  • 1. Data: 2006-10-04 09:00:58
    Temat: defraudacja - zeznania
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Pracowałem w firmie w której prezes zdefraudował środki, zarząd firmy
    umorzył mu tą kasę w tajemnicy i w swoim dobrodziejstwie - gdyż musiałby
    oddać ją z własnej kieszeni - facet pobrał kasę od zastraszonej kasjerki,
    którą i tak zwolnili gdy sprawa wyszła na jaw.
    Teraz mój kolega składa zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa i namawia
    mnie do zeznań, jakie mogą być konsekwencje tego, że złożę zeznania. (o
    sprawie wiem od trzech-czterech miesięcy) dodam że już nie pracuję w tej
    firmie. Czy nie będę miał przedstawionych zarzutów, że wiedziałem i nie
    zaiadomiłem organów ścigania o przestępstwie?
    Karol M

  • 2. Data: 2006-10-04 09:40:40
    Temat: Re: defraudacja - zeznania
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmie. Czy nie będę miał przedstawionych zarzutów, że wiedziałem i nie
    > zaiadomiłem organów ścigania o przestępstwie?

    Miałem podobną sprawę kiedyś.
    Z góry trudno określić jak pójdzie obrona, co złożą prokuraturze, jakie mają
    możliwości i pomysły. Ale jeśli byłbyś ważnym świadkiem to na pewno wyciągną
    wszystko, by Ciebie i Twoje zeznania podważyć.
    Brudna sprawa.
    Z drugiej strony i tak już jesteś w nią umoczony bo wiedziałeś. I jeśli
    zostaniesz wezwany to i tak musisz

    Pzdr
    Brodek