  • 1. Data: 2009-02-05 18:46:28
    Temat: Co można zrobić z wyłudzeniem nienależnej opłaty?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    od lat korzystam z pływalni Delfin w Gliwicach, a niedawno nabyłem także
    kartę stałego klienta. Zawsze byłem zadowolony. Dzisiaj jednak odkryłem
    przestępczy proceder, jaki ma miejsce w ww pływalni.

    Mój kolega postanowił iść na saunę. Drzwi do sauny były otwarte, światło
    zapalone, zaś bramka wejściowa przyjęła kod i wpuściła kolegę do środka.
    Wszedł więc i zaczął szukać działających kabin. Wszystkie nie działały.
    Szukał więc włącznika. Całość zajęła mu około 5 minut, po tym czasie
    wyszedł wkurzony na to, że sauna nie działa.

    Wyszliśmy z pływalni i na bramce głównej kazano nam zapłacić za korzystanie
    z sauny. Wyjaśniamy, że sauna nie działała. Na to pani bramkarka ze
    złośliwym uśmiechem stwierdziła ,,Wiem, sauna jest czynna dopiero od 15.''
    Pomimo to, zmusiła nas jednak do zapłacenia za korzystanie z sauny.

    W ten sposób wyłudzono od nas z premedytacją (otwarte drzwi, włączone
    światło, działająca bramka wejściowa do sauny) opłatę za niespełnioną
    usługę. I nie chodzi tu nawet o te 2zł, jakie my straciliśmy, ale w czasie
    naszego pobytu na basenie osób wchodzących i wychodzących z sauny było tak
    na oko z 10 osób. Więc w ciągu godziny pływalnia wyłudziła z rozmysłem
    około 20zł. Szacując dalej w ten sposób, dziennie za nienależne usługi
    pobierane są opłaty w wysokości około 200zł. Niezły zarobek.

    Jakie działania mogę podjąć, żeby odzyskać nienależnie pobraną opłatę oraz,
    co ważniejsze, zmusić pływalnię do zaprzestania działań przestępczych? Czy
    tego typu wyłudzenia należy zgłaszać na policję czy niestety pozostaje
    droga cywilna, która z racji rozproszenia poszkodowania sensu chyba nie ma?

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 2. Data: 2009-02-05 19:41:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To jest wykroczenie - oszustwo przy sprzedaży. Można to zgłosić Policji
    albo Inspekcji Handlowej.

  • 3. Data: 2009-02-05 20:10:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gmfbd5$ajs$1@news.interia.pl>:

    > Mój kolega postanowił iść na saunę. Drzwi do sauny były otwarte, światło
    > zapalone, zaś bramka wejściowa przyjęła kod i wpuściła kolegę do środka.
    [...]
    > Wyszliśmy z pływalni i na bramce głównej kazano nam zapłacić za korzystanie
    > z sauny.

    Wam? Bo pisałeś, że kolega tam wszedł...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-02-05 20:31:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 21:10
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > [...]
    >
    > Wam? Bo pisałeś, że kolega tam wszedł...

    No wchodziliśmy we dwóch na jeden rachunek. To mało istotny detal, prawda?

  • 5. Data: 2009-02-05 20:33:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 20:41
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmfgm4$pva$1@inews.gazeta.pl>):

    > To jest wykroczenie - oszustwo przy sprzedaży. Można to zgłosić Policji
    > albo Inspekcji Handlowej.

    A jakiej sekcji policji?

  • 6. Data: 2009-02-05 20:35:43
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:gmfhhc$icp$1@news.interia.pl>:

> [...]
    > wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > No wchodziliśmy we dwóch na jeden rachunek. To mało istotny detal, prawda?

    Trzeba było wchodzić w dziesięciu -- po 20 groszy na pałę by wyszło...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-02-05 21:15:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 20:41
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gmfgm4$pva$1@inews.gazeta.pl>):
    > A jakiej sekcji policji?

    Generalnie i w całym kraju 997 lub 112 :-)

  • 8. Data: 2009-02-05 21:26:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 22:15
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gmflah$mhp$1@inews.gazeta.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Generalnie i w całym kraju 997 lub 112 :-)

    Oj przecie nie będę dzwonił do bramkarza. Tam się dzwoni, jak coś się dzieje
    już...

    Myślałem o kontakcie z którąś z tych sekcji:
    http://www.gliwice.slaska.policja.gov.pl/kontakt/

  • 9. Data: 2009-02-05 21:27:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 luty 2009 21:35
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):
    > Trzeba było wchodzić w dziesięciu -- po 20 groszy na pałę by wyszło...

    Chyba jednak niepotrzebie sprzątałem KFa. Sam jesteś pała, PLONK.

  • 10. Data: 2009-02-05 21:36:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dzieje już...
    > Myślałem o kontakcie z którąś z tych sekcji:

    Wykroczenia, to domna prewencji. Ale i tak musisz się pofatygować osobiście
    i złożyć zawiadomienie.