jednego miesiąca wypowiedzenia.
    Zastałem ich jak sie wyprowadzali z mieszkania które wynajmowali, nie
    ureguluwali wszystkich opłat zosało ponad 300 zł za czynsz, oczewiscie
    "zapomnieli" mnie powiadomić miesiąc wcześniej o ich zamiarze rozwiązania
    umowy.
    Spożądziłem z nimi jeszcze pismo o kwoczie jaką maja mi jeszcze zapłacić i
    wezwałem policję by sporządziła notatkę o tym całym zajściu.

    Prosze o podpowiedz jak moge dalej załatwic tą sprawę wiem ze mogę założyć
    im spraę cywilną ale jest to koszt około 300zł których na dzień dzisiejszy
    nie mam.
    Czy osoba która miszkała i nie był sporządzona z nią umowa tak samo
    odpowiada ja ta z sporządzoną umową

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-24 16:19:54
    Temat: Re: Nieuczciwy wynajmuj???
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Awak wrote:
> [...]
    > ureguluwali wszystkich op?at zosa?o ponad 300 z? za czynsz, oczewiscie
    > "zapomnieli" mnie powiadomi? miesi?c wcze?niej o ich zamiarze rozwi?zania
    > umowy.
    > Spo??dzi?em z nimi jeszcze pismo o kwoczie jak? maja mi jeszcze zap?aci? i
    > wezwa?em policj? by sporz?dzi?a notatk? o tym ca?ym zaj?ciu.
    >
    > Prosze o podpowiedz jak moge dalej za?atwic t? spraw? wiem ze mog? za?o?y?
    > im spra? cywiln? ale jest to koszt oko?o 300z? kt?rych na dzie? dzisiejszy
    > nie mam.
    > Czy osoba kt?ra miszka?a i nie by? sporz?dzona z ni? umowa tak samo

    Jeśli umową masz z jednym to od drugiej nic nie uzyskasz, bo nie masz
    żadnego dokumentu na to, że z tą drugą cokolwiek cię wiązało.

    Pozostała ci droga sądowa.
    Akurat w twoim przypadku bardzo prosta, bo masz dokumenty na wszystko.
    Wyślij najpierw wezwanie do zapłaty z informacją, ze kierujesz sprawę do
    sądu w przypadku nie wpłacenia należnej kwoty w ciągu 14 dni.
    Może zapłacą.
    Teoretycznie sokor umowa mówiła o miesięcznym okresie wypowiedzenia, to
    jeszcze ci się należy zapłata za następny miesiąc i spokojnie w sądzie
    możesz o to wnioskować.
    A 300 zł można pożyczyć.

  • 3. Data: 2006-09-25 07:10:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Sep 2006, witek wrote:

    > Jeśli umową masz z jednym to od drugiej nic nie uzyskasz, bo nie masz żadnego
    > dokumentu na to, że z tą drugą cokolwiek cię wiązało.

    Ależ "powiązanie" powstaje z mocy prawa, a nie z mocy umowy, przez sam
    fakt zamieszkiwania wspólnie z najemcą:
    +++ Kodeks Cywlny +++
    Art. 688 (1).
    § 1. Za zapłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie
    z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie.
    § 2. Odpowiedzialność osób, o których mowa w § 1, ogranicza się
    do wysokości czynszu i innych opłat należnych za okres ich stałego
    zamieszkiwania.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-25 11:53:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale? "powi?zanie" powstaje z mocy prawa, a nie z mocy umowy, przez sam
    > fakt zamieszkiwania wsp?lnie z najemc?:
    > +++ Kodeks Cywlny +++
    > Art. 688 (1).
    > ? 1. Za zap?at? czynszu i innych nale?nych op?at odpowiadaj? solidarnie
    > z najemc? stale zamieszkuj?ce z nim osoby pe?noletnie.
    > ? 2. Odpowiedzialno?? os?b, o kt?rych mowa w ? 1, ogranicza si?
    > do wysoko?ci czynszu i innych op?at nale?nych za okres ich sta?ego
    > zamieszkiwania. ---

    tylko, że nie masz nic na to, że mieszkał jak się sam nie przyzna.

  • 5. Data: 2006-09-25 12:05:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ef8fv1$2qa$1@inews.gazeta.pl...

    > tylko, że nie masz nic na to, że mieszkał jak się sam nie przyzna.

    a ewentualne zeznania sasiadow to co?

  • 6. Data: 2006-09-25 23:29:32
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    szerszen wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:ef8fv1$2qa$1@inews.gazeta.pl...

    > a ewentualne zeznania sasiadow to co?

    jak im sąd uwierzy.

  • 7. Data: 2006-09-26 07:09:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ef9oot$i4p$4@inews.gazeta.pl...

    > jak im sąd uwierzy.

    tak samo musi uwierzyc im jak i temu co wynajmowal