  • 61. Data: 2008-02-11 14:19:23
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [ciap]

    > Tak na marginesie nawet posiadanie zainstalowanej i teoretycznie
    > mogącej działać kopii to jeszcze nie korzyść majątkowa

    Nie liczy się to, czy została osiągnięta korzyść, ale to, czy program
    komputerowy został uzyskany celem osiągnięcia korzyści.

  • 62. Data: 2008-02-11 14:22:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > To było ujęcie statystyczne przypadków takich jak Robcia. Mało która
    > licencja komercyjnego oprogramowania dopuszcza rozpowszechnianie,

    Mało która? Wszystkie licencje OEM dopuszczają rozpowszechnianie.
    Po to w końcu te licencje istnieją. Większość licencji FPP również
    dopuszcza rozpowszechnianie, przy założeniu spełnienia określonych
    warunków (przekazanie wraz z pudełkiem etc).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 63. Data: 2008-02-11 15:04:52
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
> [...]
    > dopuszcza rozpowszechnianie, przy założeniu spełnienia określonych
    > warunków (przekazanie wraz z pudełkiem etc).

    Tak, masz rację. Dlatego też zaznaczyłem, że to tylko uproszczenie.

    Jednak w przypadku obu licencji użytkownik nie ma prawa
    rozpowszechniania kopii. Więc problem się redukuje do tego co napisałem
    na początku. Rozpowszechnianie takich kopii nie różni się od
    rozpowszechniania kopii programów, na które użytkownik nie posiada w
    ogóle licencji.

    Zauważ, że napisałem to w kontekście biegłego, który mógłby próbować
    twierdzić, że ustalenia poczynił wyłącznie w oparciu o licencję.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 64. Data: 2008-02-12 09:35:55
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > Raczej wcale tej korzyści nie osiąga, bo kupuje go za cenę rynkową, więc
    > gdzie tu korzyść?

    korzysc majatkowa, wzbogacil sie o program :)
    To mzoe inne porownanie, czy w momencie kupna rozlozonego stolikaw ikei
    stajemy si ejego posiadaczem (uzyskujemykorzysc)
    czy dopiero w momencie jego zlozenia i postawienia w pokoju ? :)

  • 65. Data: 2008-02-12 12:36:21
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl> writes:

    > Tak, masz rację. Dlatego też zaznaczyłem, że to tylko uproszczenie.
    >
    > Jednak w przypadku obu licencji użytkownik nie ma prawa
    > rozpowszechniania kopii.

    Licencja OEM to licencja, której udziela się producentowi sprzętu.
    Zwykle taka licencja uprawnia do rozpowszechniania oprogramowania
    oraz do sublicencjonowania oprogramowania użytkownikom końcowym.

> [...]
    >
    > Zauważ, że napisałem to w kontekście biegłego, który mógłby próbować
    > twierdzić, że ustalenia poczynił wyłącznie w oparciu o licencję.

    No i w tym przypadku biegły ma pełną rację, ponieważ w kontekście
    oprogramowania licencja ma zwykle znaczenie kluczowe, zarówno
    w przypadku oskarżenia z art. 278 ust. 2 kk, jak i w przypadku
    rozstrzygania większości sporów na gruncie prawa autorskiego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 66. Data: 2008-02-12 12:56:04
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 12 Feb 2008 13:36:21 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Licencja OEM to licencja, której udziela się producentowi sprzętu.
    > Zwykle taka licencja uprawnia do rozpowszechniania oprogramowania oraz
    > do sublicencjonowania oprogramowania użytkownikom końcowy

    Mówisz o tzw. klasycznej licencji OEM by Microsoft? ;-) Są dwa rodzaje
    takiej licencji, dla producentów sprzętu oraz EULA - dla użytkownika
    ostatecznego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 67. Data: 2008-02-12 17:25:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > stajemy si ejego posiadaczem (uzyskujemykorzysc)
    > czy dopiero w momencie jego zlozenia i postawienia w pokoju ? :)

    No patrz, każdy osiąga same korzyści, a wśród Polaków tylu malkontentów.
    Rozumiem, że jak kupisz garki warte 200 zł, na pokazie za jedyne 1.200 zł,
    to też osiągnąłeś korzyść?
    Jak kupię akcję Spółki X, za 100 zł, a za dwa dni wyceniona jest ona na
    50 zł, to też osiągnąłem korzyść?
    Kurcze, skąd w tym kraju się bezdomni i bankruci biorą, ba..., po co w ogóle
    w PIT-ach są pola "strata", jeśli każdy osiąga korzyść majątkową? Rozumiem,
    że jak kupię flaszeczkę i ją obalę, to też osiągnę korzyść materialną?

    Ja rozumiem pojęcie "korzyści majątkowej" w ten sposób, że coś powoduje
    zwiększenie mojego stanu posiadania. Czy czy można mówić o korzyści
    majątkowej, gdy sprzedam funty, a kupię dolary? Na pewno zamieniam jedną
    formę wartości na inną, ale mój majątkowy stan posiadania w przybliżeniu
    pozostaje bez zmian. Tak samo, gdy pieniądze wymienię na poskładany stolik w
    IKEA. Ba, jak bym go ukradł, to rozumiem, że osiągnąłem "korzyść majątkową",
    ale jak nabędę jedno dobro, kosztem innego dobra, to już wcale takie
    oczywiste to nie jest.