  • 21. Data: 2008-01-12 17:57:22
    Temat: Re: rozliczenie CO z poprzednim wlascicielem
    Od: "zenek" <d...@d...dd>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" < > napisał w wiadomości

    > A rozliczenie opłat z dniem powstania tych opłat (np. z dniem zużycia
    > wody) dawno już było "prawem związanym z owczesnym właścicielem",
    > a nie 'prawem związanym z lokalem'.

    Dzięki, Gotfryd. Zawsze w Ciebie wierzyłem :) Miło, że prócz podatków bywasz
    też tutaj.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 22. Data: 2008-01-12 18:39:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Ale nie z długami i wierzytelnościami *byłego właściciela*.
    > To dawno przestały być "długi i nadpłaty mieszkania", bo one
    > są związane z tym, kto był zobowiązany (a nie z rzeczą, ktora
    > została sprzedana!)
    > Przecież nadpłata nie jest "korzyścią", a jedynie rozliczeniem
    > opłaty. Nie dość, że powstała "kiedyś" (za poprzedniego właściciela),
    > to jeszcze wyraźnie w umowie zastrzegli ze opłaty do dnia wydania
    > ponosi sprzedawca, więc i *nadpłata*, stanowiąca *jego* opłatę
    > jest *jego* własnością.

    Ale czy to przypadkiem nie jest tak, że poprzedni właściciel miał z dostawcą
    ciepła umowę, na podstawie której to dostawca a nie Deno powinien mu
    zwrócić nadpłacone środki?.

    Teraz jeżeli Deno dostał za dużo od dostawcy, to dostawca się powinien
    zwrócić do Deno o zwrot tych pieniędzy a nie poprzedni właściciel.

    p. m.

  • 23. Data: 2008-01-12 19:07:44
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    mvoicem pisze:

    > Teraz jeżeli Deno dostał za dużo od dostawcy, to dostawca się powinien
    > zwrócić do Deno o zwrot tych pieniędzy a nie poprzedni właściciel.

    Dostawca moze miec umowe ze spoldzielnia a spoldzielnia dostarczac
    cieplo do mieszkan. Tak jest np u mnie.

    Jacek

  • 24. Data: 2008-01-12 19:24:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Deno" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim poprzedni właściciel ma ewentualne roszczenie o wypłatę
    nadpłaty nie do Ciebie, ale do spółdzielni. Przy następnym telefonie
    odeślij go tam. Spółdzielnia będzie miała jednak ciężki orzech do
    zgryzienia, bo powinni w chwili przekazywania mieszkania rozliczyć je i
    wówczas wypłacić Wam stosowne części. Najwidoczniej tego nie uczynili.

    Nie jest to przejaw mojego cwaniactwa, tylko po prostu stwierdzenie faktu,
    że jego roszczenie wcale takie oczywiste nie jest. Trudno obecnie
    powiedzieć, który z Was ile zaoszczędził w tym roku i w jakiej części
    powinniście się podzielić tymi kosztami. Rozłożenie tego proporcjonalnie do
    okresu współwłasności akurat nie jest w żaden sposób sprawiedliwe ani
    zgodne z zasadami współżycia społecznego.

    W wypadku spółdzielni najczęściej organizuje się to w ten sposób, że koszty
    ogrzewania mieszkania w zimie (latem się przecież nie grzeje) rozkłada się
    na wszystkie miesiące w roku - średnio. Łatwo zauważyć, że w okresie 1
    lipca - 31 sierpnia 2007 roku płaciłeś za ogrzewanie mieszkania nie
    korzystając z tego ogrzewania. To była zapłąta za zimę, ale Ty zimą z tego
    nie korzystałeś przecież.

    Osobiście uważam, że jeśli zwrot nadpłaty nie przekracza kosztu CO za okres
    1 lipca - 31 sierpnia 2007 roku, to w ogóle bym nie podejmował tematu i
    opierając się na powyższym wywodzie odmówił mu zwrotu należności. Jeśli
    zwrot jest większy, to faktycznie moim zdaniem tę pozostałą kwotę
    powinieneś mu zwrócić, bowiem niepodobieństwem jest, byś ją zaoszczędził w
    tym okresie. Nie mogłeś nadpłacić więcej, niż zapłaciłeś w ogóle.

    Nadpłata za ogrzewanie nie jest w żadnym wypadku pożytkiem z mieszkania i
    nie można się powoływać na zacytowany przez Ciebie zapis w umowie.

  • 25. Data: 2008-01-12 19:32:26
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Przecież nadpłata nie jest "korzyścią", a jedynie rozliczeniem
    > opłaty. Nie dość, że powstała "kiedyś" (za poprzedniego właściciela),

    Jak sądzisz, kogo spółdzielnia zaczelaby scigac, gdyby sie okazało, ze
    jest niedopłata ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 26. Data: 2008-01-12 19:57:34
    Od: Deno <s...@g...com>

    Sat, 12 Jan 2008 20:24:20 +0100, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):

> [...]
    > okresu współwłasności akurat nie jest w żaden sposób sprawiedliwe ani
    > zgodne z zasadami współżycia społecznego.(..)

    no coz, jak zreszta dalej sam napisales nie wyobrazam sobie innego
    rozliczenia niz odjecia 2 pelnych skladek za CO (ktore oplacilem) od kwoty
    zwrotu, raz ze to srodek lata, dwa- mieszkanie bylo przez ten okres
    niezamieszkane

    > Nadpłata za ogrzewanie nie jest w żadnym wypadku pożytkiem z mieszkania i
    > nie można się powoływać na zacytowany przez Ciebie zapis w umowie.

    i o tego typu opinie mi chodzilo, jeszcze raz dziekuje grupowiczom za pomoc
    (no moze poza andym ;))

  • 27. Data: 2008-01-15 21:51:24
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    mvoicem wrote:

    > Ale czy to przypadkiem nie jest tak, że poprzedni właściciel miał z dostawcą
    > ciepła umowę, na podstawie której to dostawca a nie Deno powinien mu
    > zwrócić nadpłacone środki?.

    Dokładnie. Przecież z punktu widzenia dostawcy nie ma znaczenia żadnego
    znaczenia czyje jest mieszkanie. A poprzedni właściciel powinien od razu
    zwrócić się o zwrot do tego, komu za dużo pieniędzy przekazał, a nie do
    nowego właściciela.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak