  • 1. Data: 2007-10-20 10:55:51
    Temat: prawo celne
    Od: HektoR <s...@g...com>

    Witam wszystkich. Może jest ktoś kto może pomóc mi trochę z moim
    problemem ew. coś doradzić.
    Problemem jest deska windsurfingowa z żaglem którą kupiłem w zeszłym
    roku w USA i w tym roku przywiozłem do Polski. Nie chciało mi się jej
    tachać ze sobą więc wysłałem ją firmą spedycyjną.
    Nie przewidziałem tylko że może ją zająć urząd celny domagając się cła
    i (co bardziej bolesne) podatku.
    W swojej nieświadomości / ignorancji myślałem że jako że sprzęt jest
    używany mam na niego rachunek (z datą z zeszłego roku) i nie jestem
    przedsiębiorcą a biednym studentem nikt się do mnie nie doczepi. Jak
    widać byłem w błędzie.

    Zastanawiałem się czy jest jakiś sposób na zwolnienie z należności
    przywozowych jak to się fachowo nazywa.
    Znalazłem rozporządzenie rady (EWG) Nr918/83/EWG dot. zwolnienia z
    należności przywozowych towarów w ramach tzw. mienia osobistego
    ( mienia osobistego należącego do osób fizycznych przesiedlających się
    z państwa trzeciego do Wspólnoty) Niestety nie kwalifikuje się gdyż
    musiał bym mieszkać w stanach nieprzerwanie przez 12 m-cy a mieszkałem
    9 z przerwą na studia w Polsce.
    Brakuje mi wiedzy i pomysłów czy mogę zrobić/przedsięwziąć coś jeszcze
    w mojej sprawie. Jeżeli ktoś wie coś więcej i może mi pomóc ew.
    skierować do kogoś to był bym bardzo wdzięczny.

    P.S.
    Sprzęt kupiłem okazyjnie i czy wie ktoś na jakiej podstawie jest
    obliczana wartość sprzętu przez celników.
    Czy mogą zakwestionować rachunek i naliczyć cło w.g. własnego
    widzimisię ?