  • 51. Data: 2021-09-24 05:51:15
    Temat: Re: epilog? [zlecenie na respiratory z szczycie światowego panicznego zakupu respiratorów]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-09-23, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Cos tam o wiertarkach wiem.
    >
    > Wiec bardzo mnie zastanawia o co chodzi z tym respiratorem do uzytku
    > domowego.
    > Nie sa przeznaczone do pracy ciaglej, szybko sie psuja, kiepski udar
    > maja ...

    Próbowałem coś wyguglac, ale mi nie wyszło. Podejrzewam, że pies może
    być pogrzebany w integracji z infrastrukturą szpitalną, jakieś standardy
    przyłączy, komunikacji elektronicznej na OIOMie itp. Z kolei domowy,
    powinien być prostszy w obsłudze, mieć dedykowane podtrzymanie w
    przypadku utraty zasilania, umieć korzystać z typowej domowej
    infrastruktury np. do komunikacji z lekarzem. To tak na tzw. zdowy
    chłopski rozum.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2021-09-24 10:32:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Sep 2021 18:23:39 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > To zlecenie na respiratory było IMHO pod takie najczarniejsze
    > scenariusze które na szczęście nie zaszły ale były wystarczająco
    > prawdopodobne by się na nie szykować.

    I dlatego kasę z góry dostał handlarz bronią z czarnej listy ONZ, który 7
    lat wcześniej nie zwrócił pieniędzy firmie zbrojeniowej Nitrochem.

    Dzień później UE rozstrzygnęła przetarg na respiratory dla wszystkich
    krajów członkowskich, tyle że po normalnej cenie, więc Szumowski Geszeften
    nic by na tym nie wydoiło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 53. Data: 2021-09-24 10:52:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    >
    > Dzień później UE rozstrzygnęła przetarg na respiratory dla wszystkich
    > krajów członkowskich, tyle że po normalnej cenie, więc Szumowski Geszeften

    Dobij Szumowskiego linkiem na to że przetarg UE został nie tylko
    rozstrzygnięty *ale zrealizowany w terminie i po uzgodnionej cenie*.
    UE/UE też ma na koncie obdarowywanie szpitali maseczkami
    "nienormatywnymi" wiec samo rozstrzygnięcie przetargu (przydzielenia
    zlecenia) przez UE dla mnie gówno znaczy.

    To że możesz+ mieć racje ni wuja nie znaczy że masz rację.
    Czy wy do kurwy nędzy potraficie nie spierdalać "dobijającego uderzenia"?

    --
    A. Filip

  • 54. Data: 2021-09-24 11:00:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Sep 2021 10:52:00 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Dobij Szumowskiego linkiem na to że przetarg UE został nie tylko
    > rozstrzygnięty *ale zrealizowany w terminie i po uzgodnionej cenie*.

    Proszę bardzo:
    "KE apelowała do członków Unii Europejskiej, aby składali zamówienia jak
    najszybciej, bo produkcja respiratorów jest czasochłonna. Do tych zaleceń
    zastosowała się m.in. Bułgaria. Kraj ten zamówił 55 respiratorów w kwietniu
    i otrzymała je w lipcu. "

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,264
    85943,polska-nie-skorzystala-z-unijnego-przetargu-na
    -zakup-respiratorow.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 55. Data: 2021-09-24 11:37:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > i otrzymała je w lipcu. "
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,264
    85943,polska-nie-skorzystala-z-unijnego-przetargu-na

    I ten link niby _udowadnia_ że UE przetarg został _wypełniony_ znacznie
    lepiej niż Polski? Raczej tak ale pewności to UE nie gwarantuje
    szczególnie po darowaniu "nienormatywnych" maseczek szpitalom.
    Ty rżniesz głupa nieprofesjonalnie czy nie musisz udawać?

    --
    A. Filip

  • 56. Data: 2021-09-24 11:46:22
    Temat: Re: epilog? [Jak mmundre UE respiratory kupowało na po sezonie grypowym]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]

    > [...] W kwietniu 2020 roku Komisja Europejska podpisała porozumienie z
    > sześcioma firmami na zakup 110 tysięcy respiratorów. Dzięki niemu
    > każde państwo członkowskie Unii Europejskie może składać w firmach
    > własne zamówienie na urządzenia. Z ustaleń RMF FM wynika jednak, że
    > Polska do tej pory nie skorzystała z tej możliwości. Dlaczego?
    > Ministerstwo Zdrowia twierdzi, że po rozstrzygnięciu unijnego
    > przetargu "okazało się, że sprzęt nie będzie dostępny w najbliższych
    > miesiącach", dlatego Polska zdecydowała się na zakup respiratorów
    > przez Agencję Rezerw Materiałowych. [...]

    Czyli ten Polski przetarg mógł+ mieć sens gdyby dostawa została
    zrealizowana przed dostawą poprzez UE. Kiedy się zakończyły
    dostawy przez UE dla tych co skorzystali z oferty?

    --
    A. Filip

  • 57. Data: 2021-09-24 12:04:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Sep 2021 11:37:38 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > I ten link niby _udowadnia_ że UE przetarg został _wypełniony_ znacznie
    > lepiej niż Polski?

    Wysil się i podaj linkę, że unijne przetargi nie zostały zrealizowane.
    Jak się cała Ciemnogordzka napnie, to na pewno da radę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 58. Data: 2021-09-24 12:39:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Wysil się i podaj linkę, że unijne przetargi nie zostały zrealizowane.
    > Jak się cała Ciemnogordzka napnie, to na pewno da radę.

    A kto do kurwy nędzy wrzucił do dyskusji o polskim przetargi przetarg UE?
    Ja nie złamanego wuja nie domniemam że przetarg UE miał termin
    realizacji który miał sens w kontekście sezonu grypowego albo że został
    zrealizowany na warunkach jakie euro-urzędasy sobie wymyśliły.

    Chcesz marnować swój argument który były całkiem+ silny
    *gdyby był kompletny*? Twój wybór, twoja strata.
    Ja nie mam interesu poświęcać swój czas na argumentowanie w twoją stronę
    bo to "nie po kapitalistycznemu", komuny w Polsce już nie ma.

    --
    A. Filip

  • 59. Data: 2021-09-24 12:54:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >i otrzymała je w lipcu. "

    >https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,26
    485943,polska-nie-skorzystala-z-unijnego-przetargu-n

    No ale w lipcu 2020 to bylo po pandemii ... tzn po I fali :-)

    Szumowski umowe podpisal 14 kwietnia, i mialy byc do konca czerwca.
    I nie 55, a 1241.
    A jakies zapytanie ofertowe musialo byc wczesniej - na jakim etapie
    byly wtedy unijne zamowienia ?

    https://www.rp.pl/polityka/art8831641-respiratory-od
    -handlarza-bronia-bez-gwarancji-bez-przewodow

    J.

  • 60. Data: 2021-09-24 13:31:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 24 Sep 2021 12:54:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Szumowski umowe podpisal 14 kwietnia, i mialy byc do konca czerwca.
    > I nie 55, a 1241.

    Ale nie były i do dzisiaj nie ma. Zamiast zamówionych dotarł jakiś szmelc.