  • 1. Data: 2003-09-30 08:12:36
    Temat: strefa upomnienie
    Od: "pesymist" <p...@n...pl>

    Witam,

    Otrzymalem upomnienie od Zarzadu Drog i Komunikacji w Krakowie
    za postoj w strefie ....

    Zgodnie z przepisami art. 15 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 o postepowaniu
    egzekucyjnym w administracji (Dz.U z 2002r. Nr 110, poz 968 z późn zm)

    Dotyczy to postoju 2 lata temu.

    Nigdy nie mialem zadnego mandatu wiec sprawa jest dla mnie co najmniej
    dziwna
    probujac cos wyjasnic telefonicznie niestety nr. telefoniczny ktory mi
    podano jako wlasciwy
    niestety nie podnosi sluchawki.

    Co powinienem w tym ukladzie zrobic ?
    Jak ta sprawe wyjasnic .... kwota nie jest wysoka ale za co mam im placic ?

    bede wdzieczny za sugestie ..

    pozdr. p.

  • 2. Data: 2003-09-30 08:46:08
    Temat: Re: strefa upomnienie
    Od: "Roland Żerek" <r...@p...fm>

> [...]
    >
    > Zgodnie z przepisami art. 15 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 o postepowaniu
    > egzekucyjnym w administracji (Dz.U z 2002r. Nr 110, poz 968 z późn zm)

    Z ustawy o policji wynika, ze maja 3 dni na dostarczenie zawiadomienia,
    jezeli policjant widzial zdarzenie osobiscie. W przypadku fotoradarow jest
    to bodajze 2 tygodnie, ale moge sie mylic...

    Przypuszczam, ze podobne/te same przepisy beda obowiazywaly w tym
    przypadku...

    Pozdr

    Roland

  • 3. Data: 2003-09-30 11:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Źle przypuszczasz. Upomnienie z zarządu strefy jest w trybie
    cywilno-prawnym, tak jak wezwanie do zapłaty. A więc i te same przepisy
    tego dotyczą. 3 lata przedawnienia. Tylko, że jakby co, to oni muszą
    udowodnić, że tam stał samochód pesymisty, a nie jakiś inny.

  • 4. Data: 2003-10-01 05:20:01
    Od: "Roland Żerek" <r...@p...fm>

> [...]
    > tego dotyczą. 3 lata przedawnienia. Tylko, że jakby co, to oni muszą
    > udowodnić, że tam stał samochód pesymisty, a nie jakiś inny.

    Wobec tego mam pytanie: Czy na zdjecie cyfrowe moge sie zachnac, czy brac je
    serio?

    Roland

  • 5. Data: 2003-10-01 16:44:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zdjęcie cyfrowe jest dowodem, który jak każdy inny podlega ocenie sądu. W
    wypadku normalnego zdjęcia dowodem jest negatyw i daje to sporą gwarancję,
    że nikt przy tym nie kombinował. Przy zdjęciu cyfrowym, to już tej
    pewności nie ma. Ale w wypadku tak błahej sprawy jak opłata parkingowa sąd
    może dać wiarę takiemu dowodowi popartemu zeznaniem świadka, który
    przecież to zdjęcie zrobił. Wówczas zdjęcie zostanie potraktowane
    pomocniczo, analogicznie do na przykład zapisku na kartce.

    Pozostaje kwestia udowodnienia, że to Twój samochód tam stał, a nie
    samochód z takimi samymi tablicami rejestracyjnymi. Na normalnym zdjęciu
    utrwalane są szczegóły samochodu, uszkodzenia, rysy, które mogą być
    pomocne przy udowodnieniu, że to jednak Twój samochód tam stał. W wypadku
    zdjęcia cyfrowego silnie zależy to od jakości tego zdjęcia. Jeśli wykonano
    je w niskiej rozdzielności, to takich szczegułow nie da się rozróżnić, a
    zatem i nie da się potwierdzić wiarygodności zdjęcia.

  • 6. Data: 2003-10-03 05:41:58
    Od: "Roland Żerek" <r...@p...fm>

    Witam,

> [...]
    > je w niskiej rozdzielności, to takich szczegułow nie da się rozróżnić, a
    > zatem i nie da się potwierdzić wiarygodności zdjęcia.

    IMHO pozostaje jeszcze do udowodnienia, kiedy on tam stal. No bo przeciez w
    aparacie zegar mozna, celowo lub nie, przestawic. Mnie sie to nawet
    niechcacy zdarzyfo w digitalnym aparacie. I moze to miec kluczowe znaczenie
    dla sprawy.

    A blahosc sprawy nie moze byc w takiej kwestii tlumaczeniem. Jesli nie mozna
    ustalic czasu na 100%, to nie jest to dowod. Zeznania tez nie powinny byc
    decydujace. Ja bede przeciez uparcie obstawal przy swoim, wiec kto ma racje?
    Moze gosciu cos kombinuje? Lapowki, czy coos?

    IMHO to wszystko nie jest takie jednoznaczne... I najmniej w tym wszystkim
    chodzi o jakosc. Przeciez analogowe zdjecie tak samo z trudem moze dowiesc,
    kiedy samochod stal.

    BTW: Odjezdzalem kiedys spod sadu. Pomyslalem, ze oddam bilecik babce, ktora
    wlasnie zaparkowala. Ona stwierdzila tylko, ze to i tak bez znaczenia, te
    decyzje nie sa administracyjne... Wygladala, ze sie zna i z duzym
    prawdopodobienstwem (kolo sadu) byla to prawniczka... Wiec jak to jest z
    tymi decyzjami?

    Pozdrawiam :-)

    Roland

  • 7. Data: 2003-10-04 11:09:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Czas można ustalić na podstawie zeznać świadków, którzy robili to zdjęcie.

  • 8. Data: 2003-10-04 16:29:17
    Od: "Roland Żerek" <r...@p...fm>

    > Czas można ustalić na podstawie zeznać świadków, którzy robili to zdjęcie.

    Tam, gdzie mieszkam jest tok zawsze jeden czlowiek. Czy wobec tego je\go
    zeznania przeciwko moim zadecyduja? Przeciez wiadomo, ze bedziemy stronami.

    Po drugie: jesli taki czlowiek robil zdjecie XXX dni temu i od tego czasu
    zrobil ich XXX, to jaka jest wiarygodnosc hego pamieci?

    Roland

  • 9. Data: 2003-10-05 10:35:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tam, gdzie mieszkam jest tok zawsze jeden czlowiek. Czy wobec tego je\go
    > zeznania przeciwko moim zadecyduja? Przeciez wiadomo, ze bedziemy
    stronami.

    Stroną będzie właściciel firmy, a nie ten co robi zdjęcie. On będzie
    świadkiem. A jego wiarygodność oceni sąd.

    > Po drugie: jesli taki czlowiek robil zdjecie XXX dni temu i od tego
    czasu
    > zrobil ich XXX, to jaka jest wiarygodnosc hego pamieci?

    Zaświadczy, że nie przestawał zegara w aparacie.

  • 10. Data: 2003-10-06 06:45:48
    Od: "Roland Żerek" <r...@p...fm>

    > Stroną będzie właściciel firmy, a nie ten co robi zdjęcie. On będzie
    > świadkiem. A jego wiarygodność oceni sąd.

    > czasu

    > Zaświadczy, że nie przestawał zegara w aparacie.

    Sorki... ale ja zaswiadcze, ze tam nie stalem tego dnia... Wybacz, ale
    takie zaswiadczenia sa dla mnie niewiele warte. To jest oczywiscie dyskusja
    o bilecie parkingowym, ,ale gdyby sprawa byla powazniejsza, ,to takie
    argumenty IMHO w ogole nie powinny sie rodzic.

    Przyjmujac taki dowod, to wlasciwie kazdy e-mail z komputera tez moze byc
    chyba dowodem? A sad raczej e-maila nie dopusci... A jesli tak, to jest to
    byc moze dla mnie dobra wiadomosc :-)) Ale raczej nie...

    Roland