  • 51. Data: 2008-02-10 22:39:41
    Temat: Re: nielegalny soft na PC juz bylo ale jak gadac na procesie
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

    Użytkownik "Robsio" <d...@u...tenbit.pl> napisał w wiadomości
    news:foh4ka$pki$1@news.onet.pl...

    > Przyznać się?
    Podstawowa zasada(i mądra): nigdy do niczego się nie przyznawaj.
    Nielegalne jest rozpowszechnianie i nieuprawnione użycie cudzych utworów.
    Robiłeś to ? Jeżeli nie ma na to dowodów to znaczy że nie.
    Posiadanie samo w sobie nie jest nielegalne.
    Nie przyznawaj się. To ich problem aby coś ci udowodnić.
    Z jakiego artykułu UoPAiPP cię oskarżają ?
    --
    Jackare

  • 52. Data: 2008-02-10 22:55:54
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "k...@h...com" <k...@h...com> writes:

    [ciap]

    > Nie zwróciłeś się do producenta o wystawienie duplikatu licencji
    > na podstawie danych klienta. Taka sama sytuacja jak ze zgubieniem
    > dokumentów i nie zawiadomieniem o tym organu wydającego.

    Mocno naciągane to porównanie.

  • 53. Data: 2008-02-11 04:33:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    zly pisze:

    > Po drugie jaka korzysc majatkowa ma ktos z posiadania na dysku wersji
    > instalacyjnej (czy ona wogole jest programem jako takim?)?

    Tak na marginesie nawet posiadanie zainstalowanej i teoretycznie mogącej
    działać kopii to jeszcze nie korzyść majątkowa - bo korzyścią IMHO
    będzie dopiero korzystanie z takiego programu. I to powinien udowadniać
    prokurator.

  • 54. Data: 2008-02-11 06:01:07
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Piotr Dembiński pisze:
    > A to ciekawostka. Możesz rozwinąć to 'wyjątkowo'? Bo cały czas
    > rozmawiamy na temat ust. 2 art. 278 kk, w przypadku którego licencja
    > na rozpowszechnianie utworu ma znaczenie pierwszorzędne.

    To było ujęcie statystyczne przypadków takich jak Robcia. Mało która
    licencja komercyjnego oprogramowania dopuszcza rozpowszechnianie, więc
    skróciłem wywód do założenia, że najprawdopodobniej nie dopuszcza.
    Uproszczenie może zbyt daleko idące, jednak dla większości
    oprogramowania, które jest przedmiotem ścigania, prawdziwe.

    I od tego momentu licencja ma już znaczenie wyjątkowo, gdy np. dopuszcza
    tworzenie kopii ponad ustawę lub wykorzystanie na większej liczbie
    instalacji niż jedna.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 55. Data: 2008-02-11 09:00:34
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> napisał w
    wiadomości news:fonvhj$5ei$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Robsio" <d...@u...tenbit.pl> napisał w wiadomości

    > Podstawowa zasada(i mądra): nigdy do niczego się nie przyznawaj.
    > Nielegalne jest rozpowszechnianie i nieuprawnione użycie cudzych utworów.

    g. prawda, nieleglanym jest takze uzyskiwanie.

  • 56. Data: 2008-02-11 09:01:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    napisał w wiadomości news:fomm9l$iec$1@news.ds.pg.gda.pl...

> [...]
    > sąd:
    > 1. posiada więc uzyskał
    > 2. uzyskał a nie dowiódł legalności uzyskania, więc uzyskał od osoby
    > nieuprawnionej
    > 3. uzyskał i posiada, więc może zainstalować i używać; bo w jakim celu
    > 4. może używać więc może osiągnąć korzyść majątkową
    >
    > więc: uzyskał w celu przyjęcia korzyści majątkowej
    >
    > Każdy z punktów wnioskowania przyjęty a priori bez dowodu na podstawie
    > mądrości życiowej (pfu!) sądu. A niektóre w ogóle nie będą wnioskowały,
    > tylko zrobią w uzasadnieniu zlepek bełkotu uznający za niewiarygodne

    potrafisz udowodnic ze on uzyskal i ze uzyskal od osoby nieuprawnionej?

  • 57. Data: 2008-02-11 09:05:00
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Uzytkownik ""Piotr Dembinski"" <p...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > zly <b...@p...fm> writes:
    >
    > [ciap]

    > Co ty nie powiesz...

    trial, shareware.

    winrara w sumei bez konca bo nie ma zadnych blokad podobnie jak
    totalcomannder

  • 58. Data: 2008-02-11 09:06:25
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    wiadomości news:ilv485-m1r.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > działać kopii to jeszcze nie korzyść majątkowa - bo korzyścią IMHO
    > będzie dopiero korzystanie z takiego programu. I to powinien udowadniać

    jeeli kupujesz soft w sklepie to oisagasz korzysc dopiero gdy go
    zainstalujesz czy w momencie gdy go uzyskujesz?

    P.

  • 59. Data: 2008-02-11 09:17:37
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Troll pisze:
    > potrafisz udowodnic ze on uzyskal i ze uzyskal od osoby nieuprawnionej?

    Pytanie jak najbardziej ma podstawy, jednak skieruje je do oskarżyciela.

  • 60. Data: 2008-02-11 09:32:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Troll" <w...@d...mnie> napisał w wiadomości

    > jeeli kupujesz soft w sklepie to oisagasz korzysc dopiero gdy go
    > zainstalujesz czy w momencie gdy go uzyskujesz?

    Raczej wcale tej korzyści nie osiąga, bo kupuje go za cenę rynkową, więc
    gdzie tu korzyść?