-
1. Data: 2011-08-04 08:59:21
Temat: opóźnione wysłanie faktury
Od: Tans <.@.>
Czy płatnik faktury powinien mieć realny czas na zapoznanie się z
dokumentem i dokonanie wpłaty? Chodzi mi o sytuację, kiedy faktura jest
wystawiona, termin płatności określony, ale wysłanie faktury nastąpiło
na dwa dni przed terminem płatności (stempel pocztowy). Czy jeśli
otrzymałem fakturę kilka dni po terminie zapłaty to obowiązuje mnie
termin z faktury czy też nie? Jeśli nie to czy mogę prosić o ponowne
wystawienie tego dokumentu z nowym terminem płatności?
Tans
-
2. Data: 2011-08-04 09:16:56
Temat: Re: opóźnione wysłanie faktury
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-08-04 10:59, Tans pisze:
> Czy płatnik faktury powinien mieć realny czas na zapoznanie się z
> dokumentem i dokonanie wpłaty? Chodzi mi o sytuację, kiedy faktura jest
> wystawiona, termin płatności określony, ale wysłanie faktury nastąpiło
> na dwa dni przed terminem płatności (stempel pocztowy). Czy jeśli
> otrzymałem fakturę kilka dni po terminie zapłaty to obowiązuje mnie
> termin z faktury czy też nie? Jeśli nie to czy mogę prosić o ponowne
> wystawienie tego dokumentu z nowym terminem płatności?
To zależy od umowy. Nieraz płacić trzeba, nawet jeśli nie ma faktury. A
nieraz dopiero skuteczne jej doręczenie skutkuje obowiązkiem zapłaty.
--
Liwiusz
Najnowsze w dziale Prawo
-
Najważniejszy kod podróży lotniczej. Czym jest PNR?
-
Świąteczna podróż z pupilem. Jak bezpiecznie przewieźć zwierzę samolotem? Praktyczny poradnik
-
Opóźniony lot z przesiadką? Dowiedz się, jak uzyskać odszkodowanie i opiekę od linii lotniczych
-
Restrukturyzacja czy upadłość? Kluczowe decyzje przed 2026 rokiem


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem