  • 1. Data: 2008-07-16 10:47:14
    Temat: koszt klauzuli wykonalnosc
    Od: "..::TOMI::.." <a...@i...pl>

    Witam!
    Posiadam wyrok bez klauzuli wykonalnosci.
    Wyrok liczy sobie 40 stron.
    Jaka oplate bede musial uiscic za nadanie wyrokowi klauzuli wykonalnosci?
    Placi sie od strony czy za caly wyrok?
    Jak jest to kwota i kiedy nalezy ja uiscic, wyrok bede odsylal do Sadu,
    ktory jest 600 km od mojego miejsca zamieszkania.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-07-16 16:41:17
    Temat: Re: koszt klauzuli wykonalnosc
    Od: "js" <k...@W...gazeta.pl>

    .::TOMI::.. <a...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jak jest to kwota i kiedy nalezy ja uiscic, wyrok bede odsylal do Sadu,
    > ktory jest 600 km od mojego miejsca zamieszkania.

    Hej,

    koszt odpisu to 6 zł za stronę. Koszt nadania klauzuli wykonalności to
    również 6 zł.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby wysłanie wniosku o nadanie klauzuli wraz z
    dołączonym oryginałem wyroku. Wniosek taki podlegałby opłacie jedynie w
    kwocie 6 zł - tj. za samo nadanie klauzuli.
    We wniosku warto wpisać, że żądasz od pozwanego zwrotu kosztów za nadanie
    klauzuli. Wówczas zasądzone zostanie na twoją rzecz również te wydane 6 zł.
    Wniosek najlepiej opłacić znaczkami sądowymi naklejonymi na wniosku lub
    przelewem na rachunek sądu.
    Rozumiem, że opisujesz sytuację, w której 40 stron liczy sama sentencja
    wyroku, a nie całość wraz z uzasadnieniem.
    A najwięcej informacji w tej kwestii uzyskasz telefonicznie w sekretariacie
    sądu :)

    js

  • 3. Data: 2008-07-16 16:49:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    js pisze:

> [...]
    > wyroku, a nie całość wraz z uzasadnieniem.
    > A najwięcej informacji w tej kwestii uzyskasz telefonicznie w sekretariacie

    Klauzula jest już bezpłatna.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-07-16 17:21:18
    Od: "Joanna Siwek" <k...@W...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Klauzula jest już bezpłatna.

    A to niby od kiedy i na jakiej podstawie? Wniosek o nadanie klauzuli
    wykonalności podlega opłacie kancelaryjnej w wysokości 6 zł od strony.
    Chyba, że mylisz wyrok z nakazem zapłaty. Na nakazie, owszem, z urzędu i bez
    opłat.

  • 5. Data: 2008-07-16 17:24:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Joanna Siwek pisze:

> [...]
    > Chyba, że mylisz wyrok z nakazem zapłaty. Na nakazie, owszem, z urzędu i bez

    A możesz wskazać przepis w obecnie obowiązującej ustawie o kosztach
    sądowych, na podstawie którego artykułu klauzula ma kosztować 6zł? Przed
    chwilą zajrzałem i nie znalazłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-07-16 17:26:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]

    Poza tym zdecyduj się: jeśli już klauzula ma kosztować 6zł, to nie od
    strony, tylko za klauzulę. Od strony to można płacić co najwyżej za
    odpis wyroku.

  • 7. Data: 2008-07-16 17:33:24
    Od: "js" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > Poza tym zdecyduj się: jeśli już klauzula ma kosztować 6zł, to nie od
    > strony, tylko za klauzulę. Od strony to można płacić co najwyżej za

    Racja, trochę nieprecyzyjnie się wyraziłam. Ale:

    Art. 77. 1. uksc "Opłatę od wniosku o wydanie na podstawie akt:
    (...)
    3) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem wykonalności,
    (...)
    - pobiera się w kwocie 6 złotych za każdą rozpoczętą stronicę wydanego
    dokumentu.

    Co i tak w praktyce oznacza, że sąd wezwie do uiszczenia opłaty.

  • 8. Data: 2008-07-16 17:35:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    js pisze:

> [...]
    > dokumentu.
    >
    > Co i tak w praktyce oznacza, że sąd wezwie do uiszczenia opłaty.

    Zatem: klauzula jest bezpłatna, płaci się za stronę odpisu. Jeśli
    jakimś trafem wejdziemy w posiadanie tytułu egzekucyjnego za darmo, to
    za klauzulę już nie dopłacamy.

  • 9. Data: 2008-07-16 17:39:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    js pisze:

> [...]
    > dokumentu.
    >
    > Co i tak w praktyce oznacza, że sąd wezwie do uiszczenia opłaty.

    A odpowiadając autorowi wątku: skoro już ma w ręku wyrok bez
    klauzuli, to sąd już go nie wezwie do uiszczenia opłaty, ponieważ
    nadanie klauzuli nie będzie się wiązało z wydaniem nowego odpisu.

  • 10. Data: 2008-07-16 18:45:39
    Od: Heming <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Klauzula jest już bezpłatna.

    Owszem, ale tylko przy nakazach zapłaty, ktorym klauzule wykonalnosci
    sad wydaje z urzedu.