  • Data: 2011-02-22 17:47:31
    Temat: spadek -skomplikowane
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Zalozmy ze mamy spadek po osobie zmarlej w latach '90 (a wiec stare przepisy
    zdaje sie). I teraz we wniosku do sadu napisano, zeby ustalil kto dziedziczy
    gospodarstwo rolne. Moje pytania:

    1) Czy ja bedac pelnoletnim w chwili smierci tej osoby bede dziedziczyl to
    gospodarstwo jezeli nie mam wyksztalcenia rolniczego a siotra/brat ma?

    2) Czy przysluguje mi prawo do zachowku jezeli nie bede dziedziczyl?

    3) Czy mozna zlozyc zazalenie na tresc wniosku bowiem zmarla osoba nie byla
    tak naprawde rolnikiem tylko rzemieslnikiem i prowadzila warsztat. Moim
    zdnaiem wiec nie jest to gospodarstwo rolne lecz "zwykla" wlasnosc w ktorej
    sklad wchodza: pole nieco ponad 1 ha, dwa mieszkania, dom jednorodzinny.

    4) Jakies inne rady?

    Pozdrawiam
    Dysiek