  • 1. Data: 2010-11-07 23:03:01
    Temat: rękojmia, sprzedaż firmie, termin 14 dni na odpowiedź
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    witam,
    mam pytanie. gdy od firmy kupuje konsument to prosta sprawa - sprzedający ma
    14 dni na odpowiedz na reklamacje na podstawia artykulu 8 punktu 3 ustawy
    konsumenckiej.
    a jesli transakcja jest firma-firma to jest gdzies uregulowanie dotyczace
    terminow odpowiedzi na żądanie skorzystania z rękojmii? chodzi mi konkretnie
    o brak odpowiedzi w określonym czasie. czy to skutkuje jakimiś
    konsekwencjami dla sprzedawcy?

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-11-08 20:21:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010, Michał Gut wrote:

> [...]
    > a jesli transakcja jest firma-firma to jest gdzies uregulowanie dotyczace
    > terminow odpowiedzi na żądanie skorzystania z rękojmii?

    Wyłącznie w zasadach ogólnych.
    Czyli ma "zachować ogólną staranność", 355KC

    > chodzi mi konkretnie
    > o brak odpowiedzi w określonym czasie. czy to skutkuje jakimiś konsekwencjami
    > dla sprzedawcy?

    art.560KC - pozbawia prawa do odmówieniu kupującemu prawa do odstąpienia
    od umowy. Sprawdź sam:
    _117.html
    Na mój gust nie zawadziłoby mieć "ponowne wezwanie" z potwierdzeniem
    odbioru albo jakiś inny dowód...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2010-11-08 20:47:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Wyłącznie w zasadach ogólnych.
    > Czyli ma "zachować ogólną staranność", 355KC
    tego sie obawialem. ustawa konsumencka jednak to potezne narzedzie.

> [...]
    _117.html
    > Na mój gust nie zawadziłoby mieć "ponowne wezwanie" z potwierdzeniem
    w moim przypadku byl towar niepelnowwartosciowy i niekompletny. wezwalem
    mailem - olal. napisalem pismo za potwierdzeniem odbioru ze odstepuje od
    umowy ks, dalem termin na zwrot kosztow.
    poczekalem niecaly rok. teraz chce mu wystawic wezwanie do zaplaty z
    odsetkami i do sądu jak oleje.
    liczylem tylko na to ze brak odpowiedzi bedzie jednoznaczny z uznaniem
    reklamacji jak w ustawie konsumenckiej