eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoPrawo konsumenckie › Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację

Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację

2016-06-06 00:45

Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację

Reklamacja w banku bez odpowiedzi? © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

11 października 2015 roku w życie weszła ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 roku o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Przepisy niniejszego aktu prawnego określają zasady składania reklamacji przez osoby fizyczne, także w związku z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą, które są klientami instytucji finansowych. Instytucje te to, np. biura usług płatniczych, banki krajowe, banki zagraniczne, fundusze inwestycyjne, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-pożyczkowe, firmy inwestycyjne, krajowy zakład ubezpieczeń, fundusze emerytalne oraz instytucje pożyczkowe, itd.

Przeczytaj także: Rzecznik finansowy i reklamacja w banku: co zmienią nowe przepisy?

Obecnie każda złożona reklamacja doczeka się odpowiedzi.
– Zgodnie z ustawą podmiot rynku finansowego, z którym osoba fizyczna zawarła umowę jest zobligowany do ustosunkowania się i odpowiedzenia w terminie 30 dni, a w uzasadnionych przypadkach w terminie 60 dni od daty wpływu reklamacji w jednostce wyżej wymienionego podmiotu. W wypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie, uważa się iż została ona rozpoznana zgodnie z wolą klienta – tłumaczy adwokat Daniel Reck, partner w Kancelarii Duraj Reck i Partnerzy.

Odnośnie powyższego, tyczy się również ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, według której konsument ma prawo żądania naprawienia lub wymiany na nowy towar konsumpcyjny, jeśli jest niezgodny z zawarta umową, na podstawie której został nabyty. – To także ułatwia dochodzenie swoich praw przez klientów poszkodowanych wadliwym produktem. Również ta ustawa przewiduje możliwość uznania roszczenia klienta w sytuacji, gdy podmiot nie ustosunkował się do jego roszczenia, w terminie 14 dni – tłumaczy mecenas.

Ponadto, zgodnie z przyjętą ustawą powstał nowy podmiot administracji publicznej – Rzecznik Finansowy, do którego wnioski mogą zgłaszać klienci poszkodowani przez instytucje rynku finansowego.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: