Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację
2016-06-06 00:45
![Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację [© Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com] Reklamacja w banku bez odpowiedzi? To oznacza, że masz rację](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-konsumenta/Reklamacja-w-banku-bez-odpowiedzi-To-oznacza-ze-masz-racje-176553-200x133crop.jpg)
Reklamacja w banku bez odpowiedzi? © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rzecznik finansowy i reklamacja w banku: co zmienią nowe przepisy?
Obecnie każda złożona reklamacja doczeka się odpowiedzi.– Zgodnie z ustawą podmiot rynku finansowego, z którym osoba fizyczna zawarła umowę jest zobligowany do ustosunkowania się i odpowiedzenia w terminie 30 dni, a w uzasadnionych przypadkach w terminie 60 dni od daty wpływu reklamacji w jednostce wyżej wymienionego podmiotu. W wypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie, uważa się iż została ona rozpoznana zgodnie z wolą klienta – tłumaczy adwokat Daniel Reck, partner w Kancelarii Duraj Reck i Partnerzy.
Odnośnie powyższego, tyczy się również ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, według której konsument ma prawo żądania naprawienia lub wymiany na nowy towar konsumpcyjny, jeśli jest niezgodny z zawarta umową, na podstawie której został nabyty. – To także ułatwia dochodzenie swoich praw przez klientów poszkodowanych wadliwym produktem. Również ta ustawa przewiduje możliwość uznania roszczenia klienta w sytuacji, gdy podmiot nie ustosunkował się do jego roszczenia, w terminie 14 dni – tłumaczy mecenas.
Ponadto, zgodnie z przyjętą ustawą powstał nowy podmiot administracji publicznej – Rzecznik Finansowy, do którego wnioski mogą zgłaszać klienci poszkodowani przez instytucje rynku finansowego.
![Rzecznik finansowy, czyli nowy rzecznik ubezpieczonych [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Rzecznik finansowy, czyli nowy rzecznik ubezpieczonych](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-konsumenta/Rzecznik-finansowy-czyli-nowy-rzecznik-ubezpieczonych-160447-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Transakcje nieautoryzowane - 4 kolejne banki z zarzutami Prezesa UOKiK
-
Transakcje nieautoryzowane - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
-
Nieautoryzowane transakcje - obowiązki banków i prawa konsumenta
-
Transakcje nieautoryzowane. UOKiK postawił zarzuty 5 bankom
-
Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?
-
Black Friday i Cyber Monday. Jakie prawa konsumenta ci przysługują?
-
Rzecznik Finansowy 2017: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?
-
Świąteczne prawa konsumenta
-
Rzecznik Finansowy 2016: na których ubezpieczycieli najwięcej skarg?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)