  • 1. Data: 2005-03-01 21:37:37
    Temat: Zwrot towaru do lombardu...
    Od: boruva <b...@p...pl>

    Witam,
    w ostatnia sobotę został zakupiony w lombardzie używany telewizor. W
    domu okazało się, ze nie do końca wszystko z nim jest OK. Właściciel
    lombardu odmówił dzisiaj przyjęcia TV z powrotem nie powołując się na
    żaden konkretny przepis. Czy z punktu widzenia prawa może tego nie zrobić?
    Wydaje mi się, że powinien przyjąc sprzęt, więc chiałbym tam uderzyć
    jutro bardziej przygotowany niż dzis, podpierając się odpowiednimi
    przepisami (o ile takie istnieją), wiec jesli ktos zna temat, to proszę
    o odpowiedź.
    Jeszcze jedno - koleś to cwaniak i pewnie będzie wmawiał, ze uprzedzano
    o defekcie sprzętu, wiec chcialbym sie tez zabezpieczyc na ta
    okoliczność. Czy mozna więc oddac świeżo zakupiony, uzywany sprzet tak
    po prostu bez zadnych wyjasniej dotyczacych powodu zwroty?

    Pozdrawiam, TB

  • 2. Data: 2005-03-02 16:07:29
    Temat: Re: Zwrot towaru do lombardu...
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Na gogla wrzuć hasła: rękojmia, KC. Pzdr.

  • 3. Data: 2005-03-02 17:09:20
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zbig.T napisał(a):
    > Na gogla wrzuć hasła: rękojmia, KC. Pzdr.

    raczej niezgodność towaru z umową, lombard jest przedsiębiorcą, a
    nabywający zapewne konsumentem

    KG

  • 4. Data: 2005-03-02 17:19:46
    Od: boruva <b...@p...pl>

    kam napisał(a):

    > raczej niezgodność towaru z umową, lombard jest przedsiębiorcą, a
    > nabywający zapewne konsumentem

    Ok, ale czy sprzedaz komisowa/lombardowa podlega pod te same przepisy co
    "normalna" sprzedaz?

    pzdr.

  • 5. Data: 2005-03-02 17:24:20
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    Wydaje mi się, że jeżeli właściciel lombardu (Nowak) sprzedał Tobie czyjąś
    rzecz (Kowalskiego) i dopiero po tym fakcie wypłacił mu (Kowalskiemu)
    pieniądze a sam pobrał prowizję od sprzedaży wtedy za wady towaru odpowiada
    Kowalski. Natomiast jeżeli Nowak kupił od Kowalskiego rzecz, stał sie jej
    właścicielem, a potem z zyskiem odsprzedał ją Tobie, to wtedy Nowak
    odpowiada za ewentualne wady. Tak mi podpowiada logika, ale nie będę się
    przy tym upierał.

  • 6. Data: 2005-03-02 17:31:25
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    boruva napisał(a):
    > Ok, ale czy sprzedaz komisowa/lombardowa podlega pod te same przepisy co
    > "normalna" sprzedaz?

    Tak

    KG