  • Data: 2007-05-16 20:07:49
    Temat: umowa z operatorem komorkowym
    Od: "Bartek" <u...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Mam prośbę o poradę w sprawie umowy zawartej z operatorem sieci komórkowej.
    A więc w czym rzecz ... Postanowiłem z racji zawodowych sprawić sobie na
    laptopie
    z racji zawodowych internet bezprzewodowy w technologii 3G/Edge ...
    W związku z tym udałem się we Wrocławiu do nowo otwartego Pasażu
    grunwaldzkiego
    w celu podpisania umowy. Laptop mój jest fabrycznie wyposażony w kartę 3G ze
    złączem
    karty sim zatem nie zakupiłem w promocji jakiegokolwiek sprzętu bo nie był
    mi potrzebny.
    Umowa na czas nieokreślony pociągała za sobą opłatę aktywacyjną 300 zł, więc
    postanowiłem
    podpisać umowę na rok. Poziom obsługi powalił mnie na kolana. Za pierwszym
    razem Pani
    poddała się na starcie ze względu na nie działający system komputerowy. Za
    drugim razem
    walka z systemem trwała 50 minut przeplatana licznymi telefonami do
    centrali. W końcu Pani
    z pominięciem systemu wydrukowała mi umowę i dała do podpisania, jednak
    miałem ją
    odebrać w dniu następnym i tak też się stało ...
    Przed podpisaniem umowy Pani w salonie zapewniła mnie kilkakrotnie, że w
    zadeklarowanym
    przeze mnie miejscu użytkowania komputera będę miał na pewno zasięg sieci
    edge i transfery
    rzędu 100-150 kbps. Rzeczywistość okazała się zupelnie inna, a poziom usługi
    podobny
    jest do poziomu obsługi w salonie. Mówiąc krótko krew mnie zalewa
    permanentnie bo transfery
    wynoszą średnio 40 kbps czyli wolniej niż z modemu gniazdkowego.

    I tu pytanie - czy jest jakiś przepis, ustawa, prawo konsumenta - zwał jak
    zwał - jakaś podstawa
    prawna która daje mi możliwość zerwania umowy w pierwszych dniach (7, 10, 14
    ?) bez ponoszenia
    konsekwencji finansowych w postaci kary umownej ściąganej przez operatora??
    Słyszałem od paru znajomych że jest prawo dające możliwość zerwania /
    anulowania umowy w ciągu
    jakiegoś krótkiego okresu parodniowego od podpisania umowy.

    W sobotę minie tydzień od podpisania umowy, więc będę bardzo zobowiązany za
    wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam serdecznie.

    BARTEK