  • 1. Data: 2010-03-12 10:20:55
    Temat: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak wiadomo Straż Miejska, w średniowieczu Draby Miejskie, co
    rzeczywiście wiernie odzwierciedla ich styl bycia, służy do
    gnębienia staruszek. I to niekoniecznie prowadzących nielegalny
    handel pietruszką. Tzn. to też, ale także spacerujących po parku.
    A ukaranie kobiety wyprowadzającej psa bez kagańca, bieganiem wokół
    samochodu, przy rechocie dzielnych przedstawicieli Drabów Miejskich,
    stanowi jeden z wielu ciężkich obowiązków w trudnej i niewdzięcznej
    społecznie pracy:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Straz-Miejska
    -kazala-biegac,wid,12067518,wiadomosc_prasa.html?tic
    aid=19cb4
    lub skrócony link
    http://tinylink.com/?ZPRINkuYNL

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2010-03-12 10:31:51
    Temat: Re: "Dzielni" Strażnicy Miejscy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbynek Ltd. pisze:
> [...]
    > rzeczywiście wiernie odzwierciedla ich styl bycia, służy do
    > gnębienia staruszek. I to niekoniecznie prowadzących nielegalny

    Przesadzasz. I uogólniasz. Mi w Pruszkowie chłopaki z SM pomogli
    wyjechać po tym, jak jakiś debil wielką dupą swojego kombi zastawił mi
    wyjazd.

    > handel pietruszką. Tzn. to też, ale także spacerujących po parku.
    > A ukaranie kobiety wyprowadzającej psa bez kagańca, bieganiem wokół
    > samochodu, przy rechocie dzielnych przedstawicieli Drabów Miejskich,

    Z jednej strony fakt, że taka "kara" nie pochodzi z listy możliwych kar
    za takie wykroczenie.

    Z drugiej strony: wolałbyś stracić stówkę, czy zrobić dwie rundki wokół
    stojącego samochodu?

    W sumie byłbym w przypadku takich drobnych wybryków (śmiecenie,
    zaniedbanie właściwego zabezpieczenia psa czy też posprzątania po nim)
    za wprowadzeniem kar de facto nieszkodliwych lub mało szkodliwych, a za
    to nieco upokarzających.

  • 3. Data: 2010-03-12 10:34:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b9a1812@news.home.net.pl...

    > Z drugiej strony: wolałbyś stracić stówkę, czy zrobić dwie rundki wokół
    > stojącego samochodu?

    a za co?
    od kiedy to jest obowiazek prowadzenia kazdego psa na smyczy i jednoczesnie
    w kagancu?

  • 4. Data: 2010-03-12 10:43:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:4b9a1812@news.home.net.pl...

    > a za co?
    > od kiedy to jest obowiazek prowadzenia kazdego psa na smyczy i
    > jednoczesnie w kagancu?

    Regulują to chyba przepisy lokalne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2010-03-12 10:48:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Regulują to chyba przepisy lokalne.

    Z wyjątkiem psów agresywnych, w Warszawie nie ma obowiązku
    prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu. Wymagana jest albo smycz, albo
    kaganiec. Ponadto na terenach "mało uczęszczanych" można psa puszczać
    bez smyczy i bez kagańca.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-03-12 10:50:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > a za co?

    Za jakieś drobne wykroczenie.

    > od kiedy to jest obowiazek prowadzenia kazdego psa na smyczy i
    > jednoczesnie w kagancu?

    Och, mówisz że znasz lokalne przepisy porządkowe z każdej gminy w Polsce?

  • 7. Data: 2010-03-12 10:53:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > psa na smyczy i w kagańcu. Wymagana jest albo smycz, albo kaganiec.
    > Ponadto na terenach "mało uczęszczanych" można psa puszczać bez smyczy i

    To się zgadza - może tak być, wszystko zależy od przepisów w danym
    miejscu - widziałem regulaminy w parkach, gdzie bez kaganca można było
    tylko prowadzać małe psy (zapis dokładnie brzmiał, ze psy muszą być na
    smyczy i w kagańcu z wyjątkiem małych psów, w wypadku tych wymagane jest
    by były na smyczy). Więc to już jest kwestia przepisów lokalnych, czy
    trzeba i jakie psy jak mogą być wyprowadzane.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2010-03-12 10:53:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Z wyjątkiem psów agresywnych, w Warszawie nie ma obowiązku prowadzenia
    > psa na smyczy i w kagańcu. Wymagana jest albo smycz, albo kaganiec.

    Człowiek ciągle się czegoś uczy - ja np. nie wiedziałem, że Gdańsk jest
    częścią Warszawy ;->

  • 9. Data: 2010-03-12 11:14:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu. Wymagana jest albo smycz, albo
    > kaganiec. Ponadto na terenach "mało uczęszczanych" można psa puszczać

    Nie wiem czy tak do końca słusznie.

    Sam widziałem jak jedna babcia z psem na smyczy ale w kagańcu
    odciągnęła swojego zajadłego jamniczka od jakiegoś studenta co na
    egzamin dymał. Odciągnęła - z kawałkiem nogawki z garnituru studenta.

    Student mocno się pieklił, bo jak tu na egzamin pójść z dziurą w
    nogawce...

    Tak czy inaczej mam wrażenie że właściciele psów to jakaś dziwna kasta,
    sytuacji że "spokojny piesek" obślinił komuś ganritur parę widziałem
    (latem jeżdżę do pracy i z pracy rowerem przez park).

    Srają tymi psami gdzie popadnie, i nic im nie mozna zrobić...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-03-12 11:24:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b9a1c8a@news.home.net.pl...

    > Och, mówisz że znasz lokalne przepisy porządkowe z każdej gminy w Polsce?

    nie, ale tez nie twierdze ze ta babka napewno poplenila jakies wykroczenie,
    straszaki miejskie sa jeszcze glupsze od pismakow