  • 1. Data: 2008-02-07 17:25:53
    Temat: ochrona - nalepki/odholowanie
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    Witam!

    Miałem dzisiaj nietypowe (a moze typowe) zdarzenie w Warszawie (dzielnica
    Mokotów). Wjechałem na parking do biurowców. Była budka z ochroną
    powiedzialem do kogo jadę i zostałem wpuszczony.
    Szukając miejsca do zaparkowania znalazłem w końcu jedno (zacząłem być
    podejrzliwy). Po zaparkowaniu podbiegł do mnie inny ochroniarz i zaczął
    krzyczeć, że to miejsce firmowe i, ze jak nie jestem pracownikiem to mam
    odjechać bo inaczej nalepi mi nalepki (!). Pytam o jakie nalepki chodzi -
    pan tłumaczy, ze takie, które będę zdrapywał godzinami z przedniej szyby...
    Coż..popatrzyłem się dziwnie i odjechałem, szukając dalej miejsca.
    Znalazłem, ale miało jakiś napis firmy - więc to pewnie znów nie to co
    trzeba. Nie gasząc silnika dzwonie do firmy, której szukam (dodam, ze ten
    pan co krzyczał nie znał firmy której szukałem), podjeżdza "patrol
    interwencyjny". Znów to samo, tym razem, ze odholują mi auto. Na pytanie
    gdzie jest ta firma, też nie wiedzą i kazali opuścić teren. Opuściłem,
    zaparkowałem w galerii (dopiero pracowniczka tej firmy mi powiedziała o tej
    mozliwosci) - jakies 500 m dalej. Mogli tak odrazu powiedziec...ale
    cóż..moja wina, teren prywatny pewnie parkowac nie mozna a oni mają wiecznie
    "opieprz" przez takich delikwentów jak ja.

    Mam jednak 2 pytania :

    - czy agent ochrony może mi nalepić nalepkę? Czy to nie będzie zniszczenie
    mienia? Przecież może się okazać, że szyba jest porysowana w skutek jej
    "likwidacji"
    - czy na terenie prywatnym mają prawo odholować samochód ???

    Będę wdzięczny za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-07 18:23:26
    Temat: Re: ochrona - nalepki/odholowanie
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bulit" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > - czy agent ochrony może mi nalepić nalepkę? Czy to nie będzie zniszczenie
    > mienia? Przecież może się okazać, że szyba jest porysowana w skutek jej
    > "likwidacji"

    w kwestii formalnej ;)
    nalepka nie nieszczy, jak porysujesz usuwajac nalepke, zniszczenia dokonasz ty

  • 3. Data: 2008-02-07 18:26:35
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    > w kwestii formalnej ;)
    > nalepka nie nieszczy, jak porysujesz usuwajac nalepke, zniszczenia
    > dokonasz ty

    No dobrze, ale przecież mogę zobowiązać "wandala" co nalepił mi do jej
    zdjęcia np wzywając Policję ? :)

  • 4. Data: 2008-02-07 19:10:51
    Od: MH <O...@h...org>

    bulit wrote:

    > - czy na terenie prywatnym mają prawo odholować samochód ???

    W Polandii pewnie niestety nie.

  • 5. Data: 2008-02-07 19:12:35
    Od: "bulit" <t...@t...pl>

    -- >> - czy na terenie prywatnym mają prawo odholować samochód ???

    > W Polandii pewnie niestety nie.

    No właśnie, mam wrażenie, ze u mnie na osiedlu było to przerabiane. Uchwała
    wspólnoty itp informacja przy wjeździe. Holowali, holowali było nieciekawie.
    Później ktoś to pozaskarżał i wspólnota oddawała pieniążki...

    Hmm czyli co..jak ktoś grozi mi odholowaniem auta z terenu prywatnego, to
    mam rozumiec, ze grozi mi kradzieżą mojego pojazdu ? :)

  • 6. Data: 2008-02-07 20:23:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > - czy agent ochrony może mi nalepić nalepkę? Czy to nie będzie
    > zniszczenie mienia? Przecież może się okazać, że szyba jest porysowana w

    Zakres uprawnień pracowników ochrony zawiera Ustawa o Ochronie Osób i
    Mienia. nalepiania jakichkolwiek nalepek (mniej lub bardziej niszczących
    pojazd) tam nie ma,. Za to jest przepis, że przekroczenie uprawnień jest
    przestępstwem. Tak więc co do zasady na idiotów wzywa się Policję. Jedyny
    problem jaki widzę, to dowodowy, bo ochrona może udawać, ze to nie oni
    zrobili.

    > - czy na terenie prywatnym mają prawo odholować samochód ???

    I tak i nie - bardzo ściśle :-). Gdybyś ów teren zajął w sposób
    nieuprawniony, wdarł się czy coś w tym guście, to odholowanie pojazdu, a
    dokładniej przeholowanie poza teren można by było uznać za samopomoc
    opisaną w art. 343§2 kc. W mojej ocenie ochrona mogła by wówczas działać
    jako przedstawiciel właściciela terenu. Ale z drugiej strony, skoro Cię
    wpuścili?

    Jeśli Cię problem nurtuje, to bym ustalił właściciela terenu i wysłał do
    niego maila, faks czy wykonał telefon. Bo jeśli nawet ochrona miała rację
    co do tych miejsc parkingowych, to jej zachowanie - opierając się na Twoim
    opisie - było mocno niestosowne. Skoro udostępniają osobom postronnym wjazd
    na plac, to w dobrym tonie należało by czytelne oznaczenie miejsc, które są
    do dyspozycji, ewentualnie wskazanie takiego miejsca przez portiera.
    Rozumiem, że jako właściciel terenu mam prawo sobie wymyślić, ze pod
    latarnią będzie akurat mój samochód stał i w sumie niczego złego w tym
    kaprysie nie widzę. No ale skoro już tam ktoś wjedzie nie wiedząc o moim
    kaprysie, to nie maluję mu szyb i nie kradnę samochodu.

  • 7. Data: 2008-02-07 21:55:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Thu, 7 Feb 2008 18:25:53 +0100, bulit napisał(a):

> [...]
    > Mokotów). Wjechałem na parking do biurowców. Była budka z ochroną
    > powiedzialem do kogo jadę i zostałem wpuszczony.

    Kto z Warszawy to wie. Dawniej na tym terenie była fabryka półprzewodników
    NPCP Unitra-Cemi i FP Tewa.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 8. Data: 2008-02-07 23:39:32
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > w kwestii formalnej ;)
    > nalepka nie nieszczy, jak porysujesz usuwajac nalepke, zniszczenia
    > dokonasz ty

    oooo graficiarze sa czysci... przeciez konserwuja sciane nakladajac dodatkowa
    warstwe ochronna, mozna ja usunac na poziomie atomowym i bedize jak dawniej
    hehe

  • 9. Data: 2008-02-08 05:59:17
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > oooo graficiarze sa czysci... przeciez konserwuja sciane nakladajac dodatkowa
    > warstwe ochronna, mozna ja usunac na poziomie atomowym i bedize jak dawniej

    tak?
    masz taki sposob?
    bylbys pewnie najbogatszym czlowiekiem na swiecie

  • 10. Data: 2008-02-08 05:59:44
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > No dobrze, ale przecież mogę zobowiązać "wandala" co nalepił mi do jej zdjęcia
    > np wzywając Policję ? :)

    mozesz probowac :)