  • 81. Data: 2010-03-09 21:12:31
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Chodzi mi o to, że trzeba identyfikować 'wypadkowych' ludzi. Ich
    > wynajdywanie poprzez samochód, który posiadają, jest wybiórcze, często
    > nietrafione i bez sensu.

    A tak, ale ...

    > Dla mnie to jest proste - klient <26 lat i pierwszy rok ubezpieczenia -
    > składka dużo podwyższona. W drugim roku spada do poziomu podstawowego i
    > dopiero potem są zniżki. Jakakolwiek szkodowość i od razu leci z powrotem
    > 200% stawki, czy ile tam TU uważa za stosowne. Samochód jest nieistotny.

    ...czemu konkretny ubezpieczony ma ponosić odpowiedzialność zbiorową ?

    > Znam 'chopaków' posiadających naprawdę niesamowicie tatusiowate samochody
    > i robiących z nimi najbardziej mroczne eksperymenty drogowe, włącznie z
    > powrotami w sześć osób po pijaku z imprezy i innymi zachowaniami z
    > katalogu z trupią czaszką na okładce.

    Jasne jasne, ale jeśli płacą ubezpieczenie to po to, by ograniczyć swoją
    odpowiedzialność a nie brać cudzą (jak wyżej i wyżej). Na cholerę komu
    ubezpieczenie w którym uwzględniono wszelkie ryzyko ?!

  • 82. Data: 2010-03-09 21:13:02
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Jesteś w stanie wnieść kaucję w wysokości 1,5 bańki Euro?

    Czemu akurat takiej ?

  • 83. Data: 2010-03-09 21:16:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-09 22:13, niusy.pl pisze:

    > Czemu akurat takiej ?

    Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy
    ubezpieczeniowe w razie wypadku.

    --
    spp

  • 84. Data: 2010-03-09 21:22:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn6d8c$t30$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    pisze:

    > Twej niemożości.
    Właśnie piszę, że twej.
    I nawet cie nie żałuję.

    > Zafiksowałeś się na przeczeniu, miast na próbie zwykłego przeczytania bez
    > doszukiwania się siódmego dna.
    > I dlatego nie łapiesz.
    Nie łapię, bo nie ma nic do łapania. Jasny, prosty, klarowny nonsens
    wynikający - jak mniemam - z kompletnego niezrozumienia zasady działania
    tego rodzaju form ubezpieczenia.

    > Tak. I pisałem o tym, ale specjalnie dla ciebie powtórzę:
    > to śmieszne, iż od odpowiedzialności cywilnej ubezpiecza się urządzenie.
    Dzięki, ale ciężko gadać z nietrybiącym...
    Nie wiem, co cię śmieszy - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np.
    szpital), ubezpiecza się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.
    A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po śmiechu?
    Specjalnie dla ciebie zapytam raz jeszcze - czy masz jakiś odkrywczy pomysł
    na rewolucyjne zmiany w systemie ubezpieczeń OC, czy tylko tak sobie
    piszesz, bo możesz?

    --
    Jotte

  • 85. Data: 2010-03-09 21:35:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > JeĹ?li juĹź uznamy, Ĺźe kaĹźdy kierowca musi byÄ? ubezpieczony (choÄ?
    > trudno obroniÄ? takÄ? tezÄ?), to dobrze by byĹ?o, gdyby byĹ?a
    > moĹźliwoĹ?Ä? zawarcia ubezpieczenia z regresem - po wypĹ?acie
    > odszkodowania zakĹ?ad ma roszczenie do sprawcy. MyĹ?lÄ?, Ĺźe znacznie
    > obniĹźyĹ?oby to cenÄ? ubezpieczenia, zwĹ?aszcza Ĺźe wiÄ?kszoĹ?Ä? szkĂłd
    > jest nieduĹźa i moĹźliwa do Ĺ?ciÄ?gniÄ?cia ze sprawcy w ciÄ?gu jego Ĺźycia.

    Normalnie to powinien być wybór - płacę niską składkę i zakład ma
    ubezpieczeń ma regres do jakiejś kwoty (a ja zabezpieczam się na wypadek
    wysokich szkód), albo płacę dużą składkę i mogę szaleć do woli na koszt
    ubezpieczyciela. Swoboda umów.

    A poza tym regres już niekiedy jest i niektórzy niemiło się o tym
    przekonują.

    --
    @2009 Johnson

  • 86. Data: 2010-03-09 22:28:30
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-03-09 22:22:47 +0100, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> said:

    > W wiadomości news:hn6d8c$t30$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    > Nie łapię

    Wiem.

    > Nie wiem, co cię śmieszy

    To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

    > - ubezpiecza się w zakresie OC instytucje (np. szpital), ubezpiecza
    > się mieszkanie (jak sąsiada np. zalejesz) itp.

    Wciąż nie rozumiesz.
    Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

    > A może tu działa znane przysłowie o poznawaniu po śmiechu?

    Tak, przysłowie brzmi: osoby z dysfunkcyjną inteligencją mają również
    szwankujące poczucie humoru.

    Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.

    --
    Bydlę

  • 87. Data: 2010-03-09 22:37:06
    Od: "niusy.pl" <o...@o...op.invalid>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl>

    > Bo mniej więcej górna granica odszkodowań jakie wypłacają firmy
    > ubezpieczeniowe w razie wypadku.

    No ale zrozum, te firmy NIE wypłacają takich odszkodowań.

  • 88. Data: 2010-03-09 22:55:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2010, szerszen wrote:

    > Użytkownik "cztery" <r...@d...trzy> napisał w wiadomości

    > poprawka, szkoda w mieniu 0,5 szkoda na osobie 2,5 miliona euro

    ...i właśnie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
    takiej oferty. Powiedzmy 50 kzł w mieniu i 250..500 kzł "osobowego".
    Prawdopodobieństwo wyrządzenia rowerem poważnej szkody na zdrowiu
    lub życia, nawet pośredniej (to sławne ...i kierowca wjeżdża
    w tłum...) jest znikome, ale istnieje.
    A oferty nie ma (i już).

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2010-03-09 23:22:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hn6i2e$iqo$1@inews.gazeta.pl Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
    pisze:

    > Wiem.
    Eee tam, co ty tam możesz wiedzieć...
    Tyle wiesz, co z miski zjesz, jak mawiała moja babcia.

    > To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.
    A więc jak podejrzewałem, bohater przysłów bedącymi mądrością ludu - o
    poznawaniu pewnych osób po śmiechu, o śmianiu się do sera...

    > Wciąż nie rozumiesz.
    > Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.
    Pisałem - z nietrybiącym ciężko gadać.
    Chodzi o mechanizm działania ubezpieczenia, którego zrozumieniu nie
    podołałeś.
    Ubezpieczenie jest przypisane do przedmiotu/obiektu.
    I bardzo dobrze.

    > Ale nie przejmuj się, bo to nie jest obowiązkowe.
    A czym ja się miałbym przejmować? Tym, że ktoś mądry inaczej?
    Niechaj się tacy rechoczą, komu to przeszkadza?

    --
    Jotte

  • 90. Data: 2010-03-10 02:06:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Mar 2010 23:28:30 +0100, Bydlę wrote:
    >To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

    No coz, temu przedmiotowi potrafi np linka hamulca peknac, i czyja
    wina ? :-)

    A mieszkaniu moze rura peknac :-0

    J.