  • 1. Data: 2007-01-09 11:43:47
    Temat: Zajęcie zaisłku dla bezrobotnego
    Od: "Mag" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    usiłuję odszukać taką informację:
    Pracownik zatrudniony na umowę o pracę miał zajętą część wynagrodzenia przez
    komornika ( o ile wiem, nie było to zajęcie wynikające z niepłacenia alimentów,
    tylko jakaś sprawa bankowa ). Od stycznia osoba ta nie pracuje już -
    zarejestrowała się w Urzędzie Pracy jako bezrobotna. Na żwiadectwie pracy jest,
    że pobory były zajęte przez komornika. O ile wiem, pobierany zasiłek dla
    bezrobotnych traktowany jest na równi z wynagrodzeniem. Natomiast nie znalazłam
    informacji jaka część takiego zasiłku może być zajęta. Z pensją było łatwo :
    panu zostawała minimalna krajowa natomiast jak to wyglada z zasiłkiem?

  • 2. Data: 2007-01-09 12:56:13
    Temat: Re: Zajęcie zaisłku dla bezrobotnego
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 9 sty o godzinie 12:43, na pl.soc.prawo, Mag napisał(a):

> [...]
    > zarejestrowała się w Urzędzie Pracy jako bezrobotna. Na żwiadectwie pracy jest,

    Podstawa prawna art. 87^1 Kodeksu Pracy .
    1.Istnieje kwota wolna od zajęcia komorniczego tzn. minimalne wynagrodzenia
    za pracę. To jest 936 złotych. Komornik może więc zając ponad to. Nie
    wlicza się do tej kwoty składek na ubezpieczenie społeczne i zaliczek na
    podatek dochodowy. Inne wynagrodzenie np.: na umowie o dzieło , zlecenie
    nie korzysta z tej ochrony.
    2.Nie dotyczy to roszczeń alimentacyjnych te mogą być potrącane do
    wysokości 3/5 wynagrodzenia - (wynagrodzenia oblicza się po odliczeniu
    składek na ubezpieczenia społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy od
    osób fizycznych).

    > O ile wiem, pobierany zasiłek dla bezrobotnych traktowany jest na równi z
    > wynagrodzeniem.

    No nie wiem czy to jest to samo. Raczej bym obstawiał że zasiłek to jest
    świadczenie a nie wynagrodzenie (za pracę).

    > Natomiast nie znalazłam informacji jaka część takiego zasiłku może być
    > zajęta.

    Skoro twierdzisz że zasiłek = wynagrodzenie - to jeżeli otrzyma zasiłku
    więcej niż 936zł to nadwyżkę będzie można mu zając. Nikt nie otrzymuje tak
    wysokiego zasiłku - to co "wywalczyła" rzekomo samoobrona nie ma życia
    jeszcze ;) (zasiłek na poziomie 800zł ;))))))

    > Z pensją było łatwo: panu zostawała minimalna krajowa natomiast jak to
    > wyglada z zasiłkiem?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kwota+wolna+od+z
    aj%C4%99cia+komorniczego&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

    --
    Herbi
    09-01-2007 13:56:08

  • 3. Data: 2007-01-10 07:08:12
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia 9 Jan 2007 12:43:47 +0100, Mag napisał(a):

    > informacji jaka część takiego zasiłku może być zajęta. Z pensją było łatwo :
    > panu zostawała minimalna krajowa natomiast jak to wyglada z zasiłkiem?

    W przypadku alimentów zabierane jest 60 % kwoty netto.
    W innych przypadkach tylko za zgodą bezrobotnego.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl