  • 1. Data: 2009-02-06 09:27:48
    Temat: komornik
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Witam
    Do komornika idzie wierzyciel z klauzula wykonalności. Dłużnik sie
    dogaduje z wierzycielem, wierzyciel wycofuje postępowanie komornika
    (umarza postępowanie egzekucyjne). Komornik jednak zwleka z
    powiadomieniem zakładu pracy dłużnika więc po fakcie umorzenia
    postępowania na konto komornika wpływa kwota wyegzekwowana z
    wynagrodzenia dłużnika.
    Co dłużnik powinien zrobić w takiej sytuacji, w jaki sposób ma odzyskać
    swoje pieniądze?

  • 2. Data: 2009-02-06 09:45:09
    Temat: Re: komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    miffy pisze:

> [...]
    > wynagrodzenia dłużnika.
    > Co dłużnik powinien zrobić w takiej sytuacji, w jaki sposób ma odzyskać

    Komornik powinien zwrócić pieniądze do zakładu pracy. Jeśli tego nie
    czyni, można się na niego żalić.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-02-06 10:24:55
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: miffy <n...@n...pl>

    > Co dłużnik powinien zrobić w takiej sytuacji, w jaki sposób ma
    > odzyskać swoje pieniądze?

    Skarga na czynność komornika.
    Powinineneś mieć to opisane w pouczeniach.

    Ale watpie, zebys cos uzyskal.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 4. Data: 2009-02-06 10:34:56
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Goomich pisze:
    > You have one message from: miffy <n...@n...pl>

    > Skarga na czynność komornika.
    > Powinineneś mieć to opisane w pouczeniach.
    >
    > Ale watpie, zebys cos uzyskal.

    Tzn co? Wg Ciebie komornik bezprawnie zabiera sobie moją kasę a ja nic
    nie mogę z tym zrobić?

  • 5. Data: 2009-02-06 10:47:33
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: miffy <n...@n...pl>

    > Tzn co? Wg Ciebie komornik bezprawnie zabiera sobie moją kasę a ja nic
    > nie mogę z tym zrobić?

    Według mnie ma prawo do jakiejś tam częśći opłaty egzekucyjnej.

  • 6. Data: 2009-02-06 10:51:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Goomich pisze:
    > You have one message from: miffy <n...@n...pl>

    > Według mnie ma prawo do jakiejś tam częśći opłaty egzekucyjnej.

    Ma prawo do 5% z tego, co dłużnik spłaci bezpośrednio do wierzyciela
    w trakcie trwania postępowania egzekucyjnego.

    Po złożeniu przez wierzyciela wniosku o umorzenie egzekucji, powinien
    ją umorzyć, a do odpowiednich stron wysłać zwolnienie zajęcia.

    Często komornicy działają z pewnym opóźnieniem, nie ma nic dziwnego w
    tym, że od momentu złożenia wniosku do momentu umorzenia egzekucji minie
    kilka tygodni. O jaki okres chodzi w tym przypadku?

    Najlepiej pójść do komornika i porozmawiać - powinien zwrócić zajęte
    wynagrodzenie na konto pracodawcy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-02-06 10:54:11
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Goomich pisze:
    > You have one message from: miffy <n...@n...pl>

    > Według mnie ma prawo do jakiejś tam częśći opłaty egzekucyjnej.

    Oczywiście, opłatę w takim wypadku 5% od pozostałej części, która
    pozostała do wyegzekwowania pobiera od dłużnika ale na wniosek a nie
    poprzez egzekucję, dopiero jeśli po 7 dniach od wezwania do zapłaty nie
    otrzyma należności ma prawo dokonać zajęcia np z wynagrodzenia ale nie o
    tym mówimy :)

    nawiązując do zażalenia = skargi na komornika, co w przypadku, gdy
    komornik np wysłał list do zakładu pracy dłużnika, lecz zakład nie
    otrzymał go na czas i przelał cześć wynagrodzenia na konto komornika?

  • 8. Data: 2009-02-06 10:58:47
    Od: miffy <n...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > kilka tygodni. O jaki okres chodzi w tym przypadku?
    >
    > Najlepiej pójść do komornika i porozmawiać - powinien zwrócić zajęte

    Z tego, co mi wiadomo, komornik ma obowiązek natychmiast po złożeniu
    wniosku umorzyć egzekucję. Oczywiste wydaje się, że jeśli po tym wpłyną
    jakieś pieniądze na jego konto powinien je zwrócić, tylko obawiam się,
    że może się migać (znając tego konkretnego typa)czy działać z
    opóźnieniem. I zastanawia mnie fakt, do kogo w takim przypadku dłużnik
    powinien sie zwrócić.

  • 9. Data: 2009-02-06 11:11:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To bardzo dobra rada: wyjdzie z kancelarii jako wolny człowiek bez zawartości
    portfela, kluczyków do samochodu i z pieczatka w dowodzie rejestracyjnym o zajęciu
    pojazdu.

    -----

  • 10. Data: 2009-02-06 23:51:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Feb 2009, 666 wrote:

    > To bardzo dobra rada: wyjdzie z kancelarii jako wolny człowiek bez
    [...]
    > kluczyków do samochodu i z pieczatka w dowodzie rejestracyjnym

    Abstrahując od czytania z dołu do góry napisał PÓJŚĆ, a nie POJECHAĆ.

    pzdr, Gotfryd