  • 1. Data: 2007-11-28 11:04:38
    Temat: poczta - polecony potraktowano jak zwykły
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    witam,

    miałem taki przypadek już dwukrotnie,
    w skrzynce znalazłem list polecony, adresowany do mnie,

    za pierwszym razem zwróciłem uwagę, że nie życzę sobie takiego postępowania,
    żadnego oświadczenia na poczcie nie składałem,
    a mimo to listonosze zaznaczają u siebie "wg oświadczenia"

    tym razem nie chcę im tego darować,

    co mogę zyskać składając reklamację?

    pozdrawiam

    S.

  • 2. Data: 2007-11-28 11:07:46
    Temat: Re: poczta - polecony potraktowano jak zwykły
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebastian Ciesielski pisze:
> [...]
    > postępowania,
    > żadnego oświadczenia na poczcie nie składałem,
    > a mimo to listonosze zaznaczają u siebie "wg oświadczenia"

    Nadawca może złożyć reklamację, że list nie został dostarczony.
    Otrzyma pewnie odpowiedź, że list został złożony do skrzynki zgodnie z
    dyspozycją adresata. Następnie - odwołując się wyżej lub do sądu -
    będzie mógł wykazać, że żadnej dyspozycji nie było, uzyskując tym samym
    110zł odszkodowania za niedostarczony list polecony.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-28 11:22:59
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

> [...]
    > wykazać, że żadnej dyspozycji nie było, uzyskując tym samym 110zł
    > odszkodowania za niedostarczony list polecony.

    a co mogę zrobić jako odbiorca?
    wnerwia mnie to strasznie,

    i jest oczywistym niewykonywaniem usług przez Pocztę Polską,

    przecież nie może istnieć tu dowolność postępowania przez usługodawcę,

    wzięli pieniądze za list polecony i ja taki chciałem otrzymać z rąk
    listonosza lub kobiety
    w okienku,

    tym bardziej mi na osobistym odbiorze zależy, że poprzednio polecony do mnie
    włożono przez pomyłkę sąsiadowi do skrzynki

    S.

  • 4. Data: 2007-11-28 11:26:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > a co mogę zrobić jako odbiorca?
    > wnerwia mnie to strasznie,

    Pójdź na pocztę i porozmawiaj, najlepiej z naczelnikiem.

    > przecież nie może istnieć tu dowolność postępowania przez usługodawcę,
    >
    > wzięli pieniądze za list polecony i ja taki chciałem otrzymać z rąk
    > listonosza lub kobiety
    > w okienku,

    Tylko że to nie Ty wykupywałeś usługę.

    Wyślij do siebie (z adresu kolegi) 10 listów poleconych, od każdego
    złóż reklamację z powodu niedostarczenia (w sumie 1100zł do kieszeni).
    Może za którymś razem się nauczą?

    > tym bardziej mi na osobistym odbiorze zależy, że poprzednio polecony do
    > mnie włożono przez pomyłkę sąsiadowi do skrzynki

    Też miałem wiele nieprzyjemnych przejść z pocztą. To monopolista,
    niewiele na to poradzisz.

  • 5. Data: 2007-11-28 11:36:44
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    > Tylko że to nie Ty wykupywałeś usługę.

    właśnie i w związku z tym, jesli nie ma ubytku, reklamacji złożyć nie mogę,
    mimo, że dokumentacja niewłaściwego wykonania usługi jest bezdyskusyjna,

    a co do rozmowy, zormawiałem z kierowniczką listonoszy - dwukrotnie,
    tłumaczenie, że w poniedziałek było zastępstwo w moim regionie do mnie nie
    trafia

    dzięki za odpowiedzi

    S.

  • 6. Data: 2007-11-28 11:40:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > a co do rozmowy, zormawiałem z kierowniczką listonoszy - dwukrotnie,
    > tłumaczenie, że w poniedziałek było zastępstwo w moim regionie do mnie

    U mnie wewnątrz skrzynek są naklejki "R", które oznaczają zgodę na
    wrzucanie listów poleconych. Może zrobisz sobie naklejkę "nie zgadzam
    się na pozostawianie w skrzynce listów poleconych" ;)

  • 7. Data: 2007-11-28 11:44:19
    Od: "Sebastian Ciesielski" <s...@p...fm>

    > U mnie wewnątrz skrzynek są naklejki "R", które oznaczają zgodę na
    > wrzucanie listów poleconych. Może zrobisz sobie naklejkę "nie zgadzam się
    > na pozostawianie w skrzynce listów poleconych" ;)

    a na aucie "nie zgadzam się na kradzież tylnej wycieraczki" :-)

    S.

  • 8. Data: 2007-11-28 11:45:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > a na aucie "nie zgadzam się na kradzież tylnej wycieraczki" :-)

    ;)

    Tylko że złodziej kradnie z premedytacją, a przypuszczam że listonosz
    źle dostarcza listy z niewiedzy.

  • 9. Data: 2007-11-28 12:32:12
    Od: "MILO" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości

    > Tylko że złodziej kradnie z premedytacją, a przypuszczam że listonosz
    > źle dostarcza listy z niewiedzy.

    Albo z lenistwa. Dzięki urokom mieszkania na czwartym piętrze doświadczyłem
    już takich przygód ;). Kilkukrotna reklamacja (ze strony nadawcy)
    niedostarczonych przesyłek sprawiła, że teraz nie tylko polecone są
    dostarczane osobiście, ale i zanikł problem zostawiania awiza bez
    sprawdzania czy jestem w domu.
    Pozdrawiam
    MILO

  • 10. Data: 2007-11-28 18:14:56
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Liwiusz wrote:

    > Też miałem wiele nieprzyjemnych przejść z pocztą. To monopolista,
    > niewiele na to poradzisz.

    Nawet jak monopol zostanie zniesiony, to odbiorca i tak będzie na
    gorszej pozycji.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak