  • 1. Data: 2003-10-09 22:08:06
    Temat: wplata na k. firmowe i konsekwencje PRAWA HANDLOWEGO I US ?????
    Od: "Rafal" <r...@n...com.pl>

    witam
    mam taki problemik

    sprzedalem laptopa kolesiowi przez internet ( allegro ale w koncu zerwalem
    aukcje bo sie facetowi spieszylo i wyslalem paczke )
    zeby szybko wyslac, facet zrobil mi przelew na konto w mbanku bo on tez mial
    mbank - niestety mbank mam tylko firmowe a prywtne pekao sa
    podalem wiec swoje konto firmowe

    facetowi odbila palma - twierdzi ze chcialem go oszukac bo klawiatura jest
    powycierana i inne zwidy - w tym momencie nieistotne bo ponformowalem go
    solidnei jak sprzet wyglada, co zawiera, nic nie bylo uszkodzone, a laptop
    ma dwa lata ( mial zdjecia itd ) no ale to ni jest dla mnie istota sprawy

    wymyslil sobie teraz ze poniewaz przelal mi kase za laptopa powinien dostac
    fakture bo jak nie sprawe sklada do Urzedu Skarbowego
    i co radzicie z takim palantem zrobic ???

    podejrzewam ze koles jest jakis cwaniak i najchetniej chce sobie wyrmontowac
    laptopa moim kosztem
    zadnych umow nie zawieralismy, czy w takim przypadku sprzedajacy musi byc
    przegrany ????
    rafal

  • 2. Data: 2003-10-09 22:12:18
    Od: Arek <a...@e...net>

    Rafal rzecze:
    > i co radzicie z takim palantem zrobic ???

    Olać ciepłym moczem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 3. Data: 2003-10-09 22:15:25
    Od: "Rafal" <r...@n...com.pl>

    > Olać ciepłym moczem.

    :)

    troche za daleko ...taki dobry nie jestem
    czy od strony US sa jakies przepisy wykonawcze ktorymi moga mnie dojechac
    ??? jak sie zacznie taki swir drzec ?

    jak to wyglada od strony VAT bo jak sadze tutaj US jest najbardzej czulu czy
    czasami nie chcialm ich skrobnac ...
    rafal

  • 4. Data: 2003-10-10 05:21:26
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    a kto byl wlascicielem laptopa, ty jako osoba prywatna czy jako firma, bo tu
    jest najwazniejszy problem jak na moj gust,

    jesli jako osoba prywatna, to nie omzesz mu wystawic faktury vat, jesli jako
    firma, to wtedy us moze cie scignac za to ze sprzedales wlasnosc firmy i nie
    zglosiles tego za pomoca faktury

  • 5. Data: 2003-10-10 06:31:28
    Od: "Rafal" <r...@n...com.pl>

> [...]
    jako
    > firma, to wtedy us moze cie scignac za to ze sprzedales wlasnosc firmy i

    oczywiscie laptop jest uzywany i byl prywatnawlasnoscia brata
    z moja firma ma tyle wspolnego ze naleznosc za niego zostala wplacona na
    moje konto firmowe

    rafal

  • 6. Data: 2003-10-11 05:39:29
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > oczywiscie laptop jest uzywany i byl prywatnawlasnoscia brata
    > z moja firma ma tyle wspolnego ze naleznosc za niego zostala wplacona na
    > moje konto firmowe

    jezeli byl prywatna wlasnoscia to nie masz mozliwosci wystawic mu jako osoba
    prywatna faktury, jednak zdeje mi sie ze masz obowiazek od transakcji
    odprowadzic podatek, no ale to juz by byl problem twojego brata nie twoj

    jednak nie wiem jak us zapatrywal by sie na fakt ze kasa wplynela na konto
    firmowe, nie wiem czy takie konto mozna uzywac do takich celow