  • 1. Data: 2007-10-20 09:13:06
    Temat: "fachowiec" nie wywiązuje się z umowy
    Od: "hyper" <h...@g...pl>

    Witam,

    Mam problem. Może Państwo coś doradzą, bo mnie ręce już opadają.
    Rzecz w tym, że zleciłem znajomemu fachowcowi remont mieszkania. Miało być 2
    tygodnie, tymczasem mijają już 3 miesiące. Podpisaliśmy co prawda umowę, ale
    nie ma w niej nic na temat terminu zakończenia pracy. Dałem również poważnie
    ciała i zapłaciłem mu pieniądze przed skończeniem pracy. Miał problemy w
    rodzinie, więc ulitowałem się (i błąd...) Wiem że tak się nie robi, ale już
    po fakcie - po znajomości, bez pokwitowania, "na gębę"...

    Mam z nim tylko umowę z terminem wykonania (oczywiście przekroczonym).

    Nie muszę dodawać, że zwodzi i unika pracy, telefony też odbiera jak chce..
    rozmowa wiele nie daje, przeprasza, obiecuje i robi swoje (a w międzyczasie
    kolejny remont, którego się podjął nie skończywszy mojego).

    Wiem że jestem frajerem i dałem się nabrać ale naprawdę nie spodziewałem się
    że znajomy człowiek może wywinąć taki numer. Proszę o radę, czy da się coś z
    tym teraz zrobić (prowadzi DG nie chce wystawić rozliczenia i fv), czy po
    prostu muszę potraktować to jako frycowe za głupotę.

    Dzięki.

  • 2. Data: 2007-10-20 10:18:51
    Temat: Re: "fachowiec" nie wywiązuje się z umowy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "hyper" <h...@g...pl> napisał

    > Podpisaliśmy co prawda umowę, ale
    > nie ma w niej nic na temat terminu zakończenia pracy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Mam z nim tylko umowę z terminem wykonania (oczywiście przekroczonym).
    ^^^^^^^^^^
    Zdecyduj się.

    > zapłaciłem mu pieniądze przed skończeniem pracy [...]
    > bez pokwitowania, "na gębę"...

    Możessz wezwać go do wykonania umowy a po upływie wyznaczonego
    terminu odstąpić od niej i wziąć innego majstra. Skoro nie masz
    dowodu że mu płaciłeś to o ile sam kasy nie odda to raczej nie ma
    sposobu żeby mu ją wyrwać.

  • 3. Data: 2007-10-20 16:20:50
    Od: "hyper" <h...@g...pl>

    > Zdecyduj się.

    Sorry za zamieszanie. Dopisałem to drugie zdanie po czasie a nie usunąłem
    pierwszego (bo wcześniej puściłem posta gdzieś indziej), sprawdziłem i jest
    jednak termin, oczywiście przekroczony.

> [...]
    > terminu odstąpić od niej i wziąć innego majstra. Skoro nie masz
    > dowodu że mu płaciłeś to o ile sam kasy nie odda to raczej nie ma

    Hm.. naprawdę nie da się z tym nic zrobić?, nie podpada to pod jakieś
    oszustwo/wyłudzenie, cokolwiek.. ?