  • 1. Data: 2003-10-09 23:32:23
    Temat: pozew o alimenty
    Od: "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl>

    Pyta moja znajoma z dalekiej Australii:

    Jak wyglada skladanie pozwu do sadu. Konkretnie pozwu o alimenty.
    Mam w rodzinie taka sytuacje, ze pozwy ciagle sa pisane i skladane
    przez matke, choc dziecko ma juz 22 lata. Na dokladke nawet
    podpisu tego dziecka na tych pozwach czesto nie ma.
    To w koncu jak sad moze przyjac cos takiego, tym bardziej, ze
    zachodzi podejrzenie, ze matka nie ma pelnomocnictwa.
    Jak to prawnie wyglada?

    dziekuje z pomoc, pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2003-10-10 08:12:39
    Temat: Re: pozew o alimenty
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > To w koncu jak sad moze przyjac cos takiego, tym bardziej, ze
    > zachodzi podejrzenie, ze matka nie ma pelnomocnictwa.

    po osiągnięciu pełnoletniosci dziecko powinno samo i we własnym imeiniu
    pozywać o alimenty.
    Matka może być jego pełnomocnikiem - o ile ma pełnomocnictwo. Jeżeli pozew
    składa sama to sąd powinien opzew odrzucić z uwagi nabrak legitymacji
    procesowej po stronie matki. Warto na to zwrócić uwagę sądowi, jeżeli sam
    tego nie zauwazy.

  • 3. Data: 2003-10-10 08:20:27
    Temat: [OT] Re: pozew o alimenty
    Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl>