  • 1. Data: 2003-10-09 22:47:03
    Temat: Wezwanie za wycieraczką samochodu - Straż Miejska
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    mój znajomy zaparkował samochodem przy zakazie zatrzymywania i dostał
    wezwanie do Straży Miejskiej, włożone za wycieraczkę. Czy takie wezwanie
    jest w ogóle ważne, przecież nikt nie potwierdził odbioru, mogło przecież
    wypaść z za wycieraczki, lub ktoś mógł je po prostu wyciągnąć. Czy takie
    wezwanie zostało źle dostarczone i można je w związku z tym zignorować?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2003-10-09 23:26:37
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Piotr" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wypaść z za wycieraczki, lub ktoś mógł je po prostu wyciągnąć. Czy takie
    > wezwanie zostało źle dostarczone i można je w związku z tym zignorować?

    nie można

  • 3. Data: 2003-10-10 05:16:18
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypaść z za wycieraczki, lub ktoś mógł je po prostu wyciągnąć. Czy takie
    > wezwanie zostało źle dostarczone i można je w związku z tym zignorować?

    mozna sprobowac, ewentualnie przypomna sobie za jakis czas i kolejne
    dostarcza do domu, w kazdym razie kary nie bedzie za olanie
    "wycieraczkowego"

  • 4. Data: 2003-10-10 06:49:57
    Od: "Marcin M." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wypaść z za wycieraczki, lub ktoś mógł je po prostu wyciągnąć. Czy takie
    > wezwanie zostało źle dostarczone i można je w związku z tym zignorować?

    Kategorycznie nie mozna !!!
    Ale jest wyjscie z tej sytuacjcji.
    Stawiasz sie u SM w wyznaczonym terminie, no i kolesie z Toba rozmawiaja.
    SM:Dlaczego Pan tam zaparkowal?
    Ty: Ja?
    SM: Tak Pan, czy samochod o nr rej. WXW 3443 nalezy do Pana?
    Ty? Tak
    SM: Wiec skoro to Pana auto to Pan tam zaprkowal
    Ty: nie ja nie
    SM : wiec kto?
    Ty: ale to jest przesluchanie czy rozmowa?
    SM: przesluchanie
    Ty : wiec powinniescie mnie poinformowac o moich prawach
    SM: Informuje Pana ze a skladanie falszywych zeznan grozi Panu kara (
    chyba ) do 2 lat pozbawienia wolnosci, oraz ze moze Pan zrezygnoac ze
    skladania zeznac, jezeli moga one naruszyc dobre imie, zagrozic, lub byc
    niekorzystne dla Pana bliskih ( tzn, zona kochanka, kochanek, syn corka
    babka - tesciowa niby tez ale niekoniecznie :-))) )
    Ty : to ja chce skorzystac z prawa do odmowy zeznan
    SM: yyyyyyyyyyyyyyyyy
    Ty czy w czyms jeszcze moge pom
    SM: yyyyyyyyyyyyyy
    Ty : dowidzenia i zycze milego dnia

    PS
    to dziala :-)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-10-10 09:48:39
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin M." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > babka - tesciowa niby tez ale niekoniecznie :-))) )
    > Ty : to ja chce skorzystac z prawa do odmowy zeznan

    A co art. 78 pkt 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, które mówi, że jeżeli
    właściciel samochodu nie był sprawcą wykroczenia to jest on ZOBOWIĄZANY
    wskazać kto użytkował pojazd w dniu popełnienia przestępstwa. ZOBOWIĄZANY -
    czyli powinien ale nie musi? Może też odmówić składania zeznań?
    Piotr

  • 6. Data: 2003-10-10 11:14:05
    Od: "Marcin M." <s...@p...onet.pl>

> [...]
    ZOBOWIĄZANY -
    > czyli powinien ale nie musi? Może też odmówić składania zeznań?

    No własnie to Ci napisalem, moze odmowic zeznan, takie masz prawo
    Tyle w temacie....

    --------------
    Marcin

  • 7. Data: 2003-10-10 18:03:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie można

    Eee! Można. Tylko, że później nie należy się dziwić wezwaniu do Sądu
    Grodzkiego.

  • 8. Data: 2003-10-10 18:05:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No własnie to Ci napisalem, moze odmowic zeznan, takie masz prawo
    > Tyle w temacie....

    Już nieaktualne. Zmienił się kodeks postępowania karnego. Do niedawna była
    taka możliwość. Teraz nie masz prawa odmowy odpowiedzi na pytania
    narażające na odpowiedzialność za wykroczenie. Nie jestem przekonany co do
    zgodności tego zapisu z Konstytucją, ale chwilowo jest on obowiązujący.

  • 9. Data: 2003-10-11 05:42:53
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin M." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    a nie jest przypadkiem tak ze jesli nie mozesz lub ine chcesz wskazac
    winnego to odpowiada wlasciciel samochodu??

    bo cos mi sie wydaje ze jest to za proste zeby bylo mozliwe, poza tym
    obawiam sie ze wtedy sprawa trafia do sadu zwyklego czy grodzkiego i wtedy
    juz lezysz i kwiczysz i do mandatu dochodza ci koszty rozprawy

  • 10. Data: 2003-10-11 16:48:57
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał:

    >A co art. 78 pkt 4 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, które mówi [...]
    >[..] ZOBOWIĄZANY -czyli powinien ale nie musi?
    Zobowiązany oznacza nałożenie na niego 'obowiazeku' (tu:prawnego)
    czyli musi (a nie 'może' czy 'powinien'wskazać. Jeśli nie, to podlega
    karze w oparciu o art. 65 § 2 KW

    Artur Golański