  • 1. Data: 2010-03-12 06:48:30
    Temat: sąd czy policja ?
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Nie wiem do kogo udać sie ze zgłoszeniem takiej oto sprawy:
    Zakupiłem na allegro roletę bagażnika do samochodu Zafira z 2003. Przed
    zakupem zadałem mailowo sprzedawcy pytanie czy jest to roleta przed czy po
    liftingu, wtrące tu, że w 2003 r Zafiry przeszły niewielkie modyfikację -
    między innymi skrócono roletę bagażnika. Otrzymałem odpowiedz w postaci
    maila od sprzedwcy, że roleta jest po liftingu, kupiłem ją od niego.
    Kiedy roleta dotarła do mnie okazało się, że jest ona jednak z przed
    liftingu. Zadzwoniłem do sprzedwcy, który stwierdził, żebym odesłał mu te
    roletę ale on nie zwróci mi kosztów przesyłki, które wyniosły ok 40 zł w
    obie strony. Chcę aby sprzedwca oddał mi równiez koszty przesyłki na które
    mnie naciągnął. Sprzedawca to prawdopodobnie osoba fizyczna ( na allegro
    tego jasno nie okreslono).
    Pozdrawiam i prosze o poradę jak poradzić sobie z naciągaczem.

  • 2. Data: 2010-03-12 07:42:01
    Temat: Re: sąd czy policja ?
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Pozdrawiam i prosze o poradę jak poradzić sobie z naciągaczem.

    nieprawniczo odpowiem:

    A negatywa wystawił ? ;)

    Za 40zł to nie warto robic nic chyba ze nie cenisz swojego czasu.
    Wez gleboki oddech, spacer na mrozie, odeslij, wystaw negatywa i tyle - w
    koncu to allegro - od zawsze obarczone pewnym ryzykiem.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-03-12 08:21:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Zasadniczo celowe wprowadzenie w błąd celem uzyskania korzyści majątkowej to
    przestępstwo, ale przy tak błachej sprawie i jednorazowym zachowaniu, przy
    jednym szczególe oferty nie wydaje się, aby faktycznie doszło do oskarżenia.
    Prawidłową drogą w sensie prawnym wydaje się być pozew do sądu cywilnego.
    Oczywiście wcześnej możesz go wezwać do zwrotu i poniesienia kostów.

  • 4. Data: 2010-03-12 08:29:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mz pisze:

> [...]
    > tego jasno nie okreslono).
    > Pozdrawiam i prosze o poradę jak poradzić sobie z naciągaczem.

    Przede wszystkim przestań nazywać go naciągaczem, bo mógł zwyczajnie
    mieć błędne informacje co do tej rolety lub zmian po liftingu - i w tym
    momencie popełniasz przestępstwo, bo pomawiasz go o przestępstwo,
    którego nie popełnił.

    Jeśli nie podałeś dokładnych wymiarów, jakie miała mieć ta roleta, a
    sprzedawca nie jest jakimś profesjonalnym dealerem rolet, to raczej
    wątpię, żeby sąd uznał, że owa pomyłka była zawiniona przez sprzedawcę.

    Na przyszłość - podawaj dokładne wymiary.

  • 5. Data: 2010-03-12 08:53:55
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    wiadomości
    > Na przyszłość - podawaj dokładne wymiary.

    Nie jestem fachowcem w tej dziedziniei nie znam tych wymiarów. Wiem, że te
    rolety są przed i po liftingu. Na moje zapytanie do sprzedwcy czy roleta
    jest po liftingu czy przed otrzymałem odpowiedz, ze po.

  • 6. Data: 2010-03-12 09:04:22
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał w wiadomości

> [...]
    > Prawidłową drogą w sensie prawnym wydaje się być pozew do sądu cywilnego.
    > Oczywiście wcześnej możesz go wezwać do zwrotu i poniesienia kostów.

    A czy on zwrócił koszt samej rolety? Bo jeśli chodzi o koszty przesylki, to
    on przeciez nie uzyskal korzysci majatkowej, tylko poczta.

  • 7. Data: 2010-03-12 09:12:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mz pisze:
> [...]
    > rolety są przed i po liftingu. Na moje zapytanie do sprzedwcy czy roleta
    > jest po liftingu czy przed otrzymałem odpowiedz, ze po.

    Może była po jakimś liftingu - skoro nie jesteś fachowcem, mogłeś nie
    wiedzieć o wszystkich.

    Natomiast mogłeś sobie zmierzyć swój bagażnik i pewnie nie byłoby tego
    problemu.

  • 8. Data: 2010-03-12 10:01:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał
    > A czy on zwrócił koszt samej rolety? Bo jeśli chodzi o koszty przesylki,
    > to on przeciez nie uzyskal korzysci majatkowej, tylko poczta.

    Ale zakładając, iż jego działanie było zwinione, to powinien pokryć
    negatywne skutki tego.

  • 9. Data: 2010-03-12 10:01:59
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Sprzedawca mógł tez napisać prawdę. A jesli nie wiedział napisac, że nie
    wie.

  • 10. Data: 2010-03-12 10:04:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mz pisze: