  • 1. Data: 2006-09-28 21:05:39
    Temat: sprzedany a nieodebrany przedmiot
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

    witam serdecznie!
    swego czasu zostal sprzedany przez allegro drogi i duzych gabarytow
    przedmiot (czesci budowlane). kupujacy uiscil oplate (osoba fizyczna - osoba
    fizyczna), niestety przedmiotu nie odbiera juz drugi rok. przechowuje to w
    pomieszczeniu gospodarczym, ktory chcialbym wykorzystac do innych celow.

    poradzcie, co tu z tym zrobic, czy oprocz "grozby" w stylu "prosze to
    odebrac, za tydzien wystawiam na podworko, niech sie dzieje co chce" moge
    cos poradzic? na telefony, maile odpisuje w stylu "prosze mi dac jeszcze
    chwilke, transport musze zalatwic".

    bardzo was prosze o porade. pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2006-09-28 21:13:53
    Temat: Re: sprzedany a nieodebrany przedmiot
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Wezwij kupujacego do odbioru towaru do dnia ...... pod rygorem dostarczenia
    go do kupujacego na jego koszt LUB (tu niech ktos moja niewiedze wspomoze)
    obciazeniem kupujacego kosztami przechowywania - a nastepnie albo dostarcz
    to na jego koszt, albo zacznij naliczac oplaty za przechowywanie. Bardziej
    poprawne wydaje mi sie magazynowanie, bo na transport nie zawieraliscie
    umowy... a przechowujesz de facto jego wlasnosc. Za darmo mialbys to robic?
    ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 3. Data: 2006-09-28 22:10:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    Po dwóch latach na nowo nabywasz poprzez zasiedzenie własność tej rzeczy.

  • 4. Data: 2006-09-28 22:17:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.09.2006 Tiger <c...@c...pl> napisał/a:
> [...]
    > to na jego koszt, albo zacznij naliczac oplaty za przechowywanie. Bardziej

    MZ dostarczanie to nie jest za dobry pomysł - nie widzę możliwości aby
    zmusić kupującego aby ten towar fizycznie przyjął.

    > poprawne wydaje mi sie magazynowanie, bo na transport nie zawieraliscie
    > umowy... a przechowujesz de facto jego wlasnosc. Za darmo mialbys to robic?
    > ;-)

    Owszem. Trzeba wyznaczyć jakieś rozsądne stawki, powiadomić skutecznie
    zainteresowanego i zaczać naliczać.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2006-09-28 23:56:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Sep 2006, gardziej wrote:

    > poradzcie, co tu z tym zrobic, czy oprocz "grozby" w stylu "prosze to
    > odebrac, za tydzien wystawiam na podworko, niech sie dzieje co chce"

    ...chyba jednak bezprawnej...

    > moge cos poradzic?

    Najlepszym momentem była oferta, ale *chyba* później też się da
    wprowadzić opłatę za przechowanie :>
    Może w archiwum:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=przechowanie&num
    =100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.prawo
    ...coś leży...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-28 23:59:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Sep 2006, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "gardziej" <b...@b...pl> napisał
    >
    > Po dwóch latach

    ...trzech... (IMO)

    > na nowo nabywasz poprzez zasiedzenie własność tej rzeczy.

    Hm...
    Mówisz że będzie "w dobrej wierze"?
    No w sumie nie ukradł, sami mu wcisnęli :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-09-29 02:22:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.09.2006 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > ...trzech... (IMO)
    > Mówisz że będzie "w dobrej wierze"?
    > No w sumie nie ukradł, sami mu wcisnęli :)

    Pytanie co to jest ta dobra wiara, czy jest to jak napisales, "ze nie
    ukradl" lub nie wiedzial ze pochodzi z kradziezy czy tez jest to wylacznie
    sytuacja gdy jest sie nieswiadomym jakichkolwiek zobowiazan prawnych
    ciazacych na przedmiocie. MZ raczej to drugie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-09-29 06:34:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Po dwóch latach na nowo nabywasz poprzez zasiedzenie własność tej rzeczy.

    Będąc w złej wierze ?
    Natomiast całkiem możliwe że własności tej nigdy nie utracił, jeśli są
    to rzeczy oznaczone co do gatunku, to własność przechodzi dopiero z
    chwilą przeniesienia posiadania.

    KG

  • 9. Data: 2006-09-29 08:10:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Natomiast całkiem możliwe że własności tej nigdy nie utracił, jeśli są to
    > rzeczy oznaczone co do gatunku, to własność przechodzi dopiero z chwilą
    > przeniesienia posiadania.

    W sumie nie pomyślałem o tym. Wydaje mi się, że prędzej faktycznie przedawni się
    roszczenie nabywcy o wydanie rzeczy.

  • 10. Data: 2006-09-29 10:12:00
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    kam powiada:

> [...]
    > Natomiast całkiem możliwe że własności tej nigdy nie utracił, jeśli są
    > to rzeczy oznaczone co do gatunku, to własność przechodzi dopiero z

    Ale i tak nadal pozostaje zobowiązany do jej przeniesienia.
    Wyjściem z sytuacji jest chyba tylko art. 551 kc.

    Szmul Szmulewicz