  • 1. Data: 2006-09-29 06:45:26
    Temat: pytanie do bogów od prawa gospodarczego
    Od: "bombardier" <b...@y...com>

    Witam

    czy prowadząc firmę dg w zakresie tworzenia i sprzedaży oprogramowania mogę
    mieć stronę www na której pośredniczę w sprzedaży miejsc hotelowych?

  • 2. Data: 2006-09-29 09:31:12
    Temat: Re: pytanie do bogów od prawa gospodarczego
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    bombardier napisał(a):
    > Witam
    >
    > czy prowadząc firmę dg w zakresie tworzenia i sprzedaży oprogramowania
    > mogę mieć stronę www na której pośredniczę w sprzedaży miejsc hotelowych?

    Zalezy co masz na mysli. Jesli to dodatkowa dzialanosci niewynikajaca z
    pierwszej, to o ile masz ja tez podana w rejestrze dg, to imho tak.
    W przeciwnym wypadku, nie.

    Z drugiej strony jesli tworzysz i sprzedajesz oprogramowanie dla hoteli
    i strona jest niejako platforma dodatkowa do sprzedawanego
    oprogramowania, to jak najbardziej. Sam tak mam ;)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2006-09-29 12:54:55
    Od: "tom" <t...@p...gazeta.pl>

    > czy prowadząc firmę dg w zakresie tworzenia i sprzedaży oprogramowania mogę mieć
    stronę www na
    > której pośredniczę w sprzedaży miejsc hotelowych?

    co masz na stornie malo US obchodzi, wazne czy z tego masz tego
    tytulu przychody na firme (bo tego jasno nie napisales)
    jesli masz takowe, to to problem,
    muglbys przychody ewntualnie ksiegowac, ze wynajem oprogramowania,
    czy cos w tym rodzaju, za wynajem platformy do tego posrednictwa,
    w kazdym razie maksymalnie zblizyc do do uslug komputerowych
    a jak najdalej od wynajmu pokoi

    Tomek

  • 4. Data: 2006-09-30 08:12:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    bombardier wrote:

    > czy prowadząc firmę dg w zakresie tworzenia i sprzedaży oprogramowania
    > mogę mieć stronę www na której pośredniczę w sprzedaży miejsc
    > hotelowych?

    Oczywiście stronę mieć możesz.

    Myślę jednak, że chciałeś zadać inne pytania niż zadałeś.

    1. Chciałeć zapytać czy prowadzenie takiej strony musi być wykonywane w
    ramach działalności gopspodarczej. Nie napisałeś dokładnie co to znaczy
    "pośredniczę". Jeśli tylko wynajmujesz miejsce na stronie, to może
    dałoby się jakoś zakwalifikować jako "dochody z najmu". Tylko, że jest
    to ryzykowne (bo US może mieć inne zdanie) i niepotrzebne bo tak
    naprawdę robienie tyego w ramach DG niesie same korzyści - brak
    wątpliwości US, jasna sprawa ewidencji i rozliczania kosztów.

    2. Chciałeś zapytać czy robiąc to co robisz w ramach DG musisz zmieniać
    wpisy w EDG, GUS i US dotyczące rodzaju prowadzonej działalności.
    Niestety nadal nie wiemy co to jest "pośrednictwo" i jakie masz
    dokładnie wpisy rodzaju działalności. Przypuszczam jednak, że coś tam
    będziesz musiał dopisać.

    3. Chciałeś zapytać jak się ma to "pośrednictwo" do podatku VAT.
    Niestety znów nie napisałeś czy jesteś VAT-owcem i co to jest
    "pośrednictwo". W pewnych rodzajach "pośrednictwa" może się okazać, że
    znacznie zmniejsza ci ono limity obrotu, do których możesz być
    zwolniony z VAT. I przykra wiadomiość: ten fakt jest całkowicie
    niezależny od tego czy robisz to w ramach DG, wynajmu czy np "dochodów
    z innych źródeł" - VAT ma własna bardzo pojemną definicję działalności
    gospodarczej.