Rzecznik Finansowy 2017: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?
2018-04-27 13:05
Na których ubezpieczycieli najwięcej skarg? © ALDECAstudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rzecznik Finansowy 2016: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?
W 2017 r. rzadko skarżyli się klienci Warty …
Statystyki z zeszłego roku wskazują, że największa ilość skarg na ubezpieczenia komunikacyjne (1703) dotyczyła oferty PZU S.A. Tak wysoki wynik to przede wszystkim efekt zasięgu działania tego ubezpieczyciela, którego udział w łącznej składce z tytułu polis komunikacyjnych sięgał 34%. Dla sprawiedliwszego obrazu rynku lepszym rozwiązaniem wydaje się zatem przeliczenie liczby wystosowanych skarg na 1% udziału rynkowego w 2017 r. (mierzonego przypisaną składką brutto).
„Po wykonaniu odpowiednich obliczeń okazuje się, że skargi na PZU S.A. wcale nie były szczególnie częste. Wręcz przeciwnie - lider rynku ubezpieczeń majątkowych odnotował dość niski wynik” - komentuje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.
Pomimo to rezultat uzyskany przez PZU S.A. (50 skarg na 1% udziału rynkowego) jest znacznie gorszy od rezultatu towarzystwa, które w zestawieniu wypadło najlepiej. Mowa tu o TUiR WARTA S.A., w przypadku którego na 1% udziału w rynku przypadło jedynie 20 skarg.
„Na drugim końcu rankingu dotyczącego częstotliwości skarg zgłaszanych przez ubezpieczających do Rzecznika Finansowego uplasował się TUZ TUW. Wynik tej instytucji (124 skargi na 1% udziału w rynku), z pewnością trudno określić jako dobry” - mówi Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.
fot. mat. prasowe
Liczba oraz częstość skarg na zakłady ubezpieczeniowe w 2017 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację
-
UOKiK eliminuje klauzule niedozwolone w e-commerce
-
Lepsza ochrona konsumentów. Nowe przepisy już od 17 kwietnia br.
-
Rzecznik finansowy, czyli nowy rzecznik ubezpieczonych
-
Rzecznik finansowy i reklamacja w banku: co zmienią nowe przepisy?
-
Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK
-
Reklamacja towaru: konsumencie uważaj
-
Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz
-
ETS: informacje o wygranej nie mogą wiązać się z kosztami dla konsumenta
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)