  • 1. Data: 2021-09-09 09:29:46
    Temat: Czy poseł PO w opozycji ma prawo do takiej wolności słowa jak poseł Lepper (SO)?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Poseł Lepper został prawomocnie skazany za "zapytanie" (pomówienie)
    *z mównicy Sejmowej w trakcie obrad Sejmu*. Czy Unia Europejska albo
    TSUE stanęły w obronie demokratycznych praw posła Leppera?
    AFAIR *NIE*.

    Prawne precedensy to taka fajna rzecz dopóki walą tylko w nie przyjaciół.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Lepper

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-09-09 10:41:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 09 Sep 2021 09:29:46 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    > AFAIR *NIE*.
    >
    > Prawne precedensy to taka fajna rzecz dopóki walą tylko w nie przyjaciół.

    Ale to sprawa z 2001r, a wtedy nie bylismy w UE :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-09-09 10:53:55
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale to sprawa z 2001r, a wtedy nie bylismy w UE :-)
    >
    > J.

    No ja przepraszam! *Prawomocny* wyrok zapadł już w UE :-)

    Jeśli taki wyrok był "drobnym" naruszeniem standardów UE to przyznam
    ci rację bez problemu. Jeśli był "ciężkim" naruszeniem standardów UE
    to nie potrafię przyznać ci racji.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-09 11:57:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 09 Sep 2021 10:53:55 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > Jeśli taki wyrok był "drobnym" naruszeniem standardów UE to przyznam
    > ci rację bez problemu. Jeśli był "ciężkim" naruszeniem standardów UE

    Ale wyrok dotyczyl starego przestepstwa, ktore powinno byc sadzone
    wedlug starego prawa, obowiazujacego w chwili popelnienia
    przestepstwa.
    Co prawda KK opisuje wyjatki.

    Tylko ze ... prawo chyba nie uleglo zmianie :-)

    Ewentualnie mozna argumentowac, ze przepis stal sie niewazny wraz z
    wejsciem przepisow z traktatu stowarzyszeniowego.
    Ale to bylo w 2004 :-)

    J.

  • 5. Data: 2021-09-09 11:58:35
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-09-09 o 09:29, A. Filip pisze:
> [...]
    > *z mównicy Sejmowej w trakcie obrad Sejmu*. Czy Unia Europejska albo
    > TSUE stanęły w obronie demokratycznych praw posła Leppera?

    To takie kołtuniarstwo Pani Dulskiej.
    Posel przecież ma immunitet.

    --
    animka

  • 6. Data: 2021-09-10 13:45:00
    Od: grzech <g...@g...com>

    A to tak trudno zrozumieć, że pomówienie kogoś o przestępstwo którego
    nie popełnił ma niewiele wspólnego z demokratycznymi prawami? Jest to
    zwykłe przestępstwo.

  • 7. Data: 2021-09-10 14:42:36
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    wyjątkowo naiwny grzech oderwany od rzeczywistości napisał :

    > A to tak trudno zrozumieć, że pomówienie kogoś o przestępstwo którego
    > nie popełnił ma niewiele wspólnego z demokratycznymi prawami?

    Gościu od Leppera sam składał zawiadomienia i nic się w sprawie nie działo.

    Jedyne co udało się wyjaśnić to talibów i tylko dlatego że
    złożył papiery do zagraniczniaków z amnesty international.
    Tutejsze swojaki z pomocą mediów tylko go wyśmiali.

    Tutejsze prokuratory mianowane przez swoich nic nie wyjaśnią.
    Oni są od obrony swojaków, a nie od ich skazywania.
    https://youtu.be/T-1wbDtrDEk

  • 8. Data: 2021-09-10 15:23:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 05:42:36 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:

> [...]
    > złożył papiery do zagraniczniaków z amnesty international.
    > Tutejsze swojaki z pomocą mediów tylko go wyśmiali.

    No widzisz - wszystim sie wydawalo, ze to tak niewiarygodny pomysl,
    ze mozna tylko wysmiac.

    A tu sie okazuje, ze mial dobre informacje ... ciekawe skad ...

    > Tutejsze prokuratory mianowane przez swoich nic nie wyjaśnią.
    > Oni są od obrony swojaków, a nie od ich skazywania.

    No tylko widzisz - prokuratorem sie zasadniczo na cale zycie zostaje.
    Raz mianuja jedni, raz drudzy ...

    > https://youtu.be/T-1wbDtrDEk

    Ale czego to ma dowodzic ?

    J.

  • 9. Data: 2021-09-10 15:24:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 13:45:00 +0200, grzech wrote:
    > A to tak trudno zrozumieć, że pomówienie kogoś o przestępstwo którego
    > nie popełnił ma niewiele wspólnego z demokratycznymi prawami? Jest to
    > zwykłe przestępstwo.

    Ale o co chodzi - ze Leppera pomowiono o przestepstwo pomowienia,
    czy ze Lepper pomowil ?

    J.

  • 10. Data: 2021-09-10 15:46:47
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    grzech <g...@g...com> pisze:

    > A to tak trudno zrozumieć, że pomówienie kogoś o przestępstwo którego
    > nie popełnił ma niewiele wspólnego z demokratycznymi prawami? Jest to
    > zwykłe przestępstwo.

    *Poseł* Lepper pomawiał czy się pytał/"pytał" w ramach obowiązków
    poselskich i w trakcie posiedzenia Sejmu?
    Bo do tego cała sprawa się zasadniczo sprowadza IMHO. Jeśli poseł się
    pyta w ramach prac Sejmu to IMHO powinno być potrzeba udowodnienia
    (dużej) złej woli do skazania. Precedens Leppera mnie wyleczył z
    takich "nierealistycznych" oczekiwań *bardzo skutecznie* .

    Mi nawet pasuje jak mi "jak idiocie" wyjaśnisz o co posłom opozycji/PO
    pytać/"pytać" się nie wolno pod groźbą odpowiedzialności karnej.
    Możesz nawet odważnie zilustrować karalnym pytaniem o Ziobrę ;-)

    --
    A. Filip