  • 1. Data: 2020-07-15 17:55:04
    Temat: ja działa Sanepid ?
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Czy ktoś w tej grupie może mi wyjaśnić wg jakiego klucza działa Sanepid ?

    https://wawainfo.pl/lidl-koronawirus-md-170420-wyszk
    ow
    https://www.radiolodz.pl/posts/60888-sanepid-poszuku
    je-pasazerow-autobusu-linii-76-mpk-lodz-z-30-kwietni

    i inne tego typu sytuacje.
    Sanepid poszukuje tych ludzi aby dać im nadzór sanitarny lub kwarantannę.

    A jeśli te znalezione osoby od dnia bycia w Lidlu czy jechania tym
    autobusem , były w innym sklepie lub jechały innym autobusem to Sanepid też
    będzie poszukiwał tych kolejnych którzy ewentualnie się zetknęły z tymi
    osobami ?

    Np. tym autobusem jechała osoba do pracy i tam stykała się z 5
    współpracownikami przez 3 dni od zdarzenia, to osoby z pracy też pójdą na
    kwarantannę ?

    albo studentka do dzicka na korepetycje, to dziecko to będzie poddane
    kwarantannie ?

  • 2. Data: 2020-07-16 10:19:50
    Temat: Re: ja działa Sanepid ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]
    kow
    >https://www.radiolodz.pl/posts/60888-sanepid-poszuk
    uje-pasazerow-autobusu-linii-76-mpk-lodz-z-30-kwietn
    ia

> [...]

    >Sanepid też
    >będzie poszukiwał tych kolejnych którzy ewentualnie się zetknęły z

    Byc moze.
    Szczesliwie wirus ma pewien okres inkubacji, i jesli Sanepid znajdzie
    pierwszych szybko, to moze nie zdazyli nikogo zarazic.

> [...]
    >pójdą na
    >kwarantannę ?
    >albo studentka do dzicka na korepetycje, to dziecko to będzie poddane

    Z dzieckiem najprosciej - pojdzie.

    Tylko ... od pewnego czasu kwarantannuja tez osoby wspolzamieszkale.
    Wczesniej tego nie bylo, co mi sie jakas potezna dziura wydaje ...

    J.

  • 3. Data: 2020-07-16 18:32:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.07.2020 o 17:55, Karol pisze:
> [...]
    ow
    > https://www.radiolodz.pl/posts/60888-sanepid-poszuku
    je-pasazerow-autobusu-linii-76-mpk-lodz-z-30-kwietni

    Sanepid działa według takiego klucza, że trzeba być idiotą żeby się do
    nich zgłosić po takim apelu.

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-07-16 19:08:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 16, 2020 at 10:19:52 AM UTC+2, J.F. wrote:

    > Tylko ... od pewnego czasu kwarantannuja tez osoby wspolzamieszkale.
    > Wczesniej tego nie bylo, co mi sie jakas potezna dziura wydaje ...

    Trudno powiedziec, kolega z pracy zony zlapal tego wirusa, spedzil z zona i ~rocznym
    dzieckiem w mieszkaniu ~kwartal, reszta sie nie zarazila...
    Natomiast trwalo to masakrycznie dlugo... czekanie na pobranie materialu do testow,
    czekanie na wyniki... Podobno "wyblagal" zdjecie tej kwarantanny, bo jeszcze kolejne
    2 tyg. chcieli im dolozyc...

  • 5. Data: 2020-07-16 19:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Trudno powiedziec, kolega z pracy zony zlapal tego wirusa, spedzil z
    >zona i ~rocznym dzieckiem w mieszkaniu ~kwartal, reszta sie nie
    >zarazila...

    Patrzac na inne przypadki - zarazic sie latwo, nawet bardzo latwo.
    Moze zona odporna, moze mu zrobila izolatke dobrą, ale ogolnie to
    wydaje sie, ze jest na tyle duze pr-stwo zarazenia, ze trzymac jego, a
    zona niech sobie do pracy chodzi i po miescie bieg - to duza głupota.

    >Natomiast trwalo to masakrycznie dlugo... czekanie na pobranie
    >materialu do testow, czekanie na wyniki... Podobno "wyblagal" zdjecie
    >tej kwarantanny, bo jeszcze kolejne 2 tyg. chcieli im dolozyc...

    Ja tam nie wiem, ale ludzie walcza z tym wirusem dosc dlugo.
    Potem trzeba zrobic test, jak juz nie ma ... to odczekac 2 tygodnie
    czy zona na koncowce nie podlapala.

    Za wczesnie testu robic nie ma sensu, bo tylko zmarnujesz pieniadze na
    kolejny pozytywny wynik. Tzn zalezy kto placi za test, a kto za postoj
    kolegi, i co sie bardziej oplaca :-)
    I moze nie byloby tak zle, gdyby nie nasza wydajnosc w testowaniu -
    niektorzy dwa tygodnie czekali, a moze to wcale nie rekord, bo tym sie
    TVPis nie chwali :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-16 21:07:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 16, 2020 at 7:23:07 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Ja tam nie wiem, ale ludzie walcza z tym wirusem dosc dlugo.
    > Potem trzeba zrobic test, jak juz nie ma ... to odczekac 2 tygodnie
    > czy zona na koncowce nie podlapala.

    Tak to bylo w teorii, ale w praktyce to jakos tak: minely 2 tyg, no to zlecenie na
    testy, ~tydzien czekania na pobranie ... kilka dni dni na wyniki, pozniej decyzje
    sanepidu i... mamy dodatkowe pol miesiaca, zanim stwierdzili, ze zdrowy to tez ~pol
    miesiaca ekstra... i w praktyce wychodzi, ze z polowa z tego, to niepotrzebnie...

  • 7. Data: 2020-07-16 21:48:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

> [...]
    >zanim stwierdzili, ze zdrowy to tez ~pol miesiaca ekstra... i w
    >praktyce wychodzi, ze z polowa z tego, to niepotrzebnie...

    Byl rzeczywiscie chory ?
    To im ten tydzien czekania na pobranie daruje - ot, wydluzyli mu czas
    na zwalczenie wirusa przez organizm, a on jest mocno zmienny.

    Test faktycznie chwile trwa, tzn kilkanascie godzin, ale decyzja
    powinna byc juz razem z wynikami ..

    J.

  • 8. Data: 2020-07-17 08:30:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, July 16, 2020 at 9:48:55 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Byl rzeczywiscie chory ?

    Tak, ale o ile wiem "bezobjawowo"

    > To im ten tydzien czekania na pobranie daruje - ot, wydluzyli mu czas
    > na zwalczenie wirusa przez organizm, a on jest mocno zmienny.

    Tak nie do konca, bo to ze 2 testy byly potwierdzajace wyleczenie... czyli po
    pierwszym niby OK, pozniej zbedne czekanie na drugi, wyniki, nastepnei 2 tyg rodzina
    (+ znow ekstar czas na biurokracje)...
    Takie siedzenie kwartal z malym dzieckiem w domu... swira mozna dostac ;)

  • 9. Data: 2020-07-19 11:49:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.07.2020 o 18:32, Shrek pisze:

    ow
    je-pasazerow-autobusu-linii-76-mpk-lodz-z-30-kwietni

    > Sanepid działa według takiego klucza, że trzeba być idiotą żeby się do
    > nich zgłosić po takim apelu.

    a jakiż to klucz ma Sanepid ?:))))))))))))))

  • 10. Data: 2020-07-20 11:56:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    ow
    >>> https://www.radiolodz.pl/posts/60888-sanepid-poszuku
    je-pasazerow-autobusu-linii-76-mpk-lodz-z-30-kwietni

    >a jakiż to klucz ma Sanepid ?:))))))))))))))

    a propos - cos sie zmienilo - dzieci z Wegorzewa na kolonii w Białym
    Dunajcu mialy stycznosc z pielegniarka zarazona wirusem.
    Czy im sie te kolonie skonczyly, czy je przerwano - tego nie
    powiedziano, ale jak autokar wrocil do Wegorzewa, to wszystkim pobrano
    wymazy, zrobiono testy, i juz po kilku godzinach ogloszono, ze dzieci
    zarazone nie sa, i kwarantanny im robic nie trzeba.

    To w trosce o dobre samopoczucie dzieci w ramach polityki prorodzinnej
    ?
    Bo kiedy pielegniarka miala kontakt z dziecmi, to nie podali, ale
    wirus sie przeciez jakis czas inkubuje, i zbyt wczesny test jest mało
    warty.

    Ciekawe - kierowce autokaru przetestowali, czy nie bylo zlecenia ? :-)

    J.