  • 1. Data: 2003-05-19 16:17:54
    Temat: Mandat za jazde bez waznego biletu
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Witam

    W piątek otrzymałem wezwanie do uiszczenia opłaty za jazdę bez biletu,
    problem w tym że o wskazanej na wezwaniu dacie i godzinie napewno nie
    jechałem ani tym ani żadnym innym autobusem poniważ tak wcześnie (4:35)
    to ja od kilku ładnych lat nie wstawałem:)
    Żeby było ciekawiej okazało się że osoba która podała moje dane nie
    okazała żadnych dokumentów, znała datę mojego urodzenia oraz imię ojca,
    na dodatek odmówiła złożenia podpisu na mandacie. Jak się dowiedziałem
    wezwana na miejsce straż miejska ograniczyła się do sprawdzenia czy
    istnieje osoba o takich danych.

    Czy mogę się powołać na jakiś przepis z którego wynikało by że
    funkcjonariusze straży miejskiej nie dopełnili swych obowiązków
    ustalając tożsamość osoby podającej się za mnie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    Czas to nie droga szybkiego ruchu pomiędzy kołyską a grobem;
    czas - to miejsce na zaparkowanie pod słońcem. [Phil Bosmans]

  • 2. Data: 2003-05-19 18:31:02
    Temat: Re: Mandat za jazde bez waznego biletu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A po co się chcesz powoływać? To przewoźnik musi udowodnić, że chodzi o
    Ciebie, a nie Ty, że nie o Ciebie.

  • 3. Data: 2003-05-19 20:55:09
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) na pl.soc.prawo w wiadomości
    <babemn$1rt$2@inews.gazeta.pl>:

    > A po co się chcesz powoływać? To przewoźnik musi udowodnić, że chodzi o
    > Ciebie, a nie Ty, że nie o Ciebie.

    No cóż, wydaje mi się że firma kontrolująca bilety zachowała się OK
    ponieważ nie spisali gościa na podstawie tego co im powiedział tylko
    wezwali straż miejską.

  • 4. Data: 2003-05-19 21:49:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Słusznie uczynili, co jednak sprawy nie zmienia, że teraz muszą udowodnić,
    że Ty tam byłeś.