  • 1. Data: 2009-11-28 12:20:56
    Temat: wezwanie(swiadek) na policje.. pytanie?
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl>

    wracam do domu a tu w drzwiach znajduje wezwanie na posterunek policji jako
    swiadek w pewnej sprawie.
    wezwanie jest obowiazkowe w dniu i czasie wyznaczonym w wezwaniu.
    w pouczeniu znjaduje info na temat odpowiedzialnosci za niestawienie sie.
    art 177 kpk oraz 285 kpk.
    oczywiscie mam zamiar pojsc wyjasnic co i jak ale pytnie do grupowiczow jest
    takie:
    czy takie doreczenie ma moc prawna?? czy ten sposob doreczenia a wlasciwie
    jego braku nie powoduje wady prawnej takiego dzialania??

    chcialbym podczas odwiedzin na komendzie poruszyc temat ale wolalbym byc
    swiadomy prawa i swoich praw.

    Maciej

  • 2. Data: 2009-11-28 14:11:40
    Temat: Odp: wezwanie(swiadek) na policje.. pytanie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maciej j." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wlasciwie jego braku nie powoduje wady prawnej takiego dzialania??
    >
    > chcialbym podczas odwiedzin na komendzie poruszyc temat ale wolalbym byc

    Zapewne się komuś spieszyło, więc wysłali policjanta a nie nadali pocztą.
    Nie zastał nikogo, to przecież nie będzie do Ciebie pisał listu. Wypisał
    wezwanie na oryginalnym druku. Oczywiśnie nie ma to statusu doręczenia i
    jakby zginęło albo byś powiedział, że nie dostałeś, to nikt nie będzie Cię
    ścigał.