  • 1. Data: 2005-03-01 21:51:36
    Temat: wzajemny akt oskarżenia
    Od: "Rysiek" <r...@i...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczy mam pytanie; pozwałem z oskarżenia prywatnego
    (art. 212 § 1 i 2 kk) delikwenta o zniesławienie. Jednakże ten w stosunku do
    mnie wniósł tzw. wzajemny akt oskarżenia (dopuszczony na zasadzie art. 497
    kpk), nie byłoby w tym nic dziwnego (jego zresztą prawo do tego), gdyby nie
    to, iż w akcie tym zarzuca mi zniesławienie go przed Sądem, a dosłownie
    mówiąc przed pracownikami sądu - a formą pomówienia, w jego mniemaniu jest
    właśnie mój akt oskarżenia.
    W swoim akcie oskarżenia wywodzi, iż składając na niego akt oskarżenia tym
    samym zniesławiłem jego osobę w oczach pracowników sądu ( protokolantki,
    Sędzia, ławnicy itp).

    Zastanawiam, się jak ma postąpić - wnieść o oddalenie tego aktu, czy też
    czekać na koniec sprawy i wnieść o uniewinnienie mnie, bądź, co bądź od
    "dziwnego" zniesławienia.

    Patrząc literalnie na ten tzw. wzajemny akt oskarżenia, to każdy prokurator,
    który wnosi akt oskarżenia winien liczyć się z tym, iż oskarżony, który
    zostanie uniewinniony wniesie swój akt o zniesławienie go przed organami
    Sądu przez tegoż prokuratora.

    Pamiętam z wykładów, że niedopuszczalne jest wnoszenie takiego aktu (o
    zniesławianie przed organem sądowym), lecz obecnie nie pamiętam, gdzie
    szukać wykładni w tym zakresie.

    Może ktoś z gupowiczy spotkał się z takim casusem.???

  • 2. Data: 2005-03-01 22:36:51
    Temat: Re: wzajemny akt oskarżenia
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Rysiek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który wnosi akt oskarżenia winien liczyć się z tym, iż oskarżony, który
    > zostanie uniewinniony wniesie swój akt o zniesławienie go przed organami

    Prokurator w tym zakresie korzysta z immunitetu materialnego (wogole nie
    moze odpowiadac za to karnie) - nawet adwokaci z niego korzystaja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-02 15:35:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > do mnie wniósł tzw. wzajemny akt oskarżenia (dopuszczony na zasadzie art.

    Nie macie, ludzie innych problemów na głowie?

    Pzdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-03-02 18:24:48
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    oskarz go, ze cie znieslawil oskarzajac cie o znieslawienie :)

  • 5. Data: 2005-03-02 18:35:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl> napisał w wiadomości
    > oskarz go, ze cie znieslawil oskarzajac cie o znieslawienie :)

    A zaczęło się od standardowego "ty głupku" na co obrażony odpowiedział
    pozwem udowadniając, że nie było to zniesławienie a stwierdzenie faktu;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-03-02 23:12:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rysiek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem taki dokument z jego strony można po prostu potraktować jako
    materialny dowód tego, iż "papier wszystko przyjmie". I nic więcej. Sąd się
    pośmieje i tyle.

  • 7. Data: 2005-03-03 17:50:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > Nie macie, ludzie innych problemów na głowie?

    Mamy. Ciebie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt