  • 1. Data: 2008-07-16 09:57:40
    Temat: DG i umowa zlecenie
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam.

    Porszę o informację (jeżeli to możliwe podstawę prawną) w następującej
    sprawie.

    Prowadzę jednoosobową DG (jestem VATowcem) w zakresie działalności mam
    wpisane m.in. "usługi szkoleniowe".

    Mam klienta, który chce abym przeprowadził w jego firmie szkolenie ale
    na umowę zlecenie podpisaną ze mną jako osobą prywatną.

    Czy mogę podpisać taką umowę zlecenie jeżeli jej zakres odpowiada
    zakresem DG.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-16 10:05:07
    Temat: Re: DG i umowa zlecenie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 11:57
    (autor f...@p...onet.pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <c...@d...go
    oglegroups.com>):

> [...]
    > Mam klienta, który chce abym przeprowadził w jego firmie szkolenie ale
    > na umowę zlecenie podpisaną ze mną jako osobą prywatną.

    Ale działalność prowadzisz również jako osoba prywatna. A że szkolenia są i
    tak ZW. to w ogóle nie ma kłopotu. Podpisujesz umowę, wystawiasz fakturę i
    już.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-07-16 12:11:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008, Tristan wrote:

    > Ale działalność prowadzisz również jako osoba prywatna.

    :D

    > A że szkolenia są i tak ZW.

    Coś mi dzwoni, tylko nie pamiętam z ktorej strony, że to dotyczy
    przypadku kiedy mamy "szkołę" (or compatible).
    Źle pamiętam?

    No i pozostaje sprawa sposobu rozliczania dochodowego (oprócz VAT).
    W szczególności pytanie o to, czy koszty zaliczone w DG są prawidłowo
    zaliczone w całości, skoro mogły służyć celom inaczej opodatkowanym
    (z późniejszym przełożeniem tego samego na VAT!).

    Natomiast nie czepiam się tego, iż prawdopodobieństwo przyczepienia
    się można uznać za małe :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-07-16 15:42:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 16 lipiec 2008 14:11
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807161406180.356@quad>):

    > :D

    No co, Ty masz jeden monopol na czepianie się? :D

    > Coś mi dzwoni, tylko nie pamiętam z ktorej strony, że to dotyczy
    > przypadku kiedy mamy "szkołę" (or compatible).
    > Źle pamiętam?

    No źle. Całe lata wystawiam na PKWiU 80 stawkę ZW. Fakt, że kontroli nie
    miałem, ale kontrahenty nie protestują, a i US tak mówił.

    > No i pozostaje sprawa sposobu rozliczania dochodowego (oprócz VAT).
    > W szczególności pytanie o to, czy koszty zaliczone w DG są prawidłowo
    > zaliczone w całości, skoro mogły służyć celom inaczej opodatkowanym

    Ale jak inaczej? Przecie gość normalnie działa i prowadzi działalność
    gospodarczą.... Normalny PIT rozlicza przecie. DG od nie-DG się przecie
    różni tylko właśnie mniej uproszczoną księgowością.

    > (z późniejszym przełożeniem tego samego na VAT!).

    No bycie watowcem to oddzielna działka.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-07-16 20:30:24
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

> [...]
    >
    > Mam klienta, który chce abym przeprowadził w jego firmie szkolenie ale
    > na umowę zlecenie podpisaną ze mną jako osobą prywatną.

    spytam się w czym problem z tym kombinowaniem z umową zlecenie?

    pewnie że możesz, ale po kiego te komplikacje, zwłaszcza podatkowe,
    dodatkowa biurokracja tylko nci przybędzie, więc jaki problem ma twój
    klient?

  • 6. Data: 2008-07-17 18:49:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No źle. Całe lata wystawiam na PKWiU 80 stawkę ZW. Fakt, że kontroli nie
    > miałem, ale kontrahenty nie protestują, a i US tak mówił.

    OK.

    > Ale jak inaczej? Przecie gość normalnie działa i prowadzi działalność
    > gospodarczą.... Normalny PIT rozlicza przecie. DG od nie-DG się przecie
    > różni tylko właśnie mniej uproszczoną księgowością.

    Ale jak TAKIE SAME CZYNNOŚCI wykona w ramach umowy osobistej, to
    łapie się co najmniej w zakresie "kosztów ogólnych" pod zapis:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    3. Jeżeli podatnik ponosi koszty uzyskania przychodów ze Ÿródeł, z których
    dochód podlega opodatkowaniu, oraz koszty zwišzane z przychodami z innych
    Ÿródeł, a nie jest możliwe ustalenie kosztów uzyskania przypadajšcych na
    poszczególne Ÿródła, koszty te ustala się w takim stosunku, w jakim
    pozostajš przychody z tych Ÿródeł w ogólnej kwocie przychodów.
    ---

    > No bycie watowcem to oddzielna działka.

    Ale ja miałem na myśli "dlaczego wpisał pan w koszty uzyskania
    DG CAŁA kwotę za telefon itepe" :)

    pzdr, Gotfryd