  • 1. Data: 2003-09-30 03:59:06
    Temat: kpa na uczelni?
    Od: "Julius C." <j...@w...pl>

    Witam
    Czy uczelnia w odpowiedzi na formalny
    wniosek na piśmie (taki zażądano), do dziekana,
    dot. przeniesienia z filii do uczelni macierzystej
    powinna również odpowiedzieć na piśmie?
    Bo na razie mam odpowiedź ustną "pani
    z dziekanatu", że niestety ale kierownik instytutu
    zaopiniował negatywnie. Nie mam się nawet
    od czego odwoływać. Czy na uczelniach
    działa jakieś prawo formalne czy tylko
    zwyczajowe? (no, może nieco przesadzone
    ale sens pytania mniej więcej taki jest).
    Oczywiście, nie mogę napisać jaka to uczelnia
    w Lublinie...
    Bardzo proszę o opinie, bo 1 października już blisko.
    pozdrawiam
    JC

  • 2. Data: 2003-09-30 08:02:47
    Temat: Re: kpa na uczelni?
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > Oczywiście, nie mogę napisać jaka to uczelnia
    > w Lublinie...
    > Bardzo proszę o opinie, bo 1 października już blisko.

    Obowiazuje KPA

  • 3. Data: 2003-09-30 10:24:58
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    > Obowiazuje KPA
    Kwestia dyskusyjna czy obowiązuje KPA. Art. 1 KPA ustala podmiotowy zakres
    obowiazywania. Czy uczelnie mozna podporzadkować pod jeden z wymienionych
    ustępów ?:

    Art. 1.

    Kodeks postępowania administracyjnego normuje postępowanie:

    1) przed organami administracji publicznej w należących do właściwości
    tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji
    administracyjnych,

    2) przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi podmiotami, gdy są
    one powołane z mocy prawa lub na podstawie porozumień do załatwiania spraw
    określonych w pkt 1,

    3) w sprawach rozstrzygania sporów o właściwość między organami jednostek
    samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej oraz między
    organami i podmiotami, o których mowa w pkt 2, a także między tymi organami
    a sądami,

    4) w sprawach wydawania zaświadczeń.

  • 4. Data: 2003-09-30 14:44:54
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "FunnyGuy" <f...@t...pl> napisał

    > Kwestia dyskusyjna czy obowiązuje KPA.

    Polecam łaskawej uwadze art. 161 ustawy o szkolnictwie wyższym w brzmieniu:

    Art. 161. Do decyzji podjętych przez organ uczelni w indywidualnych
    sprawach studenckich, a także w sprawach nadzoru nad działalnością
    uczelnianych organizacji studenckich oraz samorządu studenckiego stosuje się
    odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego i przepisy o
    zaskarżaniu decyzji do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Decyzje wydawane
    przez rektora w pierwszej instancji są ostateczne.

    Sprawa, o której mowa w pierwszym poście, niewątpliwie jest sprawą, o jakiej
    stanowi przywolany artykuł.

    Pozdrawiam,
    T.

  • 5. Data: 2003-09-30 16:12:56
    Od: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www>

    On Tue, 30 Sep 2003 12:24:58 +0200, FunnyGuy wrote:

    > Kwestia dyskusyjna czy obowiązuje KPA. Art. 1 KPA ustala podmiotowy zakres
    > obowiazywania. Czy uczelnie mozna podporzadkować pod jeden z wymienionych
    > ustępów ?:
    [..]
    art. 161 Ustawy o Szkolnictwie Wyższym nakazuje odpowiednie stosowanie KPA.

    --
    Robert Fonfara
    ----------------------------------

  • 6. Data: 2003-09-30 19:50:18
    Od: "Julius C." <j...@w...pl>

    Użytkownik "Robert Fonfara" <a...@n...stronie.www> napisał w wiadomości

    > [..]
    > art. 161 Ustawy o Szkolnictwie Wyższym nakazuje odpowiednie stosowanie KPA.

> [...]

    Bardzo dziękuję. Te odpowiedzi mi pomogą.
    JC

  • 7. Data: 2003-10-01 10:02:33
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    --
    "Są miejsca, do których docierają tylko nieliczni"
    "Van Tommy" <t...@p...com> wrote in message

> [...]
    > przez rektora w pierwszej instancji są ostateczne.
    >
    > Sprawa, o której mowa w pierwszym poście, niewątpliwie jest sprawą, o

    Dzięki za zwrócenie "łaskawej" uwagi. Dyskusja staje się bezprzedmiotowa.
    :-)